Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hej jag ska förmodligen börja rida en travare som fortfarande tävlar i trav.. ska försöka få honom mer mjuk och elastisk.. så småning...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: jea78
·
Hoppning Finns den ute på nätet för 06 än?? Har bara hittat på skånska ridsportförbundet men jag vill ha för hela sverige.. Nån som hittat det...
Svar
14
· Visningar
969
Senast: Penny_Lane
·
Övr. Grenar Jag gillar utmaningar och rehabilitering av problemhästar. Jag har avverkat islänningar och travare och nu börjar jag mot alla odds att...
Svar
12
· Visningar
1 377
Senast: z-brox
·
Q
Körning :confused: Söker efter någon som vet något om denna eleganta kallblodshäst!?? Är intresserad av att ev. importera från Tyskland...
Svar
10
· Visningar
1 215
Senast: miamiamia
·
A
Hoppning När tycker ni att det är lagom att gå över från ponny till häst? Tycker ni det är onödigt att köpa en d-ponny ifall man är 16, 17 nästa...
Svar
16
· Visningar
1 555
Senast: Lady_S
·
Körning Var på löshoppning (typ clinic med både råd och träningstips per individ, exteriörbedömning osv) med Lars Berglund i helgen.. min häst...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: Nora
·
Islandshäst Undrar lite om det här med Wången. Vet att det är en skola med islandshästar men är det svårt att komma in??:confused: Vet någon någon... 2
Svar
28
· Visningar
2 518
Senast: gloria
·
Körning Som jag skrivit tidigare har min nyligen inkörda 3-åring börjat protestera mot körningen. Vi tog hjälp direkt och har konstaterat att... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 142
Senast: åke
·
L
Trav Håller på att ta e-licensen nu.. Och förra gången så hade jag spår 8 så när vi gick iväg i starten så stannade häst nr 1 upp och reste... 2
Svar
20
· Visningar
1 774
Senast: lie
·
J
Western hej hej, är helt ny på western och jag undrar bar vad AQHA och NRHA?:confused:
Svar
6
· Visningar
1 376
Senast: monke
·
F
Körning Måste man ha tagit körlicens för att tävla i körning? Hur tar man isåfall det?
Svar
8
· Visningar
919
Senast: Nora
·
L
Dressyr Har sökt på forumet efter ridövnignar men har inte hittat något. Vet du några lösgörande övningar som inte är alltför svåra? Tack så...
Svar
3
· Visningar
942
Senast: lemonadsaft
·
F
Körning Jag kom nyss och tänka på en sak. På billigare selar är det som två bossor (?) som ligger an på hästens rygg, medans på dyrare selar så...
Svar
12
· Visningar
1 095
Senast: Fjunet
·
B
Dressyr Ponnyn har äntligen blivit frisk från sin hälta :D Behöver nu tips påp lösgörande övningar som man kan göra utomhus när det är mörkt och...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: staaria_
·
Körning Hur ska jag börja? ska köra in min kbl travare till brukshäst istället då han inte trivs som ridhäst. Han är väldigt mycket tömkörd och...
Svar
4
· Visningar
864
Senast: Mirre
·
F
Dressyr Okej... Måste ha lite tips här. Kan ju inte rida för tränare sju dagar i veckan och har varken råd eller lust att lämna bort ena hästen...
Svar
14
· Visningar
1 442
Senast: fälttävlansnörd
·
G
Islandshäst Jag funderar på att köpa en islänning men vill då ta hem en från Island direkt,men vet ej var jag hittar bra kontakter på Island, utan...
Svar
18
· Visningar
1 910
Senast: freyja
·
Dressyr När tycker ni att man kan börja trampa med hästen? Min är fyra nu och jag har börjat lite smått med det, men är rädd att jag kanske... 2
Svar
25
· Visningar
2 602
Senast: Lavinia
·
S
Dressyr någon som vet ändringarna i dressyr TR 2006?
Svar
2
· Visningar
654
Senast: PrinceFair
·
L
Körning Hej jag har börjat köra min shettis i körning....Och har tävlat dressyr en gång. inte så bra resultat...men nu funderar jag på hur det...
Svar
8
· Visningar
1 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka