Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Körning Hej! Jag brukar vara in här ibland och läsa, har väl skrivit något nån gång oxå tror jag. Har en lite shettishingst, sötast och snällast...
Svar
4
· Visningar
959
Senast: BamsePlutt
·
Trav vad hände med Lucky Legs? har inte sett loppet, bara att det står "0" på ATG, betyder???
Svar
14
· Visningar
1 284
Senast: Messy
·
C
Western Någon som vet ngt om dessa två? Det enda jag vet är att båda är quarters och har tvälats i Reining av Peter Ljungberg.
Svar
11
· Visningar
3 061
Senast: tess444
·
Dressyr Vår häst är generellt sett snäll och trevlig. I hoppningen så hoppar han snällt och hjälper ibland ryttaren genom svårigheter där andra... 2
Svar
24
· Visningar
3 649
Senast: Sar
·
Western Har tidigare läst att man inte ska börja med stång förrän hästen kan grunderna.....men vad räknas till grunderna? Ingår stop och spin...
Svar
5
· Visningar
922
Senast: bigganl
·
Hoppning Vart kan man hitta såna, är de via distriktets förbund eller via svenska ridsportförbundet?? Man ska ha ridit 120 om jag minns...
Svar
6
· Visningar
1 261
Senast: Ponnykusken
·
Tävling Vad är det egentligen som gäller? På klubbtävlingar typ KM, blåbärshoppningar m.m. som arrangeras av klubben och för klubben och...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: Wilfa
·
I
Islandshäst Hejsan!! Jag vet inte om den här tråden ska ligga här men jag undrar vad ni har för kamera? Vissa får jätte fina bilder t.ex. i tölten...
Svar
19
· Visningar
2 082
Senast: moli
·
Distans funderar på att börja rida lite distans med min arabkorsning. Vad för utrustning skulle nu rekomendera!? Visa gärna bilder på era hästar...
Svar
5
· Visningar
1 666
Senast: Stopek
·
V
Islandshäst Ja, hur är det egentligen? Finns det folk med islandshäst här som inte tävlar (bortsett från mig själv?). Varför tävlar ni inte i så fall?
Svar
10
· Visningar
1 002
Senast: Vannie
·
H
Hoppning Visst jag vet att man inte ska haka upp sig på höjderna i hoppningen, men nu är det så att hästen jag har går skit fint på banan men när...
Svar
8
· Visningar
4 702
Senast: Bellina
·
E
  • Låst
Trav Hur funkar de där med lärling :confused: ?
Svar
1
· Visningar
848
Senast: Montéryttare
·
C
Trav Hej! Vore kul att veta hur ni andra har det med era tvååringar. Hur tränar ni och hur långt har ni kommit? Har ni kört premielopp? :p 2
Svar
22
· Visningar
2 068
Senast: Indyhope
·
Hoppning Nån som vet vad det ska vara för avstånd på cavalleti,galoppbommar och studs samt kombinationer till stor A-ponny??:)
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Chippen88
·
M
Trav Jag lät ju min licens vila det hära året, men funderar på att öppna upp den för nästa år (start 1 November) Nu är frågan hur mycket...
Svar
11
· Visningar
1 882
Senast: Stairwaytoheaven
·
G
Islandshäst Jag behöver lite tips; Min häst är lite krånglig med att få med baken, vi skulle behöva lite tips på bra övningar som gör så att... 2
Svar
37
· Visningar
4 019
Senast: Lokkur
·
Dressyr ja, frågan är som rubriken... får man rida med huva (på hästen förståss:) ) under en klubb tävling?
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Hanna_haggebygard
·
H
Dressyr Min fantasi existerar nog inte längre :smirk: Någon som vill dela med sig av några bra övningar som man kan göra hemma när man sitter...
Svar
16
· Visningar
1 368
Senast: HoppFantasten
·
Hoppning Tja, det finns en travare+hoppning-tråd så då tänkte jag göra en motsv. fast om islandshästar. Vad tycker ni om isisar som hoppar...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: Bison
·
N
Islandshäst Vi köpte för någon månad sen en häst som är felinriden, eftersom hon var så fin , bedömda föräldrar och billig så vi va nästan tvugna:p... 2
Svar
37
· Visningar
3 670
Senast: ollie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka