Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Islandshäst Jag har ganska nyligen blivit hästägare till en jättefin häst. Han är fullt tränad tävlingshäst som bla tävlade SM tidigare i år. Men...
Svar
19
· Visningar
2 331
Senast: Båbbe
·
Hoppning Skulle behöva lite tips o hjälp vad ja ska göra åt olaterna som min häst håller på med. Hon brukar kunna göra så att hon precis i...
Svar
6
· Visningar
972
L
Distans Vi tävlade simlångsritten nu i lördags. Allt gick väldigt bra , vi är super nöjda. :) Men vi funderar över vad veterinären menar med...
Svar
18
· Visningar
2 055
Senast: Kassiopeja
·
Hoppning Är det någon som kan förklara för mig vad klasse A, S, M och L motsvarar för höjder?
Svar
13
· Visningar
3 999
Senast: rubytoo
·
Trav Nu har pållan börjat träna på "allvar" :angel: (fd dressyr ryttare som tror hon tränar hårt när hästen går 4+4 varv på banan i 50...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: ghost
·
I
Islandshäst Skulle vilja ha bra tips på hur att flytta "drivet" från framdelen till att komma bakifrån samt hur att stärka bakdelen på min häst? Har...
Svar
4
· Visningar
1 096
Senast: ishast
·
L
Trav Här har ni en glad amatör som precis fått sin tränarlicens :banana: , MEN... När jag praktiserade hos olika tränare så red/körde jag...
Svar
1
· Visningar
881
Senast: stally
·
C
Dressyr är det någon som vet om man får rida fram med gramaner på lokal dressyrtävling? jätte tacksam för svar
Svar
9
· Visningar
1 208
Senast: suisyola
·
F
Trav Har letat överallt på internet, finns det ingen butik/företag som säljer sadlar med färdiga fästen för BÅDE svanskappa och checkrem...
Svar
10
· Visningar
1 317
Senast: cämela
·
Trav Hört att Revenue inte kommer tillbaka till Sverige nånting utan stannar i USA. Nån som vet om det är klart nu?
Svar
4
· Visningar
850
Senast: cämela
·
J
Trav http://www.travpunkten.com/nyhet.asp?ID=697 R.I.P
Svar
4
· Visningar
1 097
Senast: Zuzzi
·
Hoppning Rolf-Göran Bengtsson och McKinley (stavning?) vann världscupen i Helsingfors idag!!! Tjohooo!!
Svar
17
· Visningar
1 113
Senast: strumpan
·
Z
Dressyr Jo, det är såhär att jag ska tävla klubbtävling i dressyr på söndag, Lätt B:1. Det är första gången jag rider just Lätt B:1 så jag har...
Svar
11
· Visningar
6 502
Senast: Magnum
·
R
Körning En liten undran från en som inte tävlat körning ännu! Vad säger reglementet om spårbredd på en shettisvagn? Är det samma för...
Svar
10
· Visningar
1 725
Senast: Nora
·
Trav Detta är ett medel som det talas mkt om just nu och jag hoppas att det är ok med moderatorn att vi pratar om det här för det jag är... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
9 408
Senast: Litteflax
·
B
Dressyr Har nu tävlat 3 ggr och hästen är jättespänd(LB).Allt man lagt ner jobb på är som bortblåst när vi kommer in på banan.Jag har till och...
Svar
14
· Visningar
1 852
Trav Kolla in "nya" travsport.se Utökat info'n kring sök sportinfo. nu kan man få se tempona 500 & 1000m, vilka som strykits i loppet (och...
Svar
6
· Visningar
897
Senast: snurpe
·
Trav Jag är ganska säker på att man inte får fråga namnge tränare här, och tänkte försöka fråga om hjälp ändå. Jag har absolut inte tänkt...
Svar
10
· Visningar
1 133
Senast: snurpe
·
G
Dressyr Varför lindar man och sätter boots på sin dressyrhäst när det är dags för prisutdelning? Såg massa bilder i senaste Ridsport där flera...
Svar
14
· Visningar
1 820
Senast: Galadriel
·
E
Hoppning tjena. tänkte bara fråga hur ni lägger upp er träning? Ni som är ute och tävlar, ni rider antagligen inte bara i skogen på vardagarna... 2
Svar
21
· Visningar
2 409
Senast: busungeN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka