Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr jag har tittat runt lite i trådar här på bukefalos och läst "svängd rygg/sadel" kan någon vänlig själ förklara detta litagrann för mig?
Svar
3
· Visningar
900
Senast: bigganl
·
Körning Nu får vi se om bukefalisterna har några goda tips och råd. Min ungponny som blev 3 på nyår har "erbjudit" mej ett problem som jag är...
Svar
11
· Visningar
1 534
M
Islandshäst Någon som känner till något om denna hingst? Han kom till Sverige från Island i mars -03. Ägs av Väbylunds Islandshästar. Skulle mer än...
Svar
7
· Visningar
2 603
Senast: Eila
·
K
Tävling Jag upptäckte för en stund sedan att det brister i influensavaccineringarna på min nya häst. Mellan 05 och 06 har det gått två månader...
Svar
5
· Visningar
1 103
Senast: moonlightmotala
·
K
Dressyr Hej alla! Undrar om det finns några här som har funktionshinder och tävlar i dressyr?? Tacksam för svar! Mvh Kicki
Svar
16
· Visningar
1 075
Senast: SusieQ
·
C
Dressyr jag fyller 18 och ska nu gå över från ponny till storhäst. har hittat en häst som är 153 cm i mkh, men så undrar jag om det kanske är... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
7 987
Senast: isaaak_
·
Western Nu är den här! (Fotat med mobil, ha överseende!) :banana: Jag är SUPER glad! Den låg väldigt bra på honom, möjligtvis lite... 9 10 11
Svar
206
· Visningar
18 000
Senast: Wild Rein
·
Fälttävlan Vet inte om det skall ligga här men det är ju i fälttävlan som han är känd i, i vart fall för mig. Jag blev otroligt chockad av att...
Svar
8
· Visningar
1 963
Senast: Nice-suprice
·
I
Islandshäst Kunde inte hitta någon annan tråd om det här så därför så gör jag en. Hur ofta tycker ni att man ska spattröntga en häst? Jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 450
Senast: gaski
·
Z
Dressyr Hej. Har en trevlig halvblodskille på 18 år och vi har tillsammans utvecklats mycket under det senaste halvåret (har honom på foder)...
Svar
13
· Visningar
4 512
Senast: C_L
·
T
Körning Hej! Jag är en inbiten hoppryttare med 3 tävlingshästar och jag har tänkt att börja köra mina odjur. Det borde ju vara lite...
Svar
8
· Visningar
1 121
Senast: schelin_j
·
Dressyr Jag sitter och funderar efter en ridtur med min häst - lyckas ni alltid att få hästen lösgjord under ett ridpass? Jag kan lugnt säga... 14 15 16
Svar
319
· Visningar
21 023
Senast: C_L
·
S
Islandshäst nån som har hört nåt om en sadel som heter champion raider? funderar på att köpa en o vill veta lite mer innan. ska ha den på min...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Smilla
·
T
Hoppning VARFÖR får barn som inte kan rida använda sporrar?? Jag använder själv hjälpmedlet mycket sällan och tycker att man i första hand ska... 8 9 10
Svar
198
· Visningar
16 973
Senast: Skrutt
·
M
Western Någon som vet var man kan få tag på gamla showbilder från Appaloosa World Show 2005? Kanske långsökt att fråga här men värt ett försök...
Svar
10
· Visningar
1 255
Senast: Gordon
·
Dressyr Vad säger ni, rundsytt huvudlag eller inte till häst med tungt huvud??? 2
Svar
20
· Visningar
1 857
Senast: Voyce
·
Islandshäst Funderar lite vad en isis kan tänkas kosta i mån jämfört med dem stora hästar jag haft förut. Ungefär, alla hästar har ju olika behov... 2
Svar
32
· Visningar
3 032
Senast: Hilona2003
·
A
Hoppning Är det någon som har ett bra tips på hur man ska lära sig avstånd= galoppsteg mellan hinder? Jag lär mig aldrig:)Vet att det är ca 7 m i...
Svar
5
· Visningar
1 906
Senast: weeh_
·
Körning Får era hästar "göra nytta" ibland? Vad använder ni dem till och vad har ni för redskap? Jag vill se bilder på era harvar, snöplogar... 2 3
Svar
41
· Visningar
9 291
Senast: Donkey
·
C
Övr. Grenar Jag tycker det är djurplågeri att de måste gå så snabbt & slita ner sina ben+att jockeyn slåt hästarna så mycket med piskan. :frown... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 505
Senast: Emmiiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka