Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

O
Hoppning Jag skulle behöva lite hjälp om nån har en stund över?? Jag funderar på att köpa häst/ponny. Men jag veet inte vilken katogori jag ska...
Svar
12
· Visningar
1 267
Senast: saaara
·
Trav Diskussionen som aldrig slutar- penga eller rekord hcp inom ponnytravet. Vi på Rättvik kommer köra 100% pengalopp 2005, vad tycker ni om...
Svar
11
· Visningar
1 072
Senast: gonkan
·
Dressyr Någon som har något bra tips på lager när det gäller byten? Min häst byter klockrent höger till vänster. Men vänster till höger blir han...
Svar
7
· Visningar
1 043
Senast: cassina
·
H
Western Jag läser sista året i Gymnasium och planerar att sedan bosätta mig i Stockholm. Där jag bor nu, Hallsberg i Närke, har jag ingen...
Svar
6
· Visningar
1 447
Senast: lillamyggan
·
Z
Hoppning På ridskolans senaste tävling valde jag att tävla min favoritponny, som jag i princip alltid rider på lektion. Han är ganska ny på...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: mia_92
·
P
Dressyr Lite osäker på under vilken tråd... Men provar här. Hur kan man träna upp steglängden? Nu menar jag det där lilla extra. Någon som...
Svar
4
· Visningar
1 026
Senast: Saigon
·
S
Tävling Var skaffar man licenser för lokal tävling???? vad kostar det? jag ska tävla hoppning 20 februari på min fd travare men jag har...
Svar
4
· Visningar
1 393
Senast: megasus
·
Tävling Jag skall vara med på min första tävling med egen häst på torsdag (är så nervös att jag knappt kan skriva...) och jag har en fråga, hur...
Svar
3
· Visningar
1 517
·
R
Tävling Jo, det är såhär att jag har aldrig tävlat. Men om jag hittar en medryttarhäst jag får tävla på vill jag ju gärna ta vara på den...
Svar
9
· Visningar
1 673
·
P
Western Jag har en islandsvalack på 16 år, som jag haft i 2,5 år nu. Han är bara tregångare och jag är ingen islandsryttare så det har varit...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: *pilturs matte*
·
Q
Tävling Vad menas med div1 div2 div3?? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 702
Senast: _Peplis_
·
M
Hoppning Har en islandshäst som inte gärna hoppar! Eller, jo han tycker det är kul när han väl kommit igång, och man blivit lite sur efter att...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: kicki71
·
N
Fälttävlan jag undrar hur en tävling i debutant klass samt lätt klass. är det under 3 dagar?? sen undrar jag om det är svårt att jag...
Svar
1
· Visningar
838
Senast: tant agda
·
F
Islandshäst Min häst har troligen fått överproduktion av stöv i nacken vilket har lett till sår och hudiritation. Finns det någon som har erfarenhet...
Svar
4
· Visningar
1 395
Senast: Fjalar
·
M
Dressyr 1. Någon som kan skriva upp lite dressyr program? 2. Hur gör jag för att byta galopp på en rak sträcka, UTAN att sakta ner min häst...
Svar
8
· Visningar
1 072
·
Dressyr Hur ska jag få min ytterskänkel att sluta leva sitt eget liv och stanna intill hästen sida? Hästen går ju så mycket bättre om man får...
Svar
18
· Visningar
1 680
·
K
Islandshäst Står i begrepp att beställa fyra stycken. Men hur påverkas gångarterna och hållbarheten i hästen? Boaboots lär vara ganska tunga, minst...
Svar
7
· Visningar
1 289
Senast: knasan
·
M
Hoppning Någon som har lite förslag på gymnastik hoppning? t ex där studs ingår! Jag rider en som jag tycker är bra! det är: . = bom | =...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: Mini_o_góffi
·
B
Islandshäst Hur ser era planer ut för våren? Ska ni tävla något? Vad i så fall och varför? Själv har jag tänkt debutera på tävlingsbanan i år... 2
Svar
37
· Visningar
2 449
Senast: Freyr
·
Dressyr Vad är egentligen skillnaden mellan öppna, sluta och skänkelvikning? Har aldrig riktigt fattat det. Hur rider man öppna/sluta till...
Svar
12
· Visningar
9 109
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka