Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Ska träna terräng om ett par veckor och även debutera till sommaren hade jag tänkt. Rider med eskadron senskydd i vanliga fall när jag...
Svar
13
· Visningar
1 448
Senast: Corminta
·
Trav Hur ser det ut? Någon som varit på trav i Tyskland? Kanske har jobbat där? Jag vet att prispengarna är ganska låga och Gelsenkirchen...
Svar
3
· Visningar
1 917
Senast: Carolrita
·
Distans Kan man tävla en häst med en liten rörelsestörning? Tänkte på vetgrindarna, där veterinären kanske skulle kunna klassa hästen som halt...
Svar
3
· Visningar
1 411
Senast: Ainon
·
S
Islandshäst Vad är kval poängen i tölt för ungdom ? A-B klass samt sm? :rofl:
Svar
1
· Visningar
927
Senast: Linisen
·
S
Tävling Hej! Funderar lite över en sak Om man har en häst med väldigt mycket man som man ej vill klippa, kan man ha något annat än knoppar i...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: suddis
·
M
Fälttävlan Hur gammla måste ponnyerna vara för att få tävla lag-SM och SM?
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: Wiiie
·
Islandshäst Om man tänker sig att avla fram en bluphingst,hur hög BLUP ska stoet ha då? Kokofråga men det är bara en fundering.Sedan betäcker man...
Svar
3
· Visningar
1 016
Senast: ang
·
Western På lördag är det ju Westernridningens dag, runt om i landet. Alla WRAS-anslutna klubbar ordnar ju nånting för att fira att WRAS fyller... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 825
Senast: Mia L
·
G
Distans Säger jag till Zodiac småsyskon Skywalker (e:Gimmick) och Starlight (e:Gomir) som igår gick godkända på Tjust 50 km och PP samma tävling...
Svar
5
· Visningar
1 070
Senast: Pepparn
·
Övr. Grenar Jag ska skriva ett arbete i hälsopedagogik (visst låter det fint? :D :angel: ) och har bestämt mig för att skriva om handikappridning...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: Azizi Hidaya
·
K
Trav Tösen min vill nu ha allt i grönt. Selunderlägg, helst sele och huvudlaget, lindor..... You name it! Allt, allt, allt. Frågan är bara...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Fnobby
·
B
Dressyr Är på jakt efter nytt dressyrträns och behöver lite tips! :) Det ska vara: - Brunt, gärna mörkbrunt - Fodringen ska vara brun -...
Svar
14
· Visningar
1 606
Senast: Bisquit
·
E
Dressyr Hej !! Jag måste bara få fråga, finns det någon här som tävlar dressyr i vinröd kavaj? Jag har inte sett någon ute där jag varit. Men... 2
Svar
30
· Visningar
3 155
Senast: Maran
·
S
Western Jag har bjudit på 4st auktioner på E-bay.... säljaren har 100% bra feedback (över 800st tror jag det var) och skickar "worldwide"...
Svar
15
· Visningar
1 472
Senast: Tussinussen
·
M
Trav Vet någon varför det är 96 timmars karens på chipning? Det är ju inget hästen blir dopad av precis?! Jag är bara lite fundersam.
Svar
5
· Visningar
1 127
Senast: ameo
·
Trav Undrar om man kan ha en vit hjälm när man kvalar en häst fast man har registrerat den lila? Har inte hunnit lacka den än.. och kvalet...
Svar
2
· Visningar
835
Senast: psychoflum
·
Western Hej har hand om en studsig och rädd/nervös islandshäst och nu undrar jag om det är möjligt att rida och tävla vestern med isisar...
Svar
3
· Visningar
921
Senast: Sellan
·
Dressyr Är det någon som har den sadlen? Hur är den? Positivt och negativt.
Svar
1
· Visningar
749
Senast: cambello
·
H
Distans Tack ni Björkvikare för en fantastiskt arrangerad tävlingshelg. Ni är alltid så varmhjärtade och positiva. Idag går Miro och betar i... 2
Svar
20
· Visningar
2 916
Senast: springsten
·
C
Western Jag har en snart två-årig arabvallack + en äldre ponny som sällskap. Nu är suget efter att börja rida western stort jag jag funderar om...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: CindyLou
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?