Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag har idag varit ute och tömkört dotterns B-ponny och misstänker att hon är inkörd men förre ägaren vet inte om hon är det eller inte...
Svar
3
· Visningar
1 257
Senast: Lena
·
F
Körning Jag har en jätte fin släde hemma som jag skulle vilja, om det gick, göra om så att båda hästarna kunde dra den. Nu är det vanliga...
Svar
3
· Visningar
1 274
Senast: Falk
·
R
Körning Hej alla glada körentuiaster! Är det någon som har erfarenhet av andra tävlingsformer inom körningen utöver de regelboksenliga dressyr...
Svar
19
· Visningar
2 183
Senast: Znozan
·
B
Western Går i planer att köpa mig ett par boots nu när jag börjat rida western. Undrar om man bara kan köpa dem i särskilda western-affärer...
Svar
1
· Visningar
4 214
Senast: monke
·
G
Islandshäst Flippade nyss förbi "Toppform" på SVT1... Det så ut att vara en mysig miljö att tölta i :) Jag missade början, så jag undrar var de hade...
Svar
7
· Visningar
1 554
Senast: Demon
·
Hoppning Hej! är det någon som har ett tips på hur jag ska kunna få min pålle å sluta stanna på första hindret! Detta gäller både träning å...
Svar
6
· Visningar
1 201
Senast: Lollan
·
K
Trav Hej! Min ena häst lägger sig väldigt mycket i käken på upploppet och därför har hon kort käk. På vilket sätt påverkar det hästen? Hon...
Svar
2
· Visningar
1 801
Senast: cliria
·
H
Hoppning Vad kan man göra åt en häst som hoppar för nära hindren? Alltså inte hoppar av för sent, utan inte lämnar någon luft när den hoppas så...
Svar
4
· Visningar
1 140
Senast: Havok
·
B
Trav Vårt shettisföl ska nu registreras. Kan ni "experter":D tala om om jag har fattat det rätt? Den ska först registreras i SPAR, genom...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: ameo
·
I
Western jag har forsökt träna det ett tag,han börjar fatta vinken och nu är det fin slipning på gång,hur gör jag det bäst? med vikt,tygel och...
Svar
6
· Visningar
1 917
Senast: sarma
·
S
Islandshäst Islandshest sammen med \"vanlige\" hester... Går ikke dette? Eller; jeg vet jo at det går, jeg har jo sett islandshester gå sammen med...
Svar
7
· Visningar
1 339
Senast: Freyr
·
Trav Kvaltiden för en ostartad shettis är ju 3:55 (eller var det 3:50), men hur funkar det med kvaltiden för en redan startad ponny? Jenny
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: lila
·
K
Distans Jag satt och läste i Distans Tr och har nu några funderingar. "Mom 825 Kvalificering minimikrav Innan debuterande ryttare får deltaga...
Svar
1
· Visningar
1 177
Senast: mahlmt
·
B
Islandshäst Annläggningsyta mot hästen, bredd, kvalité på lädret?? Priset är ju överkomligt för en som gått igenom halva islandshästsadelerbjudandet... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 807
Senast: maxur
·
M
Distans Hej! Läste under en tråd att flera tycker det är svårt att veta hur långt man rider. Tips!!! Gå in på lantmateriet.se där kan ni mäta...
Svar
2
· Visningar
4 797
Senast: Madde71
·
Körning Nu när vintern kommit (hit iallafall) blir jag lite sugen på att prova min nyinköpta släde. Men vad ska man tänka på? Går det att köra...
Svar
8
· Visningar
2 452
Senast: Burza
·
Hoppning Har börjat hoppa min travare i galopp nu och det går oftast kanon, men hon har lite svårt med avstånden och därför undrar jag om nån har...
Svar
3
· Visningar
1 323
Senast: Hästbiten
·
Islandshäst Nu är det så här, jag ska vara ärlig! Jag är inte van vid islandshästar, har dock ridit en del förr men det känns som att allt flugit...
Svar
3
· Visningar
1 308
Senast: **BORTTAGEN**
·
Hoppning Hejsan! rider nu ett sto som ska utbildas o ägaren vill att den ska gå breeders. stoet är 6 nästa år men har fått föl förra året så hon...
Svar
2
· Visningar
1 107
Senast: md5krist
·
D
Trav Hej på er! Fanns en tråd tidigare, men skapar en ny eftersom jag inte orkar leta på den gamla :-) Min lilla donna e: Treasure Ås har...
Svar
10
· Visningar
1 159
Senast: Dizan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken hundras?
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Guldfasanerna