Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Jag hade tänkt hoppa lite imorgon, men är inte så van att hitta på egna hoppövningar och vill inte trakassera min tränare jämt och...
Svar
3
· Visningar
1 228
Senast: majola
·
E
Körning jag är nybörjare inom körningen men har däremot en välutbildad häst. när jag frågar folk vad som behövs för att börja tävla så svarar...
Svar
2
· Visningar
1 237
Senast: Sofiplopp
·
P
Övr. Grenar Skulle behöva hjälp med att hitta ett stöd/hållare för fana som fästs vid stigbygeln, samt en stång. Var kan man hitta det?
Svar
3
· Visningar
1 613
Senast: Scorpan
·
Fälttävlan Finns det fler än jag som ska debutera i år? Vore kul att höra hur mkt ni tränar, er bakgrund, vad ni har för häst, när debuten ska ske... 2
Svar
21
· Visningar
2 152
Senast: irma
·
D
Hoppning Jag undrar hur man vet hur långt det ska vara mellan de liggande bommarna och hindret vid hoppövningarna. Jag har en nätt fjording...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: starcraft
·
Western Hejsan! Undrar om det finns någon sorts säkerhetsstigbyglar som man kan sätta på westernsadeln. Jag har en som jag rider i för jag...
Svar
7
· Visningar
1 637
Senast: AnneS
·
Övr. Grenar :idea: Vilken galopp häst anser ni är bäst i Norden? Vi tar norden annars blir det kanske lite för svårt. Motivera gärna varför ni...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: Cavat_
·
Hoppning hallå jag står med en start klar 4-åring och hade tänkt mig ut och visa upp honom lite men nu är det så att hmm jag har ingen aning om...
Svar
9
· Visningar
1 000
Senast: tovan
·
Western jag kommer rida en westerntränad paintvalack på en hel del av mina lektioner här i usa. han håller på att skolas om till engelskt men...
Svar
8
· Visningar
1 375
Senast: lizan
·
C
Fälttävlan Undrar en sak... Är debutant svårare på en nationell tävling (ponny) än var den skulle vara på tex en reg??? Jag menar terrängen...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: Cleooo
·
W
Trav Hej! Fick ett tips inne på Senior om att man, på vissa travbanor, ordnar med ponnyrace, för typ möhippor o.dyl. Man skulle få varsin...
Svar
14
· Visningar
1 554
Senast: WhiskyP
·
J
Hoppning Ja hade tänkt börja hopptävla med min ponny nu i vår. men från vilka klasser måste man vara uppklassad, alltså har tagit poäng? det var... 2
Svar
21
· Visningar
3 126
Senast: farin
·
M
Övr. Grenar Jag vet inte varför... men jag fick bara lust att dela med mig... Det jag har kallar jag för ett dolt handikapp för jag tycker att det... 2 3
Svar
49
· Visningar
8 799
Senast: KungTulle
·
Trav hur går det för era 2001or, 3åringar? vi har just köpt våran (Lindy's Crown-Super Arnie) för ägaren hade inte tid med honom. han gick...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: beauspirit
·
Körning Fick hem en vanskött arab kille för en månad sen.i morgon ska han kastreras sen får han stå och äta upp sig hela sommaren och till...
Svar
11
· Visningar
1 518
Senast: älgen
·
Fälttävlan Någon som vet vart man kan få tag i dressyrprotokoll/programmet för debutant? Utan att köpa en programbok då.. :smirk: Kan inte hitta...
Svar
4
· Visningar
1 188
Senast: aicha
·
S
Western Hvor lang er anleggningsytan mot hästen? (Längden på bommen)
Svar
4
· Visningar
1 362
Senast: Camilla_H
·
Övr. Grenar Ngn som vet om en westernsadel hjälper ryttare med dålig balans och ork? D v s om man sitter stadigare? /Linda
Svar
4
· Visningar
1 168
Senast: Mampas
·
S
Trav Jag skulle vilja ha lite (Mycke ;)) förslag på hur jag ska träna med min ponny hingst! Nu tränar vi bara snabbhet o kondition med vagn...
Svar
3
· Visningar
995
D
Körning Hur får man lättast tag i en bra tränare som helst kan komma ut till sitt stall?
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: Dragonfruit_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Pass förvaring