Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Hejsan! Jag har många funderingar om hur gaedingakeppni går till! Är det någon här som har erfarenhet av hur det är att tävla i den...
Svar
1
· Visningar
730
Körning Hej på er! Jag kan absolut inget om körning men har en sele hemma jag tänkt sälja, men nu till problemet, jag har ingen aning om vad det...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Suskiv
·
Hoppning Hej! Jag har lite funderingar runt det här med att kvala till högre klass. Som jag har förstått det måste man vara felfri i båda...
Svar
1
· Visningar
841
Senast: Lady_S
·
Fälttävlan Hur gör ni med dom? Såg precis att 4års går i H90, feg som jag är med min första unghäst var att åka över till Norge och rida några...
Svar
0
· Visningar
874
Senast: Picazzo
·
Western Undrar vad ni har för pad till era Freemax westernsadlar, typ shortback? Grandeurpaddarna man kan designa på Taur vet jag, men finns...
Svar
0
· Visningar
1 261
Senast: Luxi
·
Hoppning Hej! Jag har en connemara unghäst på 2 år, helt bra hoppstam och älskar att löshoppa och hos förra ägaren löshoppad 1 m när han var lite...
Svar
5
· Visningar
2 094
Senast: Kallebus
·
Distans Är det någon här som har ridit Sämsholmritten innan och vet vad det är för underlag på slingorna? Står och tvekar över om jag ska sko...
Svar
9
· Visningar
1 595
Senast: Laslaw
·
Islandshäst vad får man generellt sett för ett föl runt 9 månader? går dom att sälja?
Svar
3
· Visningar
1 275
Senast: Merope
·
Islandshäst Tycker det är hög tid att göra en sån här tråd, så sätt igång och presentera årets nykomlingar! Själv väntar jag fortfarande, så jag...
Svar
9
· Visningar
1 861
Senast: Merope
·
Hoppning 1-sj7 te x, och övriga nivåer som finns när man titta på internationella stamtavlor?
Svar
0
· Visningar
490
Övr. Grenar Om man äger en äldre ex galoppör som inte gått löp på säg ca 4 år, får man börja träna och starta den igen trots lång tid emellan? Det...
Svar
6
· Visningar
1 535
Distans Diskussionerna går ju varma på vissa sociala medier just nu kring doping, magra hästar & dödsfall i distansen. Något som naturligtvis är...
Svar
1
· Visningar
1 065
Senast: svea
·
Islandshäst Har varit och kollat på en häst som var toppen i paddocken, hanteringen. Vid uteridningen ensam, upplevde jag henne som väldigt osäker...
Svar
7
· Visningar
1 260
Senast: Askur
·
Körning Någon som beställt ifrån de butiker de säljs? Är ni nöjda med levtid och annat? Priset skiljer ju inget och jag tänkte bara kolla om ni...
Svar
17
· Visningar
1 995
Senast: lil-sis
·
Dressyr Så här ska dressyr se ut och utövas! Utan hjälpmedel! Så vackert.
2
Svar
22
· Visningar
3 196
Islandshäst Någon som vet något om Vefur fra Eikarbrekku? "Min" häst är efter honom och det skulle vara kul att få reda på lite mer om honom, vad...
Svar
5
· Visningar
2 631
Senast: loksins
·
A9
Distans Nu är jag ingen äkta distansryttare men jag tycker ändå att vi ska ha en tråd för varje ritt så därför startar jag en för A9. Är det...
Svar
12
· Visningar
1 407
Senast: Lala
·
Dressyr Har ni några bra övningar som man kan göra när man rider ut? :) Min häst tycker det är lattjo lajbans att rida ut så det blir lite...
Svar
7
· Visningar
1 523
Senast: nickan1
·
Islandshäst Finns det ngt sätt att se om man har en 4- eller 5-gångare? Jag köpte min första islandshäst för ett drygt halvår sedan. Har bara haft...
Svar
8
· Visningar
2 450
Senast: Skjøldur
·
Hoppning Min ungponny har precis fått börja hoppa och tycker det är jättekul. Det vi behöver träna på är att hon inte ska dra iväg efter hindren...
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp