Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Vars kan man få tag på vagn (rockard?) och sele till större ponnyer? Vad får man räkna med att betala för komplett utrustning? Har...
Svar
5
· Visningar
1 891
Senast: Ella-82
·
S
Övr. Grenar Det blir ingen steg 3 kurs i vinter,för få anmälda. Får nu vänta i ett helt år till nästa kurs.:cry: Finns det inga som vill gå denna...
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: sasa
·
Dressyr Jag undrar lite vad jag ska göra, för jag vill verkligen förbättra min sits, och jobbar ständigt på det själv. Men, jag har just nu... 2
Svar
20
· Visningar
2 113
Senast: Houdinie
·
J
Trav För ett halvår sen ca så lämnade vi in vår gamla remsele för att modifiera den till QH och vi satte fästen på rockarden. Vi kör en...
Svar
6
· Visningar
1 166
Senast: tinafinis
·
Dressyr Har suttit och funderat länge nu på att lägga upp bilder när jag rider för att få höra era kommentarer, både ris och ros :) Men nu har... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 733
Senast: Poni
·
S
Trav Hej! Jag är lite trög så jag undrar om nån skulle kunna sätta in en bild från insidan på hästens ben, på hur ett par knäkappor korrekt...
Svar
6
· Visningar
2 101
Senast: Lazio
·
N
Dressyr Jag rider en häst som helst går som en metkrok i halsen. Han är riden på pessoa och backar av från handen direkt. Även om man inte tar i... 2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 710
Senast: idaAa
·
T
Dressyr Kan en häst som är spänd/stressad/het gå i fin balanserad form? Varför/varför inte? Hur mycket handlar lösgörning om att få hästen att...
Svar
12
· Visningar
1 041
Senast: flashlight
·
J
Islandshäst Hej jag undrar om man får tävla i en barbackasadel? mvh josefin
Svar
3
· Visningar
1 617
Senast: jooossan
·
T
Dressyr Om ni ska börja med en ny övning, tänker ni då att ni lär hästen den övningen? Eller är det mer att ni med hjälperna trycker/visar... 2
Svar
31
· Visningar
2 489
Senast: Akustik
·
P
Dressyr Jag har läst trådar här om kandar. Och nu undrar jag, varför måste man använda kandar i högre klasser i dressyr? Varför kan man inte få... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 778
Senast: stranger
·
M
Hoppning Jag ska slutmäta min fjording. Hur mycket kostar det ungefär?
Svar
4
· Visningar
1 162
Senast: Sipuli
·
M
Körning Jag fick en gång i tiden höra att det är svårare att köra in en äldre häst än en unghäst. Någon som har erfarenheter, åsikter m.m? Är...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: JennyD
·
S
Western satt tyglarna i nosgrimman, han va faktiskt snällare än förväntat! han böjde sig på volt bara jag klämde lite med benen, osv.. fast...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: TDJ
·
M
Trav http://www.travnet.se/www/public/webb/default.asp?menuID=1&dayID=5&banID=25&infoID=25523&infoTyp=nyhet Fatta vad surt... ett år... 2
Svar
24
· Visningar
2 122
Senast: via
·
Islandshäst Ja, den hittade jag på SIF's hemsida under "Sport".... Så nu kommer frågan, hur många här på Buke är med på rankinglistan? Vilken...
Svar
17
· Visningar
2 130
Senast: Muninn
·
  • Låst
Dressyr I en annan tråd funderas det över om de som skriver på dressyr inte tränar för "etablerade tränare"...Så hur gör ni? Hur ofta tränar... 2
Svar
25
· Visningar
1 915
Dressyr Läste nyss på ridsports hemsida ( http://www2.ridsport.se/t2.aspx?p=90046&x=1&a=896570 ) Måste det komma en massa nya program hela...
Svar
10
· Visningar
1 066
Senast: Victovie
·
D
Hoppning Jag och min häst var på en klubbhoppning nu i onsdags. Jag skulle hoppa en clear round på 110cm och när vi hoppar fram på ett räcke... 2
Svar
23
· Visningar
2 327
Senast: Raider_
·
Trav Min nya häst har typiska franska fötter(Tibur) :crazy: . Och jag vet inte riktigt vad jag ska sko med,då hon dessutom är en...
Svar
16
· Visningar
5 459
Senast: jari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka