Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kropp & Själ När jag kollar upp vad som gäller för att ta Voltaren under tiden man ammar så får jag olika information från FASS (som avråder) och...
Svar
16
· Visningar
2 515
Senast: pollex
·
Kropp & Själ Jag har fått problem med kramper i vader och fötter. Kommer både spontant och av vissa rörelser. Några smarta tips på hur jag undviker det? 2
Svar
20
· Visningar
1 493
Kropp & Själ Eftersom jag har muskelspänningar och smärtor var jag på massage nyligen. Det är något som jag velat göra länge men jag har tvekat pga...
Svar
14
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har haft mina nya skor ca en vecka men de stinker fotsvett! Vad gör man? Hur får man bort lukten?
Svar
18
· Visningar
1 671
Kropp & Själ Hur gör ni? Vad funkar för er? Vad äter ni? Speciell metod? Att det handlar om att inte äta mer än vad man gör av med. Det vet jag...
Svar
15
· Visningar
1 351
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har fått ett märkligt och besvärande fenomen. Vaknade tidigt imorse för att det sved så förfärligt på överarmen, precis vid axeln...
Svar
9
· Visningar
1 404
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Som rubriken säger onormalt vid spinalskida. Vad är det? Exakt alltså. Spinal är ju ryggen och skida tänker jag att man har ju senskida...
Svar
0
· Visningar
346
Senast: Girasol
·
Kropp & Själ Mitt struplock har börjat titta upp då och då. Alltså jag ser det om jag gapar och sticker ut tungan. Det känns ju som nått sitter i...
Svar
5
· Visningar
6 018
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Jag har en visdomstand kvar som verkar ha börjat växa. För ca två dagar sedan började det värka i käken och jag antar att det är för att...
Svar
5
· Visningar
804
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ I dag är det en tuff men ändå rätt så bra dag det är nämligen pappas årsdag det har gått 9 år sedan han gick bort.-Minns han skratt och...
Svar
2
· Visningar
535
Senast: annie_cool
·
Kropp & Själ Jag behöver få tips om hur hantera stress på jobbet. Vår "huvudlinje" har pga yttre omständigheter blivit för tight, körtiden vi har... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 229
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Ni som inte äter gluten, har ni några "standard"-grejer ni äter istället för bröd, pasta osv? Vilka är era favoriter?
Svar
19
· Visningar
1 375
Kropp & Själ Jag försöker dra ner på mjölkprodukter då jag tror att min IBS kanske kan bli bättre av det. Jag gillar dock havregrynsgröt, men vad...
Svar
16
· Visningar
2 845
Senast: Retina
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har lagt märke till att jag blir mindre och mindre. Tyvärr verkar det fettet som är på magen vara... 5 6 7
Svar
136
· Visningar
12 702
Senast: Riru
·
Kropp & Själ Ni som har IBS med förstoppning som problem - har ni hittat något sätt att lindra det? Har testat bulkmedel, flytande laktulos...
Svar
9
· Visningar
999
Kropp & Själ När jag googlar läser jag på flera ställen att demens blir allt vanligare som dödsorsak. Men jag hittar inte det jag söker: vad det är... 2
Svar
36
· Visningar
4 901
Senast: svea
·
Kropp & Själ Förra året fick jag släckt kalk i ögonen, framförallt vänster. Efter rådgörande med 1177 åkte jag till akuten där de sköljde ögat i 3...
Svar
1
· Visningar
550
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Jag har varit sambo i lite över ett år. Kunde inte vara nöjdare med min partner, så det är inte en fråga om stanna eller gå. Problemet...
Svar
5
· Visningar
1 932
Senast: tanten
·
Kropp & Själ En total nybörjare, (inte jag själv, en ung person) vill börja med yoga, för kroppen likaväl som själen. Hatha eller Ashtanga, hos ett...
Svar
7
· Visningar
660
Senast: Kakis
·
Kropp & Själ Tänkte beställa hem men är osäker på vilken nyans jag ska ta, hjälp! :) Jag är blond, bleker slingor men är i botten mörkblond med mörka...
Svar
7
· Visningar
1 388
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka