Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Övr. Grenar Nån som vet något om honom? Inte stats och fakta från SGC, utan mer hur han var/är temperament och personlighets mässigt? Har bara hört... 2
Svar
26
· Visningar
4 853
Senast: cutty
·
Trav Jag har börjat fundera så smått på att införskaffa en starthäst i stället för att ge mig in på mina evinnerliga långtidsprijekt som ånda... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 776
Senast: stally
·
T
Fälttävlan Guu vad Kuul det är :D :D :D :banana: Har ni tips på hur man skulle kunna fixa Fiina Skogshinder utan enn hel Drös med Färg och...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: Troya
·
Övr. Grenar Hur mycket väger (i snitt) utrustningen man har vid ett löp? Är det någon utrustningen förutom ryttarens kläder, hjälm, stövlar...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: Ninniw
·
E
Dressyr Den sidförande skänkeln i skänkelvikning, ska den vara något tillbakadragen? Den framåtdrivande/mothållande ska vara kvar i...
Svar
3
· Visningar
977
Senast: Egonson
·
L
Western Jag är helt ny på western och vill ha en bra "första sadel". Jag kommer fortfarande att rida engelskt + western så jag har en "dyr"... 2
Svar
26
· Visningar
7 452
Senast: annizz
·
G
Hoppning Har någon hört talas om att man höjer 10 cm för privathästar vid KM-hoppning???:confused:
Svar
16
· Visningar
1 254
Senast: LitenSnigel
·
A
Hoppning Hahahha. Jag har anmält mig till ett KM på hemmaklubben. Först en Clearround på 50cm som uppvärming. Sedan är de en Lätt:D som KM... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 198
Senast: Troya
·
E
Western Hej! Jag undrar vilken boskapsras som oftast används inom westernridning? Är det oftast kor, eller tjur eller ungdjur? Hur bör de...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: sarma
·
Körning Har funderat lite på det där med kallblodsklasserna nu, om man då som jag har en fjording = kallblod, men under ponnymåttet. Ja då...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: Nora
·
M
Western Någon som vet hur långa de hela bommulstyglarna från www.bonanzawestern.com är? Art.nr 187 kostar ca 300-350 kr. Dom ser ju långa ut men...
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: MadickenII
·
B
Fälttävlan hur planerar ni på Buke era "försäsonger" nu när alla hopp och dressyrtävlingar drar igång?:)
Svar
9
· Visningar
1 020
Senast: emma-vsm
·
Q
Hoppning Hejsan, jag behöver lite goda råd just nu! Jag har precis sålt min ungponny då han är för orutinerad för mig, men nu kommer den stora... 2
Svar
23
· Visningar
1 654
Senast: Qyenn97
·
E
Hoppning Behöver snabbt svar då jag tydligen har tappat bort mitt TR. :( Maxlängd på sporrarna när det gäller hoppning och häst finns det någon...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: PrinceFair
·
D
Körning Har en shetlandsponny som jag kör några gånger i veckan, började köra in honom för ca ett år sedan och nu fungerar...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: Madelene
·
Körning Jag skulle gärna vilja ha tips på lokala körtävlingar, såväl "vanliga" som bruks, så att man kunde åka och kika lite. :) Oftast så...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Madelene
·
S
Körning Har lite frågor.. Hur lär man hästen skänkelvikning, öppna o sluta vid tömkörning? När man har hästen på volt runt sig, ska då tömmarna...
Svar
8
· Visningar
1 281
Senast: Nora
·
F
Körning Någon som vet om det finns att få tag på? :confused:
Svar
17
· Visningar
1 498
Senast: Fjunet
·
E
Western Har hittat en trailsadel på H**ks. Det är en Quarter Canyon, med ralidebom. Sadeln kostar 5 495 :- Låter detta som en sadel man kan... 2
Svar
31
· Visningar
3 114
Senast: Fendi
·
P
Körning Nu är det någe som har flyge på Kotte igen. När vi skull fare till Valdemar idag så var Kotte helt skogstoki. Han sparkde bak och ut...
Svar
3
· Visningar
863
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka