Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Vilka hjälper använder ni då? Hur ofta använder ni er av att ta tölten från galopp istället från skritt? Vad vill ni uppnå med att göra...
Svar
16
· Visningar
3 202
Senast: noble art
·
Dressyr Har funderat lite över om kvalitén verkligen är så pass bra på dyrare sadlar som det sägs? Har sett otaliga Childeric på annons som...
Svar
12
· Visningar
2 556
Hoppning Nu är det ju regler på att upp till 18 år ska du ha säkerhetsväst som är CE-märkt, nivå 3 och även "eu-märkt" EN13158 MEN! ;) Om...
Svar
14
· Visningar
2 187
Senast: mumin
·
Dressyr får man ha säkerhetsväst på tävling om man är över 18? har kollat TR och hittade ingenstans nått om att man inte skulle få ha det...
Svar
5
· Visningar
1 398
A
Hoppning E det tilllået att hoppa med tiedemantygel på en klubbtävling???
2
Svar
21
· Visningar
4 759
Senast: Delfinarie
·
Trav Ja, finns det något sådant i Sverige? I Finland har vi nämligen ett öppet register över alla landets registrerade hästar och ponnyer...
Svar
2
· Visningar
1 639
Senast: Lella
·
Islandshäst Skriv någon rad om era favorit täcken:D, måste snart köpa ett nytt svett och vinter täcke :angel: Ska nämligen klippa honom snart och då...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 688
Senast: Yoshi
·
M
Western behöver man ha ett grönt kort om man ska tävla western ?
Svar
2
· Visningar
1 034
Senast: Paxinarion
·
Western Finns det någon speciell anledning till att hingstar som sägs betäckt runt 30 ston per år i åtskilliga år, har 37 registrerade föl...
Svar
9
· Visningar
1 479
Senast: Mustang
·
Dressyr Har jätteproblem med min häst i galoppombyte i språnget men bara åt det ena hållet. Egentligen handlar det nog om atthan inte är riktigt...
Svar
9
· Visningar
2 490
Dressyr Rider ett PRE-sto som lätt stressar upp sig. Hennes steg är inte alls det "mjuka" som PRE sägs ha (har bara ridit denna) utan är...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 299
Senast: MissFideli
·
L
Dressyr Altså jag har en varmblods valack på 12 år och 170cm han har varit ridhäst i 7 år nu. men han är relativt ny för mig, när vi övar på...
Svar
4
· Visningar
1 227
Senast: Lager
·
Islandshäst jag har ju ett litet sto på ett år... va där o borstade lite i går och tittade till henne. nu är det så att hon har extremt mycket...
Svar
5
· Visningar
1 372
Senast: Silkisif
·
Dressyr Gränsen på eggbett och D-bett är hårfin, är detta bett tillåtet i lokal tävling...
Svar
7
· Visningar
1 259
Senast: Breccia_
·
Western Jag har skaffat ett nytt quarterstosto som jag tänkte betäcka i år. Men känenr mig så oerfaren inom quarterstammarna så jag vet inte...
2
Svar
37
· Visningar
6 329
Senast: alazzi
·
Dressyr Jag fattar ingenting och domaren, som överdomaren hänvisade till, hann gå så jag kunde inte fråga. Tävlade min extremt orutinerade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 431
Senast: Jane_Done
·
Islandshäst Hej allihopa! Nu kommer jag här med en barnslig, liten fråga men eftersom jag inte vet så... Jag har själv aldrig ridit islandshäst...
Svar
11
· Visningar
2 133
Senast: Home
·
Western FEI finalen är i skrivande stund bara ett par veckor bort. Vilka ska dit? Kommer detta evenemang ens nämnas med en ynka liten rad på...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 497
Senast: Kris
·
S
Islandshäst Tänkte höra om någon testat det? Funkar det? Hur får man tag på det? har själv två islandshästar som har eksem och testar ju med...
Svar
14
· Visningar
2 732
Senast: Katur
·
F
Distans Vad använder ni som rider bladsadel under? Själv använder jag en westernpad i neoprene. Men jag har precis beställt ett renskinn. Kan...
Svar
10
· Visningar
2 688
Senast: teambluestars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp