Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Hur tar man reda på om skacklarna är lagom till hästen? Finns det någon tumregel att gå efter? Känns som rena djungeln! För stora...
Svar
9
· Visningar
4 616
Senast: Nollan
·
Islandshäst Jag undrar om någon vet om det finns DNA test att göra för att kolla om hästen är bärare av bukskäckgenen ?
Svar
3
· Visningar
1 393
Senast: cowgirl73
·
L
Fälttävlan Nu er det snart tid for anmälan og planering til Nordic-Baltic Eventing Championships 2011. Den 7. - 10. juli i Danmark - nord for...
Svar
0
· Visningar
818
Senast: Loula
·
Islandshäst Jag löste ryttarlicens hos min lokalförening i höstas. Får jag tävla på den i år eller måste jag lösa en ny via SIF innan den gamla gått ut?
Svar
2
· Visningar
664
Senast: Taefill
·
G
Distans Nu är det 2månader kvar till Göingeritten med SM går av stapeln, vilka här kommer deltaga i tävlingen?? Cilla
2
Svar
34
· Visningar
5 819
Senast: Itz
·
Dressyr på första dressrytävling för en fyraåring? Gick LB:1 och LC:1 på tävlingsdebuten.
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: mumin
·
Övr. Grenar Ni som är nyfikna/intreserade av Working Equitation är varmt välkomna till Rogstorp i Kareby den 19 juni då Kungälvs Hästsportklubb...
Svar
0
· Visningar
1 096
Senast: _Leila_
·
Western Har sett liknande tidigare trådar men har inte riktigt fått svar på mina frågor. Har under en längre tid varit sugen på att prova...
Svar
5
· Visningar
1 375
Senast: Jagoda
·
Islandshäst Har suttit och läst annonser här på buke idag om islandshästar till salu. Vad är Splash anlag/splash bärare? Aldrig hört tidigare...
2
Svar
24
· Visningar
7 459
H
Dressyr Jag har tänkt börja tävla ponny dressyr innom ett år eller mindre. Då min nya ponny kmr på lördag och vi ska satsa allt i dressyren...
Svar
4
· Visningar
1 243
Senast: honsomelskarhestar
·
J
Western Vilket sadelmärke är bäst? Funderar på att köpa en Billy Cook reining sadel. Är det något att rkomendera?
Svar
5
· Visningar
1 224
Senast: jennyhansson79
·
Islandshäst Vad finns det för hingstar men konstaterad buckskäck gen i svensk islandshästavel??
Svar
12
· Visningar
1 817
Senast: daschni
·
Distans Hamna i går i diskussion med min svägerska som har planer på att träna sin nu 2 åring till distans. Jag är lite inne på det med min 7...
Svar
4
· Visningar
1 227
Senast: Desert_Wind
·
Western Startar efter förfrågan en färgtråd för oss med quarter/paint osv. Får hoppas den får ligga kvar under western så vi kan hitta den...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
10 793
Senast: cowgirl73
·
V
Hoppning Jag undrar om man på tävling får dra på dessa skydden på en sexårig d-ponny? Vet ju att det finns vissa regler ang bakskydden, men...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: Equilina
·
Trav Happ, har en kuse som är väldigt stressad, han visar det inte så mycket men när det kommer till körningen blir han vldigt stressad, allt...
2
Svar
25
· Visningar
2 853
Senast: Nominous
·
Tävling Hej! Första riktiga tävlingen närmar sig, och jag är självklart nervös! Har lite grejer som jag undrar över. Det här med hästnummer...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Urris
·
B
Trav Har en 4-årig travare som har en känning i böjsenan på ena frambenet, han ömmar vissa dagar och den är lite gallig men inte jämt utan...
Svar
2
· Visningar
1 713
Senast: gulan
·
Dressyr Det har funnits en diskussion på avel om vilken typ av dressyrhäst vi hobbyryttare vill ha. Tänkte att det skulle vara intressant att...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 691
Senast: Angel
·
Islandshäst Vilka hjälper använder ni då? Hur ofta använder ni er av att ta tölten från galopp istället från skritt? Vad vill ni uppnå med att göra...
Svar
16
· Visningar
3 202
Senast: noble art
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp