Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Hoppning Jag har en b-ponny som jag nu tänkt börja tävla i mindre tävlingar för han är inte någon "hopphäst" om man säger så. Har hoppat 50 cm...
Svar
4
· Visningar
1 279
Senast: Snuffsan
·
T
Körning Undrar om det är någon som kan avstånderna mellan kornerna vid en hinderkörning/Maratonbana?
Svar
2
· Visningar
1 253
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Körning Finns det någon som har tips på hur man fixar en ok plog för att röjja snö med häst? Det är ju kul att verkligen använda pållen till...
Svar
12
· Visningar
3 135
·
M
Körning Hej Skulle vilja ha lite all möjlig info om körning, vagnar m.m. Är ny på det här med körning. Och har precis lämnat in min häst på...
Svar
6
· Visningar
1 449
·
B
Western finns det någon som har kurser i westernridning i först Nacka,eller isydöstra delen i Sthlm. :rofl: info@ettlitethotell.se
Svar
0
· Visningar
1 045
·
Körning Hur svårt är det med körning och träning? Själv har jag kört nån enstaka gång bara, åkt rockard efter rutinerad fjording. Min man...
Svar
7
· Visningar
2 844
·
Övr. Grenar Hejsan! Jag jobbar som ledsagare åt en kille med en lätt utvecklingstörning samt att han är synskadad,denna kille är duktig i ridningen...
Svar
3
· Visningar
1 393
Senast: IngelaH
·
C
Övr. Grenar det här är djurplågeri och skandal och hästar som inte springer de piskas och duger de inte fortfarande så får de gå till slakt!! Nej...
Svar
8
· Visningar
1 894
Senast: körsbäret
·
T
Fälttävlan Har hört att amn kan smörja in hästens ben med Vaselin för att de lättare ska "glida" över hindren om de slår i, är det så?*nyfiken*
Svar
5
· Visningar
3 069
Senast: fio
·
M
Hoppning hur många hoppar med sin häst på gag bett? Har du en eller två tyglar?
Svar
5
· Visningar
2 973
Senast: Malin81
·
Hoppning Har hört att det inte skulle vara tillåtet att tävla på pelham utan delta (av en mkt rutinerad ryttare), men i TR står ju "betsling i...
Svar
10
· Visningar
3 966
Distans Jag skulle vilja pröva på distans, men vad gör man när man inte har en egen häst? Nu har jag satt ut en annons på medryttare...
Svar
12
· Visningar
1 529
Senast: Heulwen
·
M
Hoppning jag har väldigt dåligt självförtroende när jag hoppar. Jag har inte alltid haft det, när jag hade min förra häst så hoppade vi allt, hon...
Svar
6
· Visningar
1 461
Senast: Teala
·
L
Western Är det några qwesternträningar runt Vetlanda området i Smäland i vinter som man kan åka och kolla på??? Eller runt Hjo skövde där....???
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: jollebus
·
W
Western Great Granddash...! och ev. har någon bild... han var med på SM på avelsvärderingen, rådgivande bed. Vill veta hur han ser ut... såg...
Svar
11
· Visningar
1 764
Senast: jollebus
·
Körning Intresserade av ett kör mästerskap för welshar i sommar? Hur långt kan ni tänka er att åka för det?
Svar
0
· Visningar
1 055
Senast: Welsh
·
Distans Vad rider ni i för hastighet? Jag hade nu 10,65km/h och tyckte att jag red jätte fort :) Vilket jag nu har förstått att jag inte...
Svar
13
· Visningar
2 874
Senast: elefanten
·
Hoppning Vet inte om tråden har varit uppe. Niklas Arvidsson vann SM! :D Någon mer som var på Strömsholm och kollade?
Svar
6
· Visningar
1 538
Senast: trazel
·
R
Körning Måste ha lite hjälp att översätta lite tyska hästtermer (olika delar till en sele gäller det)...från tyska till svenska.....någon som...
Svar
7
· Visningar
1 903
Senast: svea
·
K
Körning Har funderingar på att prova köra mina shettisar i par, den ena är 96 o den andra 102 cm kommer det att fungera?? När vi kör dem en o en...
Svar
3
· Visningar
2 034
Senast: Fifi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?