Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Funderar över hur underlaget ser ut i Kristinehamn på A9-ritten.. Står att det är mest grusvägar.. Undrar om sulor behövs där?
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: Shibalina
·
Western Här kommer lite nya bilder på min pärla, dock bara i stillastående. Till hösten kommer vi förhoppningsvis ut på tävlingsbanorna.
Svar
11
· Visningar
1 125
Senast: Elanor
·
Islandshäst Kaela är ju 7år,men reds ju inte först nu som 7-åring. Ger ni era unghästar vila(lång vila)under ngn period??:bow:
Svar
1
· Visningar
871
Senast: Stjarni
·
Hoppning då både jag å hästen fastnat för våran lemetex sadel så undrar jag om ngn vet ngn ÅF i sverige?? har sökt överallt tycker jag.. de...
Svar
4
· Visningar
1 191
I
Islandshäst Jag har en islandshäst som är passaktig i tölten i paddocken. Får oftast ren tölt ute, men ibland är den också lite passaktig då. Ägaren...
Svar
12
· Visningar
1 710
·
Islandshäst Jag är lite intresserad av att skaffa ett islandsträns till mitt ridponnysto då det finns så många snygga islandsträns :d och vi behöver...
Svar
9
· Visningar
1 493
·
L
Islandshäst Hej! Jag skulle vilja ha tips och råd om hur jag ska kunna utveckla mig och min häst genom arbete från marken. Just nu fungerar...
Svar
10
· Visningar
1 430
·
Fälttävlan Jag har nu anmält mig och hästen till vår första 0.90 klass och är jättenervös! Så kan inte ni lite mer rutinerade dela med er av era...
Svar
6
· Visningar
1 122
Senast: poss
·
Körning Ja, vilka ska nu dit och tävla, vara funktionär eller kanske titta? Jag skall tävla! Om jag nu inte backar ur i sista sekund... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 089
Senast: Vindelkusken
·
S
Western Ska nu snart vara med på några Halterklasser för första gången på en "riktig" tävling.. Och jag har lite problem med var jag ska ha på...
Svar
9
· Visningar
938
Senast: Anneli
·
Dressyr Alla hästar är ju olika, men på tävling vill man ju att hästarna ska vara energiska, kvicka och svara snabbt på ryttarnas hjälper. Hur... 2 3
Svar
50
· Visningar
6 027
Senast: Equiform
·
L
Distans va är det för skillnad på tex troxels ventilerade hjälmar och cyckelhjälmar ? Någon som vet ?
Svar
3
· Visningar
1 557
Senast: ricca
·
T
Trav Hur blir dom , avkommorna efter Gentle Star? Ngn som har lite erfarenhet om dom kanske?:D
Svar
15
· Visningar
1 365
Senast: Lookahead
·
Dressyr Kort: Hästen har gått från att ha sin högra sida som stelare/mer ovillig till vänster. Det blir lätt att hästen är rak, jag vänder... 2
Svar
37
· Visningar
2 609
Senast: malinsky
·
S
Körning Blev så himla glad nu! Ringde en lokal selmakare vi anlitat i många år o frågade vad han tar för att sy en måttanpassad sele till vår...
Svar
8
· Visningar
1 268
Senast: Nussikan
·
Western Hmmm Såg något vackert på Tradera idag... Show träns med kristaller och silver... Men vad tycker ni om det där med mörka och ljusa...
Svar
8
· Visningar
1 095
Senast: ricca
·
Western Hur vet man om en 2 årig quarterhingst är värd att spara som hingst eller som är lika bra att kastrera? Alltså jag vill ju spara min...
Svar
10
· Visningar
1 760
Senast: Sellan
·
Hoppning Vi har precis bytt hopptränare och den nya tränaren brukar följa med sina ekipage på tävlingar.Min fråga är till er andra som har det på... 2
Svar
23
· Visningar
1 839
Senast: annah0j
·
U
Trav Blir helt konfunderad på hästen som jag ridtränar. När hon kom till oss såg hon rent ut sagt förjävlig ut, höftbenen styckte ut och det... 2
Svar
24
· Visningar
2 903
Senast: tuija
·
Fälttävlan Ni som broddar, broddar ni med två eller fyra brodd? Fram och bak? Fördelar/nackdelar? 2
Svar
20
· Visningar
2 894
Senast: annah0j
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?
  • Vilken ras passar mig?