Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Hej hej ! Nu måste ja få fråga några små saker :) Vad är steglängden i galopp för en c-ponny ? D-ponny äre väl 3.5m men vad blir de för...
Svar
7
· Visningar
1 746
Senast: Legacy
·
N
Islandshäst Mitt 2-åriga sto har kommit med på fölmönstring. JÄTTEKUL !!!:rofl: Men nu är jag lite nervös. Jag har aldrig varit på sådan...
Svar
10
· Visningar
2 052
Senast: FannyN
·
I
Islandshäst Nu ska jag satsa på att köpa ett par nya fina vita boots som jag ska använda när jag tävlar :) . Köpte ett par 190 grams boots (svarta)... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 152
Senast: Trostan
·
Trav Jag ska köpa en travsele till min shettisar, och har hittat en beg. Men jag och säljaren undrar över frakten. Vilket sätt blir billigast?
Svar
2
· Visningar
928
Senast: CA
·
D
Tävling Hur brukar ni göra dagen efter ni har tävlat? Låter ni dem vila i hagen, eller tar ni dem under sadel ut i skogen för att förbättra... 2
Svar
34
· Visningar
2 175
Senast: adnamA
·
C
  • Låst
Övr. Grenar Funderar på att köpa ev en 3-årig arab som har tränats i galopp vet ej om den är tävlad. Kommer den att hålla för vanlig ridning? Är det...
Svar
1
· Visningar
1 053
Senast: tifo
·
R
Hoppning Jag rider en häst ett tag nu som är väldans pigg, inte minst vid hoppning. Undrar om ni har några bra övningar? Hon vill helst galoppera...
Svar
7
· Visningar
6 342
Senast: Pearlow
·
H
Hoppning Höjder på respektive klass är nålad, men är det inte fler än jag som skulle uppskatta att avstånden för galoppbommar, studs osv också...
Svar
7
· Visningar
927
Senast: Pearlow
·
Z
Hoppning Är så in i vassen glad tog mig i dag över det hittils högsta hinder jag någonsin hoppat hela 30 cm, flera gånger och i galopp dessutom:p...
Svar
15
· Visningar
1 811
Senast: Zilver
·
A
Dressyr Jag ska snart debutera L:A, men känner mig inte helt redo egentligen :crazy: . Resonerar som så att det är en liten klubbtävling och... 2
Svar
25
· Visningar
1 989
Senast: PrinceFair
·
S
Hoppning Är det någon här som skall tävla i kungsbacka den 1 oktober? :) (Dagen efter 4-års)..Skall starta min unghäst då för första gången i 1 m :D 2
Svar
28
· Visningar
1 674
Senast: Olympus
·
Körning Jag har hittat en 4-hjulsvagn som jag blev lite sugen på att köpa till mina shettisar. Men jag inser ju att travselen inte passar så bra... 2
Svar
35
· Visningar
3 577
Senast: ameo
·
U
Western Jag kan inget om märken på westernsadlar osv men undrar om Tex Tan pleasuresadel är bra... Jag har fått lån en som ligger bra på...
Svar
2
· Visningar
836
Senast: Lazy Lady
·
Hoppning Tävling 1 Min första tävling jag var på var i Nybro, och dte var helt KAOS för min del... Det regnade och tävlingen skulle vara...
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Annna_91
·
D
Western Nu har jag lite funderingar Hur påverkad blir en häst igentligen när man länge har ridit hopp och dressyr och dessutom skolas om till...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: wrangler
·
C
Hoppning Mitt sto som jag tränar i hoppning är 6 år och helt suverän på att hoppa hoppar högt bedömmer avstånd själv mm har nyss börjat med...
Svar
3
· Visningar
841
Senast: Carolus
·
N
Trav Vad är det för något? :o Har fattat att kriteriet är för 3-åriga varmblod. :crazy:
Svar
2
· Visningar
791
Senast: *nuthella*
·
S
Dressyr VAD får man ut av att dressyrträna med martingal? en bekant till mig hade lektion för en dressyrtränare och då fick hela gruppen ta på... 2
Svar
21
· Visningar
3 211
Senast: Lena_B
·
P
Tävling Är lite fundersam, om man läser på Svenska Ridsportsföreningens hemsida så står det att för att få tävla ponny från lokal tävling och...
Svar
2
· Visningar
894
Senast: Lena_B
·
Hoppning Ni som hoppar och har er, hur fasen bygger ni upp erat självförtroende så ni vågar hoppa högt? Jag klarar knappt av att hoppa över 50...
Svar
19
· Visningar
1 591
Senast: Arabizar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka