Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel jag har tänkt på det att shettlandsponnyn säger man ju är en "barnponny" , men igentligen behöver det ju inte vara så. När dom ä...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: mizz_perfect
·
Avel Jag har en varmblodsvalack efter Vip Tilly som i sin tur är E: Istraeki, en fransk travare. Nu är jag himla nyfiken på vad HANS pappa...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: Polly_Mulle
·
L
Avel Var får man tag på dessa? Har sett att man kan beställa de nyaste från Asvh, men äldre? Var får man tag på dem? Har hört av en del att...
Svar
5
· Visningar
1 216
Senast: Bia
·
Z
Avel Har en 7 mån gammal hingstunge nu hemma på gården. Han kom hit för ungefär 2,5 veckor sedan och var då undernärd och lite dålig i magen...
Svar
10
· Visningar
4 801
Senast: Rodde
·
Avel Hur vet man om en skäck är homozygot? jag vet att dens föräldrar måste vara skäckar och den måste ha ärvt skäckanlaget från båda men hur...
Svar
12
· Visningar
4 956
Senast: loveponies
·
A
Avel Hejsan. Jag funedrar på att ta ett föl efter mitt varmblods sto.Men jag skulle vilja ha en bra varmblods hingst,som ej är alltför...
Svar
13
· Visningar
1 036
Senast: Angela
·
Avel Hejsan! Jag undrar lite över dessa två hingstar. Detta är en stam på en häst jag har blivit lite nyfiken på, men jag vet inte ett...
Svar
9
· Visningar
1 273
Senast: alice
·
B
Avel Hej! Har ett sto e- Briar. Jag är nu lite nyfiken på om det finns någon som har eller vet något om hur hans avkommor "kan" vara...något...
Svar
10
· Visningar
1 224
Senast: Spider84
·
Avel Om man söker och finner en häst på ATG.se's hemsida. Då kommer en massa information fram och min fråga gäller Avelsindex. Vad står...
Svar
1
· Visningar
2 556
Senast: Bia
·
S
Avel hur länge växer hästar genrellt igentligen? det verkar som min 6 årinf fallit in i en växtperiod. han ligger mkt i boxen och är jobbig...
Svar
14
· Visningar
1 169
Senast: __Stilett__
·
Avel Ni som har avkommor efter honom och/eller har sett hingsten, kan ni inte berätta vad ni tycker om honom, sådär allmänt, både bra o...
Svar
8
· Visningar
1 534
Senast: neywaz
·
A
Avel Nu undrar jag hur det blir med fölet om stoet är minishettis och hingsten är normalstor. Får jag lov att registrera fölis i...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: annele
·
Avel Har hört att han har ett humör som inte alltid är så roligt. Jag skulle vilja veta om/hur hans avkommor blivit... Har hans temperament...
Svar
8
· Visningar
1 151
Senast: Splittan
·
Avel Hur är han i temperamentet? Nån som har några foton på honom?
Svar
9
· Visningar
1 306
Senast: harryhook
·
Avel Hej å hå tog upp den här diskussionen för några år sedan och det verkar vara dags igen. Lär dagens ridskolor inte ut vad som är varmblod...
2
Svar
21
· Visningar
3 031
Senast: Mack_Lobell
·
C
Avel Har just ridit en underbar trakhener och blivit lite nyfiken på rasen. :love: Någon här som har erfarenhet av dessa hästar? Trevlig...
Svar
5
· Visningar
949
Senast: Mickis2003
·
M
Avel Vad anser ni här? Är det ökat anlag för skimmel sjukan senare i livet.? :confused:
Svar
10
· Visningar
2 358
Senast: Xeline
·
L
Avel någon som vet någon stor maffig dressyr fullblodshingst för avel?
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Rodde
·
J
Avel Min lilla Cactus har hunnit bli nästan 10 mån och fått flytta ifrån mamma till en jämngammal lekkompis. Fölet åkte för 2 veckor sedan...
Svar
6
· Visningar
2 883
Senast: Jossan
·
Avel Har ett sto e. Nostradamus-Chapman-Marduc som jag själv har fött upp. Hon fick 46p på gångarter och 45p på hoppningen och är urtrevlig...
Svar
1
· Visningar
821
Senast: FT_ryttare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • FÅRtråden
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp