Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning vilken sele är bäst att ha till en flakvagn? Är de bara sele man behöver eller nå mer också?
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Nussikan
·
H
  • Låst
Dressyr men jag vet inte svaret :D. Vad är det för klädkoder som gäller för häst/ ryttare i en dressyrtävling på lokal nivå (ponny)?:confused...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: helenat73
·
Islandshäst Fick hem min fina islänning för tre veckor sedan från island..:banana:men nu till mitt problem... hon är väldigt stressad..skrittar inte... 2
Svar
26
· Visningar
2 899
Senast: mausi
·
Dressyr just det. en fråga jag har dålig koll på. om man har justerbar "v-fästning" på stropparna på dressyrsadeln. Hur exakt påverkar...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: flashlight
·
I
Dressyr Hej! Är det någon som vet vilka regler det är som gäller för att få rida D-ponny i storhäst klass? MVH// Isabella 2 3
Svar
43
· Visningar
3 632
Senast: Mirtai
·
T
Western Ursäkta en okunnig....men det diskuteras i många olika trådar om att använda en "one rein stop" för att kontrollera "okontrollerbara... 2
Svar
23
· Visningar
4 894
Senast: Mirraya
·
Y
Dressyr ...står det i dressyrprogrammen... JA vet ju att Skrittpiruett är en bakdelsvändning, med lit större samling..(?). O då borde ju...
Svar
9
· Visningar
1 485
Senast: Yvvi
·
Islandshäst Vill dela med mig av en upptäckt jag gjorde idag. (Ni kanske redan använder er av detta "knep", men jag har inte tänkt på det tidigare)... 2
Svar
23
· Visningar
2 982
Senast: Michis
·
Övr. Grenar Vilka hingstar har ni valt till era ston? Varför? Skriv gärna stam på stoet också :D Mitt sto e: Duty Time - Trainers Seat är... 2
Svar
36
· Visningar
4 003
B
Körning Hej hej! Har äntligen äntligen fått tag på nån vettig som ska hjälpa mig med det sista av inkörningen av min kille!!:banana: Har ju all...
Svar
2
· Visningar
932
Senast: Tussilago
·
Dressyr just det. en fråga jag har dålig koll på dessvärre. om man har justerbar "v-fästning" på stropparna på dressyrsadeln. Hur exakt...
Svar
3
· Visningar
1 044
Senast: sissu
·
M
  • Låst
Tävling Hej! Jag har funderat att byta ridklubb. Den klubben jag är medlemi just nu har nästan aldrig några Dressyrtävlingar alls. Har funderat...
Svar
3
· Visningar
977
Tävling Glaskulor i ston har varit klassat som doping, men enligt STC är det från 1 jan 08 ok inom travet . Någon som vet hur det är inom...
Svar
6
· Visningar
1 484
Senast: EmelieR
·
F
  • Låst
Dressyr Den frågan slog mig. Jag använder ju utrycket losgelassen och hur hästen talar om att den är losgelassen har jag koll på, men just... 15 16 17
Svar
329
· Visningar
21 225
A
Tävling Vad måste man, bör eller kan göra dagen innan tävlingsdagen?
Svar
19
· Visningar
2 269
Senast: Skogstamefan
·
Hoppning Hej:) Hur ser ni att en häst har bra hoppteknik ? Hur vill man att en häst ska hoppa för att man ska kalla den "bra"? Vad kollar man... 2
Svar
21
· Visningar
4 948
Trav Undrar lite hur ni andra gör,om eran häst startat och den gjort sämre prestation än väntat, kollar ni då upp den med veterinär efteråt?
Svar
7
· Visningar
1 359
Senast: solros
·
M
Dressyr Jag undrar om 7-årig häst behöver kvala för att få start i Nationella klasser i dressyr. Jag är osäker och har skummat igenom TR utan...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: MaLinn
·
Hoppning Funderar på om man skulle skaffa en. MEN...vilken ska mna köpa och var finns dem. Släng gärna in en bild och lite tips! Är det...
Svar
7
· Visningar
1 377
Senast: MaRomer
·
B
Dressyr Vad ska jag köpa för sadel om jag har en häst med kort, ganska rak rygg? Han är också väldigt bred, lite manke, 17" ska det vara :D...
Svar
7
· Visningar
945
Senast: Teja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka