Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hej! Är det någon som vet en bra sida där det står om kommande tävlingar, inte så stora som typ Falsterbo horse show o dom men gärna där...
Svar
1
· Visningar
518
Senast: Maoam
·
Distans Saknar en sådan här tråd, så då startar jag en! ;) Om jag läst rätt så blir det inga norrländska ritter i år, förutom Wången som går...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
16 350
Senast: Majorn
·
Islandshäst Jag tycker att det alltid, men framförallt nu, är väldigt otydligt. Hur länge får man tävla "lätt-klass", alltså T8/V5, med sin häst...
2
Svar
21
· Visningar
3 159
Senast: kryddelydd
·
Hoppning Jag vet att detta ska stå i TR, men jag blir inte riktigt klok på det jag läser i TR jämfört med de svar jag får när jag googlar. I TR...
Svar
3
· Visningar
952
Senast: Jeps
·
Islandshäst Skjöldur som aldrig någonsin har kliat sig förr är på ett nytt ställe nu, och han har börjat klia sig lite i manen. Det är inte så illa...
Svar
4
· Visningar
2 015
Senast: tara
·
Islandshäst Hur mycket hö äter era hästar om dagen? Eller går dem på bete nu eller kombinerar ni med både bete och hö? Vad ger ni dem för kraftfoder...
Svar
17
· Visningar
8 088
Senast: Minett
·
Islandshäst Hej - jag har en fråga till er med erfarenhet av överviktiga islandshästar som haft fång. Jag är medryttare till en 13-årig islandshäst...
Svar
19
· Visningar
4 347
Senast: Sar24BB66
·
Fälttävlan Jag har lite bilder från terrängen på Strömsholmstävlingarna, är det nåt som är av intresse så kan jag försöka lägga upp dem här? Fotade...
Svar
11
· Visningar
1 162
Senast: Mollgan
·
Dressyr Det är dags för mig att införskaffa en ny dressyrhjälm, men jag är lite osäker på vad jag ska köpa. Jag söker en hjälm som är enkel att...
Svar
16
· Visningar
5 337
Senast: Deimion
·
Islandshäst Sitter nu i valet och kvalet om man ska besöka SM nästa helg, eller för att vara ärlig så hade jag bestämt att jag skulle dit men såg...
2
Svar
23
· Visningar
2 276
Senast: Rolle
·
Hoppning Jag är lite nyfiken på vad ni har för sadlar till era hästar? jag hoppar än så länge i en gold medal allround som är helt ok. Men jag är...
2 3
Svar
41
· Visningar
19 549
Senast: Rugge
·
Trav Ni som gått på travgymnasium, berätta gärna vilket och hur det var! Har läst lite på hemsidorna, men självklart visas bara det bra upp...
Svar
0
· Visningar
725
Senast: Idis
·
Hoppning Jag har en valack på 3 år. Insutten som 2,5 åring och fick sen vila nov-feb. Därefter har jag ridit in och satt grunderna. Skritt trav...
Svar
3
· Visningar
964
Senast: Ray
·
Trav Jag funderar på knäkappor, vilken modell föredrar ni? Något specifikt märke? Sådana med "skål" eller hela i läder? Jag upplever att de...
Svar
5
· Visningar
1 116
Senast: martha
·
Trav En annan fråga. Är det någon här som har lyktor på vagnen när ni är ute och kör i mörkret? Jag har precis satt på det på min vagn...
2
Svar
20
· Visningar
2 867
Senast: Nielaa
·
Dressyr Har köpt ett par Königs Sir från en privatperson, det är nu så att de är ca 4cm högre än mina bens längd.:( Tror ni det går att korta av...
Svar
7
· Visningar
1 125
Senast: Victovie
·
Distans Jag har förstått att t.ex. araber är populära inom distansritt, och jag har då tänkt att "små och kvicka" hästar passar för ändamålet...
Svar
6
· Visningar
5 739
Senast: Sasse
·
Dressyr Då jag känner att jag och hästen måste få en boost i träningen och lite nya ögon på oss letar jag efter en ny tränare att åka...
2
Svar
39
· Visningar
2 603
Senast: Buck
·
Distans Jag har funderat ett tag på att prova distans, rider mest i skogen i vanliga fall och det känns som en trevlig tävlingsform. Var i...
Svar
5
· Visningar
1 494
Senast: Aleel
·
Dressyr Letar efter nytt kandar till den ena hästen, men tycker generellt att det blir så mycket med alla remmar på kandar och svårt att hitta...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: rostad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp