Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Jag undrar om någon här har tagit privatlektioner på Belldale galoppskola. Hur var det? Ska åka ner några dagar nu i vår och ta ett...
Svar
9
· Visningar
1 388
Senast: Jockeyjoe
·
Trav Vi ska nog ta flyget ner och kolla auktionen. Vi har nämligen en av våra uppfödningar där då. Men har någon varit på Prixauktionen...
Svar
14
· Visningar
1 257
Senast: Nafayette
·
Distans När kommer propositioner för nästa år upp? :confused: Skulle vara ku allt se när olika tävlingar är! :D 3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 410
U
Western Jag har tänkt och köpa en western sadel till min bruks nordis, han behöver x-tra vid bom, hittade en på h***s för halva priset, men...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Mount Never Rest
·
P
Distans Hej! Om jag har förstått det rätt(är inte alls insatt i avel överhuvudtaget) finns det två olika "sorters" araber. Distansryttare...
Svar
1
· Visningar
1 010
Senast: Illuzter
·
K
Trav vars får man tag på blyvikter? väger fr lite fr att rida i en montesadel, jag har fått nöja mig med en hoppsadel tyvärr.. är less på...
Svar
3
· Visningar
1 557
Senast: kotten
·
Körning Är en helt grön nybörjare vad gäller körning. Går nu på kurs 1 ggr i veckan för att köra in min unghäst, ett halvblod. Går än så länge...
Svar
3
· Visningar
1 144
T
Körning *suck* Är det NÅGOn som vet varför stora skor (7 och 8: or alltså) inte görs med förborrade broddhål? Den här gången hann jag inte... 2
Svar
26
· Visningar
1 956
Senast: satanic
·
Dressyr Vilka sadlar rider egentligen världens bästa ryttare i? Fullständigt onödigt vetande men det är rätt kul...
Svar
9
· Visningar
1 463
Senast: Breccia_
·
S
Körning Kan ni inte lägga in lite bilder när ni tolkar era hästar? Berätta gärna vad för tolksele ni använder och var ni köpt den, hur ni lärde...
Svar
19
· Visningar
2 356
Senast: mazariin
·
M
Trav Hej! ja e en ny "bukare"! tänkte efterlysa lite allmänna fakta om monté! ja tränar en häst i monté ca 1 gång i veckan, men han e inte...
Svar
2
· Visningar
862
Senast: Montéryttare
·
B
Dressyr Vet inte om den har hamnat rätt den här tråden, men tycker ändå att här borde ni finnas som kan. Hur hur man gör iordning den för...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: Bullo
·
L
Distans vad tycker ni om att trava på asfalt? lite längre sträckor? 2 3
Svar
48
· Visningar
5 478
Senast: Camilla_H
·
Körning nya försök, vad tycks om denna då? 2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 944
Senast: Gullan86
·
Z
Körning Hej! Jag skulle vilja lära mig att både tömköra och köra med häst å vagn, samt ev. lämna iväg hästen och få den inkörd av någon som...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: springsten
·
F
Western Vad skall man ha för stolek på w- sadelgjord? Skall köpa w-sadel men har ingen koll på sadelgjordarna. Han har 130 cm på vanlig...
Svar
2
· Visningar
834
Senast: Fabbe
·
Islandshäst Det är nu så att jag eventuellt ska få ta hem en islandshäst på foder. Om det nu blir så, så behöver jag råd med hur mycket mat hon ska...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: Gullan86
·
N
Islandshäst När uppdateras Blup? Var inne på Islandshingstar.se och såg att Birkir från Skaneyland nu har ett Blup på 111, är det årets nya? Jag...
Svar
7
· Visningar
1 118
Senast: em76
·
T
Trav Kompisen har köpt sig en travare... Skitkul, MEN... hästen (Kalle) som är 2 år är blind !! Har varit det sedan 6 månaders ålder då en...
Svar
7
· Visningar
1 116
Senast: Lazio
·
Dressyr Jag har ridit öppnor och slutor i X antal år. Har jag alltid gjort fel? :o :confused: När jag ska göra en öppna till vänster...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: Galax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka