Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Dressyr ska anmäla mig till några starter, men så ska det väl tydligen blivit ändringar i vissa program om jag förstått det rätt. Men vad ska...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: pemma
·
Dressyr Min häst skummar alltid i munnen efter dressyrpass, hon skummar så mkt att det brukar komma på bogen, benen osv. Jag har hört att dom... 2 3
Svar
51
· Visningar
12 841
Senast: Websters girl
·
K
Islandshäst Hur vet man om en islandshäst har pass? Kan man misstänka trots att man inte har sett den visa pass? Vilka egenskaper behövs?
Svar
15
· Visningar
1 345
A
Övr. Grenar Nån som vet vart det ska hållas i år? 2
Svar
20
· Visningar
3 466
Senast: da_hannah
·
Körning På lokselar, med bågdäckel så kan det ju sitta en "krummelur" på mitten högst upp på bågen, vad är den till för?? *förvirrad*...
Svar
6
· Visningar
1 195
Senast: MittNyaJag
·
Hoppning Jag tycker man ska använda Pulvermanngraven och banken mer vid hoppning, varför används de så sällan? varför bygger man en grav om man... 2
Svar
32
· Visningar
3 071
Senast: Ich
·
Distans Jag har lånat hem en Ortho Flex endurance cutback för ev köp. Skulle ni vilja titta lite på bilderna och säga vad ni tycker...
Svar
2
· Visningar
2 928
Senast: Stopek
·
Islandshäst Valack 4 år ( klapphingst) Hästen bockbent på framben Veka kotor ( genomtramp på alla 4 kotor) Passaktig i skritten, nästan trippar...
Svar
2
· Visningar
1 202
Senast: Gullan86
·
L
Dressyr En fråga bara först! Har köpt mig ett pelhambett på samrådan med bästa kompisen pga att jag har jätte svårt att rida min häst på tygel... 2
Svar
30
· Visningar
2 353
Senast: Asa_S
·
C
Islandshäst Hej! Har länge tänkt på en sak som jag skulle vilja ha klarhet i nämligen: Jag känner många som har islandshästar och flera av dom...
Svar
17
· Visningar
1 699
Senast: Tinni
·
S
Islandshäst Jag har en häst som är född 1975. Såg hans mamma MASSA gånger, då vi hamnade i samma stall av en slump :) Men skulle vilja veta hur hans...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: galsi
·
T
Dressyr Haha xD I måndags kunde jag knappt tro mina ögon, eller snarare Rumpmuskler! :crazy: Red en 20 minuters Barbacka, hårddressyrpass och...
Svar
8
· Visningar
1 119
Senast: Diba
·
Tävling Just det. Hörde en fågel viska om att gröna kortet bara ska gälla en viss tid och sen måste man skriva nytt prov. Stämmer verkligen detta?
Svar
6
· Visningar
1 088
Senast: Klister
·
M
Trav Det här med långsamkörning,hur sakta ska det gå?Anser ni att 2.50 är för snabbt över 1000 m? Eller är det bättre att hålla sig till...
Svar
2
· Visningar
1 192
Senast: Nominous
·
S
Islandshäst Hej, någon som har något bra boktips där man kan läsa mer om tölt och pass? Jag är inne på min andra termin på islandshästridskola efter...
Svar
8
· Visningar
1 042
Senast: OlleAtlas
·
N
Övr. Grenar :confused: hejsan jag har kanske en konstig fråga men jag ska få köpa ett fullblod som har gått på bana.och undrar om fullblod har ofta...
Svar
15
· Visningar
1 636
Senast: rubytoo
·
E
Western jag är helt vilse i det här om western..:confused: men har en wester sadel som jag ska sälja!! & nu undrar ju folk vad det är för...
Svar
7
· Visningar
1 258
Senast: Bill
·
E
Hoppning Hejsan. Jag har en liten mini-dröm om att börja tävla på riktigt eller vad man ska säga. Jag har alltid velat tävla, men varit för feg...
Svar
9
· Visningar
1 220
Senast: MissCrazy
·
M
Fälttävlan Undrar vad som behövs för att tävla fälttävlan? Har redan allt de där allmäna - grönt kort, ryttarlicens, vacc intyg, pass, etc...
Svar
1
· Visningar
784
Senast: MissCrazy
·
Dressyr Min häst tar väldigt lång tid på sig att bli uppvärmd ordentligt. Han är stel i sidorna och lite svårt att böja och ställa i början av...
Svar
17
· Visningar
1 387
Senast: sannaaah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna