Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Jobbar för mycket för att hinna leta! Vi (vi är några stycken:D ) har tänkt oss att ge mor min följande: Herrgårsdweekend Stockholm med...
Svar
3
· Visningar
506
Senast: Smulu
·
Äldre Tittade på ett TV-program där Djurambulansen i Skåne är en av aktörerna och jag såg att de har blåljus på sina bilar. Blev nyfiken och... 2
Svar
31
· Visningar
9 040
Senast: lil-sis
·
Hemmet Ska ju hyra hus äntligen om allt går i lås, men dnna gång har jag bra referenser på hv. Där finns en kamin att elda med, men hur mycket...
Svar
7
· Visningar
1 081
Senast: ameo
·
Relationer Mycket som snurrar i huvudet nu så råd och erfarenhet tas gärna emot! Jag och min pojkvän har varit tillsammans sen i maj förra året... 4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 592
Senast: Tassetass
·
Äldre På skolan där jag jobbar finns ett skelett (som heter Benjamin) som ser väldigt verklighetstroget ut och har funnits där längre än den...
Svar
15
· Visningar
2 467
Senast: Amha
·
Äldre Någon som vet var man kan hitta såna blanka självhäftande klisterlappar som ligger på hela ark och som man stoppar i skrivaren så man...
Svar
19
· Visningar
2 537
Senast: Aliche
·
Trädgård & Växter Någon här inne som försökt sig på att odla LILA sötpotatis här i Sverige, vad jag luskat ut på nätet så gillar de inte vårt kalla klimat...
Svar
0
· Visningar
940
Senast: emlem
·
Kropp & Själ Vilka preparat använder ni? (Om ni äter d-vitamin alltså). Vilka är bäst på marknaden? 2
Svar
23
· Visningar
1 704
IT & mobiler jaha då är det dags att hitta ngt annat sätt att se på tv och film än att tränga ihop sig framför datorn. Tv :n ska packas upp och...
Svar
2
· Visningar
542
Senast: Skyggni
·
Kropp & Själ Jag känner mig så fruktansvärt tråkig just nu så skulle vilja hitta någon ny hobby/fritidsintresse att testa :) I dagsläget så tränar... 2
Svar
28
· Visningar
11 050
Senast: lady_vip
·
Äldre Jag har två sorters kristallglas, arvegods, förmodligen kring mitten av 1900-talet. I båda varianterna har glas försvunnit under tidens...
Svar
2
· Visningar
1 069
Senast: moiran
·
Hemmet Vill göra lite mysigt i dotterns alkov hennes rum och har fått tag på vitt fint tyg som jag tänkte fästa i taket, lite böljande så där...
Svar
10
· Visningar
15 393
Senast: Buck
·
Äldre Jag har av misstag lyckats dölja inlägg från en fb-vän på min mobil. Lätt hänt, tyvärr. Kan se statusuppdateringarna om jag går in från...
Svar
2
· Visningar
514
Äldre Om jag vill köpa ett företag(AB i detta fallet) kan jag räkna med att prisuppgiften jag får av säljaren är inkl eller ex moms? Om den...
Svar
12
· Visningar
1 024
Senast: Hermelin
·
Äldre Läste ett debattinlägg med överskriften " Vi ska stå solidariskt med folken i krisländerna" Inte förvånande var det av ngn jeppe från...
Svar
15
· Visningar
906
Kropp & Själ Finns det någon möjlighet att få ut något på hemförsäkringen om det skulle visa sig att det finns mögel i huset? Google är inte min vän...
Svar
3
· Visningar
739
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Eftersom jag jobbar inom omsorgen ( hemtjänst) så har jag upptäckt ett fenomen som jag funderat över. Nu när det är nytt år har en del...
Svar
15
· Visningar
1 337
Senast: TinyWiny
·
Svar
0
· Visningar
222
Senast: blizz
·