Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Hoppning En ponny som står i vårt stall mätte jag i morse eftersom jag tycker att han ser väldigt stor ut. Han är slutmätt till 140 cm, alltså... 2
Svar
36
· Visningar
5 360
Senast: Judelaw
·
Islandshäst Hur mycket skall en häst klia för att ha eksem? Alla hästar kliar sig ju ibland och vissa mera. Var går gränsen för eksem? Om hästen... 2 3
Svar
46
· Visningar
4 962
Senast: Niela
·
Körning hej, ja skulle vilja skicka min ponny på inkörning. någon som vet något bra ställe? och vad kostar det ungefär att skicka på inkörning :)
Svar
0
· Visningar
927
Senast: loize
·
L
Western Ska börja rida in min unghäst till våren, och jag ska då börja med western. Jag är helt grön på det, förutom att ha pysslat lite med...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Elanor
·
T
  • Låst
Tävling Hej! Är det någon som har tips på bra typ utställningar utomhus dit man kan åka och har möjlighet att fotografera? Behöver inte vara...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: karmandi
·
Western Stämmer storleken? Har en häst som egentligen har 10,5 men tror den skulle fungera bra på den mundelen. Menar detta...
Svar
2
· Visningar
1 051
Senast: hag391
·
Trav Vad är det för skillnad på tränings sulky och en speedcart? Inte alls duktig på trav, kör min ena häst för skojs skull men har bara en...
Svar
11
· Visningar
6 992
Senast: Blondie
·
Trav Någon som vet vad en stövel är? Är det en vedertagen term för signalementbeskrivning på hästar? SIGNALEMENT Huvud: bred bläs med...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: martha
·
Trav Har ett varmblodssto f. 2007 e. Enjoy Lavec u. Keep on Moving - Tenor de Baune. Har tidigare haft problem med travet men börjar få mer...
Svar
13
· Visningar
3 649
Senast: Kellie
·
Trav Hallå. Behöver hjälp med ett stallnamn där bokstäverna Y, E & S ska vara med, YES lät som diskmedel så det är inte så coolt. Förslag... 2
Svar
23
· Visningar
10 115
Senast: Maxkingen
·
Distans Är en halvblodsryttare som är på g att byta sadel. Genom en gullig bukare har jag blivit nyfiken på bomlöst :) Vill kunna rida/tävla...
Svar
7
· Visningar
2 174
Senast: mahlmt
·
A
Tävling köpte för ett antal månader sen en tysk häst, med tyska papper och giltlig stambok/pass. Tog inte in henne i sverige själv, och nu är...
Svar
1
· Visningar
982
Senast: Olympus
·
Western Jag vet att det är svårt att se på bild men är jag helt ute och cyklar med denna sadeln eller se den ut att passa så långt det går att...
Svar
6
· Visningar
1 351
Senast: gadriel
·
T
Dressyr Hej hopp! :) Jag undrar om man får lov att tävla dressyr (lokalt) med ett vitt Glen Gordon schabrak? Jag har hört så många olika...
Svar
19
· Visningar
3 326
Senast: bigganl
·
Dressyr Jag undrar en del över HUR man ska göra. Vi byter galopp i språnget åt vårt lätta håll utan precison men åt vårt svåra håll blir det...
Svar
8
· Visningar
5 875
V
Trav Jag har tänkt på det förut, men blev påmind igen när jag såg reklamen för elitloppet. Varför gör man reklam för Elitloppet och annat... 2
Svar
35
· Visningar
4 505
Senast: gulan
·
K
Western Ser mig själv som en Lena Furubergteckning: en liiten ryttare bär omkring 500kg häst.. För så är det. På gården vankas det... 2
Svar
23
· Visningar
4 184
Trav Hur gör ni med era hästar kör ni dem med käk? Hade de på våran åring när vi körde in henne plockade bort den i vintras nån gång och har...
Svar
6
· Visningar
1 443
Senast: ghost
·
A
Trav På Axevalla har man under Stochampionatshelgen som pausunderhållning mellan loppen att vackra kvinnor skjutsas runt på ett lastbilsflak...
Svar
15
· Visningar
2 290
Senast: gulan
·
I
Islandshäst Simlir har börjat "rulla", dvs är galopptaktig i trav och i tölt. Det är värst när han är rakställd och får "jogga på" och med ryttare...
Svar
17
· Visningar
3 482
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hjälp
  • Vad gör vi? Del CCXII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4

Hund, Katt, Andra Djur