Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Är ingen "nosgrimma-motståndare" (även om jag tycker alla hästar BORDE kunna ridas utan...) men nu fick jag nästan nog. Våran klubb... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 571
A
Dressyr har klurat på en sak.. Kan det bli 2 vinnare av dressyr DM? Eller hur gör man upp om man rider på samma poäng? Om det går att få 2...
Svar
12
· Visningar
1 311
Senast: Akustik
·
M
Dressyr Måste man ha delade bett när man tävlar? tacksam för svar
Svar
2
· Visningar
852
Senast: nanni
·
D
Dressyr Hej! jag undrar bara om dom har ändrat reglerna för hur höga procenten måste vara på dom tre LA programen eller är det fortf mins 58%...
Svar
3
· Visningar
914
Senast: bokslukaren
·
M
Dressyr Jag har precis fått en ny häst som ska ridas till under vår och sommar. En underbar frieservalack som mest blivit körd i sitt liv. Det...
Svar
11
· Visningar
1 226
Senast: Trissa
·
W
Dressyr Hur kan jag förbättra min 3 åring bakbenaktivitet i skritt och trav. Hon har lätta rörelser men trampar inte igenom riktigt i bak. Jag...
Svar
4
· Visningar
1 565
Senast: Warmia
·
T
Dressyr vet inte riktigt var jag ska ställa den här frågan.... när man rider eller kör så håller en av våra hästar sin svans lätt lyft, det...
Svar
7
· Visningar
961
Senast: bokslukaren
·
R
Dressyr Finns det någon som kan antingen maila det till mig eller skriva ut det här, dom har skrivit fel i proppen och skrivit 2003 men nu helt...
Svar
4
· Visningar
1 387
Senast: Rufsan.
·
Dressyr Behöver lite tips om övningar som kan lösa mitt problem. Problemet är att jag har en häst som är otroligt sned i sidorna.(när man...
Svar
14
· Visningar
1 621
Senast: skrållan
·
Dressyr Vilka rörelser ingår i dessa klasser?
Svar
5
· Visningar
1 847
Senast: Ylva
·
A
Dressyr Om man t.ex. behöver korrigera en rörelse, säg om galoppen far iväg eller om hästen brallar hur bedöms det? Är det bättre att bara rida...
Svar
10
· Visningar
1 483
Senast: Skruttan
·
Dressyr Jag måste bara fråga. I dressyrprogrammen så står det ju på slutet att man ska rida ut från banan i fri skritt. Vad händer om man...
Svar
13
· Visningar
1 590
Senast: Ylva
·
Dressyr har en liten fundering angående bomlösa sadlar. jag har en freeform till min häst...får jag tävla dressyr i den eller måste jag ha en...
Svar
12
· Visningar
1 356
Senast: Beppo
·
A
Dressyr Hur tycker du att en bra dressyrhäst ska se ut? Kraftig/nätt? Färg? Mankhöjd? temprament? :) Carro 2
Svar
29
· Visningar
4 059
Senast: Morotsbiten
·
K
Dressyr Jag ska tävla en häst som är väldigt svår att få ner på tygeln. Jag undrar hur ni brukar göra för att få hästen att gå fint? Får jag ner...
Svar
18
· Visningar
6 496
Senast: Alexandra_W
·
S
Dressyr Hej.. Känner mig lite dum, men jag undrar vad LA/B Dressyr samt LC innebär? :o Ha
Svar
2
· Visningar
793
Senast: tant agda
·
Dressyr En till tråd med sluta/öppna. Läste lite i några gammla inlägg men fick inget riktigt bra svar (kan iförsig vara jag som är lite korkad...
Svar
2
· Visningar
961
Senast: lundsbo
·
Dressyr Finns det någon regel på hur långa sporrarna får vara på dressyrtävling, lätta klasser? Bettan
Svar
17
· Visningar
1 233
Senast: Beauty_Boss
·
Dressyr Finns det någonstans man kan se ifall en häst är uppklassad? Rätta mig om jag har fel nu men min uppfattning är såhär: en häst är...
Svar
16
· Visningar
1 251
·
Dressyr Fick just höra av min tränare tillika domare att i nya TR ska slutor efter spåret utföras på 4 spår. Undra om alla domare och ryttare... 2
Svar
27
· Visningar
3 097
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobba som veterinär
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur