Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

K
Fälttävlan Hejsan, någon som kan beskriva hur dressyrprogrammet ser ut i lätt klass (100)? Jag är helt novis...:confused: Tackar
Svar
1
· Visningar
836
Senast: Murray
·
L
Islandshäst Hallåj :) Jag brukar rida 1-3 ggr i veckan på islandshästar, två ston (10 och 7 år). Det yngre stoet är en riktigt vild en och blir...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: Poplan
·
Islandshäst Undrar om de kommer ge ut någon film från årets VM? Och var kan man i så fall köpa/beställa den? Såg inte nån som helst info om det... 2
Svar
22
· Visningar
1 844
Senast: Poplan
·
J
Dressyr Hoppas att tråden hamnar på rätt ställe nu och att nån har lust att hjälpa till! Jag rider för tillfället ett halvblodsto på 14 år...
Svar
7
· Visningar
1 709
Senast: Susan
·
Körning Är det någon som har planerat att åka till Danmark i maj för att köra eller titta? Dom har "peppat" mig här hemma att jag ska åka med...
Svar
6
· Visningar
938
Senast: miamiamia
·
Dressyr Min ponny tycker det är jobbigt att gå i hög form med nacken som högsta punkt, kan det bero på att hon har så kraftig hals så att hon...
Svar
15
· Visningar
1 334
Senast: Gilette
·
Körning Jag har letat efter Sidbäcks "Skogskörning med häst", men kan inte hitta den nånstans. Finns det någon annan bra bok om skogskörning?
Svar
8
· Visningar
2 485
Senast: Trissa
·
Körning Äntligen har selen kommit:rofl: Hur tycker ni den sitter? Själv tyckte jag det såg ganska bra ut... fast det här är ju "min" första...
Svar
10
· Visningar
1 089
Senast: Eqetan
·
Körning "Kan" man galoppera med loksele och rockard? För att svara på min fråga utifrån det jag läst, skulle jag själv svara "ja, om du har...
Svar
3
· Visningar
913
Senast: Madelene
·
Körning Ni som "ställt om" era hästar till träns med skygglappar, hur gick det? Ska till slut köpa nu när jag får tillbaka på skatten och vill...
Svar
8
· Visningar
912
Senast: Asa_S
·
Körning Jaha, nu har den varma hösten i kombination med enormt mycket vinterpäls ställt till med problem. Shettisarna får problem under...
Svar
18
· Visningar
1 951
Senast: Asa_S
·
W
Western Jag fick i tisdags min efterlängtade westernsadel, en sprillans ny Simco Arabian Working Saddle :love: Min fråga är då: vad ska jag...
Svar
15
· Visningar
2 472
Senast: Mustang
·
Trav Okej, har nu snart fått min egen lilla travare i startskick igen. Men nu idag slog det mig att jag inte alls har koll på läget. Har ju...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: giffan
·
Islandshäst Nu börjar iaf JAG bli trött på allt tjafsande om bett och nosgrimmor... Först fick man ha vilka bett man ville men inte med vilken...
Svar
17
· Visningar
2 294
Senast: Boj
·
E
Western Jag funderar ev. på att vara med i några Halter klasser med min unga dam nästa år, för miljöträningens skull m.m. Nu vill jag så klart...
Svar
12
· Visningar
1 631
Senast: elinsjobergh
·
Trav Var i väg och frysmärkte 1 åringen i torsdags. Blev lite förvånad. Har dom slutat med blodprovet? Dom ryckte iof några strån ur...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: solros
·
H
Dressyr har ni ngt bra tips på ridövningar? har en häst som är stel i sidorna o svår att få lösgjord. han är även väldigt tjafsig me huvudet...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: MariaAhmira
·
Z
Dressyr Vad betyder det när hästen går "bakom lodplanet"? Kan någn ge mig en enkel förklaring på hur hästen placerar benen i skolorna. vet vad...
Svar
2
· Visningar
1 314
Senast: zemra
·
Fälttävlan Så var det dags igen för årets arrangörsmöte. I år i Borås. Yogi skulle tydligen prata lite. Vilken juvel det är och vad kul det är att... 2
Svar
31
· Visningar
3 108
Senast: Idasagare
·
Körning Det har varit åtskilliga trådar en tid tillbaka där man undrar vad en svängel är och hur den används. Här har jag en bild! Rockarden...
Svar
5
· Visningar
1 494
Senast: MittNyaJag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur