Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Hej! Är det någon som vet vad för sadel som man ska köpa till en gammal vallack med svankig rygg. Är sugen på en top reiter Jr Special...
Svar
2
· Visningar
876
Senast: REIN
·
Islandshäst Det har säkert diskuterats tidigare men vad är det för skillnader när man skall rida in en islänning mot tex ett halvblod? Ridit in...
2
Svar
28
· Visningar
3 377
Hoppning Min 6-åring har blivit väldigt stark att rida. Skulle vilja ha lite tips på andra bett. Jag rider honom nu på ett tredelat tränsbett...
Svar
15
· Visningar
5 823
Senast: Irival
·
Trav Jag är lite nyfiken på hur det kommer sej att flera travtränare ännu inte valt ut sin häst till Rikstravet? Jämförelsevis så är samtliga...
Svar
4
· Visningar
1 336
Senast: Roquepine
·
Trav Öppet brev till ATG På nytt finns skäl att ifrågasätta hur ATG hanterar sina utgifter. ATG har stämt Unibet på skadestånd för...
2
Svar
30
· Visningar
4 747
Senast: gulan
·
Trav Såg en sån bukgjord i Paris, och mitt dumma huvud fattade ju inte att jag skulle leta upp en sån själv när jag ändå var i travkretsar i...
Svar
11
· Visningar
1 927
Senast: ghost
·
Distans Vad har ni för regler kring KM i er klubb? En vanlig distansritt där snabbast på godkänd ritt vinner? (Hur lång bana?) Eller andra...
Svar
6
· Visningar
1 384
Senast: Puppan
·
Tävling Alltså, jag håller på att bli helt knäpp här. VAR hittar jag hopprotokollen? Alltså inte till stilhoppningen, utan hopprotokollen...
Svar
4
· Visningar
1 145
Övr. Grenar Har varit dunderförkyld och varit hemma i två dagar = långtråkigt :p Har fördrivit tiden genom att surfa runt på olika sidor och...
Svar
6
· Visningar
1 732
Senast: Eldfuxen
·
Trav Två timmar innan ska man ju inte... Läste i Kra**ts foderhäfte att hästen presterar som sämst om man fodrar 3-5 timmar innan...
Svar
4
· Visningar
1 305
Senast: jassica
·
Tävling Efter Rolf-Görans Bengtssons Jerringpris har det blivit debatt både i media och på forum och för att inte förstöra någon tråd så ställer...
Svar
17
· Visningar
2 318
Senast: Miedo
·
Trav Går och funderar på hur man ska göra med avelsmärren född -05.. eftersom vi bestämt att gammelstoet har fått sitt sista föl så har vi nu...
Svar
11
· Visningar
1 395
Senast: Masse
·
Körning Har kollat runt lite på annonser på lokselar och undrar vad det innebär att selen är 27", vad är man mäter då?:-) vad ska tänka på vid...
Svar
15
· Visningar
8 138
Senast: Egonson_
·
Western Är lite osäker på om den är både lång och för vid eller vad tror ni. Sadel är helt ny.
2 3
Svar
44
· Visningar
5 119
Senast: Mustang
·
Dressyr Det var ju en intressant diskussion tyckte många så jag provar en tråd här istället för hästvård. Det gäller ju dressyrhästar då...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
15 987
Senast: Fenestra
·
Dressyr Är det någon som är med i den debatten?? Kom som en chock för mig nu!! Jag hoppas att det inte är så pass som jag fått känslan av...
Svar
14
· Visningar
2 431
Senast: materia
·
Islandshäst Observera att jag frågar för att jag är nyfiken och vill lära mig det här. INTE för att nedvärdera någon och absolut inte för att...
2
Svar
34
· Visningar
8 784
Senast: Petronella
·
Dressyr Hej! Har försökt söka efter gamla trådar men antingen är mina sök-kunskaper kassa eller så finns ingen liknande fråga; Jag har...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 768
Senast: NilaD
·
Trav En häst rör sig helt rent i tävlingsmässigt tempo ända tills mjölksyran sätter in. Då börjar den dra ett bakben i kurvorna och i sista...
Svar
11
· Visningar
2 866
Islandshäst Jag har ett sto född 08:a efter Svadilfari och jag vill kolla om det är nån mer här som har en eller flera avkommor efter honom. Hur är...
Svar
10
· Visningar
3 331
Senast: Yllet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp