Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Islandshäst Min islandshäst är super lätt att få i trav (och tölt) men hon har bara ett tempo i traven och det är väääldigt fort, ibland vet jag...
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: skuggi
·
Körning varning - nu kommer det frågor som antagligen är så puckade att jag borde skämmas och börja med guldfiskar, men prestige har aldrig...
Svar
14
· Visningar
1 255
S
Western Jag har aldrig nog sett någon rida western särskilt allvarligt och vet inte särskilt mycket om det heller, men har nu suttit å funderat...
Svar
8
· Visningar
1 690
Senast: morbullan
·
Dressyr ska ju som sagt var tävla på söndag... Då det var ett tag sedan sist har jag växt ur min vita helskodda. Skulle ju helst av allt vilja...
Svar
10
· Visningar
2 368
C
Trav Om man har en travhäst av okänd anledning alltid lägger av i början av upploppet går det att träna bort på något sätt ? Vi har en häst i... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 011
Senast: morbullan
·
Distans vad behöver man för licens då man ska tävla distans? har bara tänkt rida 50km. behöver man licens till CR??
Svar
1
· Visningar
1 135
Senast: Geshira
·
B
Övr. Grenar Nu är det äntligen över, all oro och sömnlösa nätter är borta. Nariaat klarade kvaltiden så fantastiskt bra, sköter sig helt underbart i...
Svar
17
· Visningar
1 244
Senast: shady
·
Trav Har visserligen ingen travhäst men fick rådet att ställa min fråga här inne på travforumet då jag hört att detta problem oftare uppstår...
Svar
13
· Visningar
1 567
Dressyr vad är egentligen skillnaden? och vad använder man för hjälper? och är det någon skillnad på vad de heter på engelska? :eek: ibland... 2
Svar
33
· Visningar
6 301
Senast: lizan
·
Islandshäst Jag har blivit islandshäst\"biten\" :eek: Så ni kommer säkert få massa konstiga frågor från mig här :p Fast ni får lova att vara...
Svar
16
· Visningar
1 679
Senast: Ankan
·
Hoppning jag har ett litet tvåårigt arabsto på 140cm som hoppat som mest 110. dock är det inte helt bra hopp med fart och så för hon stannar...
Svar
6
· Visningar
1 126
Senast: Domaren
·
Distans måste man tävla för en distansklubb när man tävlar distans eller får man tävla för sin "vanliga" klubb? dum fråga kanske men har aldrig...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: panzy
·
G
Hoppning Hur räknar de ut det? Hur fort är det tänkt man ska rida egentligen? Jag råkar ofta ut för tidsfel på lokala tävlingar. Jag rider i ett...
Svar
3
· Visningar
1 641
Senast: guldmane
·
M
Distans Har pratat med vänner och olika foderrådgivare om hur man bäst utfodrar distanshästar. Svaren blir väldigt olika. Har fått ganska bra...
Svar
18
· Visningar
1 919
S
Hoppning När en klass går i A:1a, hur vanligt är det att de höjer? För de får väl höja 10 cm om jag inte minns fel.. Jag menar nu först och...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Ewonya
·
G
Distans Jag har aldrig sett att det har visats distans på TV, men på tisdag är det dags! Viasat Sport 1 visar ett sammandrag från "The United...
Svar
5
· Visningar
1 069
Övr. Grenar Efter 15 år som meldem i CN har jag valt att gå ur. Anledningen är egentligen två. Först och främst har jag inte längre samma tid då...
Svar
19
· Visningar
2 164
Senast: Scorpan
·
Fälttävlan Hur lägger ni upp galoppjobben på era hästar under tävlingssäsongen? Hur ofta, hur långt, och antal intervaller.
Svar
7
· Visningar
1 797
Senast: Iddefixen
·
T
Western Hur är det nu? I vilka tävlingsklasser får man ha benskydd och vilka inte? :confused: WRAS regler syftar jag på nu!
Svar
4
· Visningar
1 361
Senast: twinstar
·
L
Körning är det dags för första tävlingen för min pålle ( o bara andra för min del ..) närmare sagt i helgen! det skall till att putsas sele...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: Weine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?