Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan gäller det för ryttare eller ekvipage? Min häst blev skadad på förra terrängträning och är därför ute denna sesongen, ska testa en...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: LenaH
·
H
Trav Kanske inte ligger rätt:angel: Min pojke är efter Shatter way och jag undrar om det är någon som har en häst efter honom eller...
Svar
10
· Visningar
3 085
Senast: amoriella
·
Trav hej Vi köpte en 1 åring för några månader och hon va verkligen tunn när hon kom såg ut som ett staket hade även väldigt dålig hov...
Svar
9
· Visningar
1 476
Senast: Angelique
·
Western Tipsar om att man kan titta på westernridning via livestream. http://www.equinestream.com/
2
Svar
28
· Visningar
2 273
Senast: alazzi
·
Körning Kan bröstan på en bröstsele vara för lång? Är den för lång på den här shettisen? För visst ska den helst inte gå över däckelgjorden...
Svar
3
· Visningar
1 045
Övr. Grenar Jag har ridit klassisk, AR och är nu inne på westernridning med min häst. Jag har alltid varit nyfiken på working equitation, dock så...
Svar
1
· Visningar
1 042
Senast: Ponnytant
·
Dressyr Har någon testat att använda en svängd dressyrgjord? Nu menar jag inte anatomisk/ergonomisk, utan svängd för att förhindra att dra fram...
Svar
12
· Visningar
6 352
Senast: Roda
·
Z
Fälttävlan Nu är det ungefär en månad kvar till Trossnäs årliga midsommartävlingar den 24-26 Juni. Det finns klasser från P70-CCNP** och 90-CNC*...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Helenaaa
·
Western Finns det någon sorts oskriven regel att man inte ska ha den här typen av tyglar till stångbett? Jag har såna här tyglar till min...
Svar
14
· Visningar
2 695
Western Jag skulle gärna har en westernsadel till min nordis, men hinner med en riktigt tungt sadel. Jag vet att det finns syntetic...
Svar
2
· Visningar
1 385
Senast: alexvb
·
Dressyr Nu har vi äntligen hittat en Jaguar till den ena hästen, så nu är det dags att hitta ny sadel till den andra. Det är ju underbart detta...
2
Svar
23
· Visningar
5 732
Senast: Alfakrulls
·
Islandshäst Hej! Har ni med tjockmanade isisar samma problem? Min unghäst går med eksemtäcke på nästan jämt nu, men manen blir ihop tussad och...
2
Svar
35
· Visningar
3 811
Senast: moli
·
C
Körning Jag har precis "kört in" mitt halvblod, han hjälper mig i dagsläget med att sladda ridhuset och ridbanan. Nu ska vi ta nästa steg och...
Svar
4
· Visningar
1 032
Övr. Grenar Jag har varit inne på galoppen hela eftermiddagen/kvällen och njutit av en underbar storloppsdag! Vilken kväll!! Fantastiskt väder...
2
Svar
33
· Visningar
4 571
Senast: Hambo
·
Körning Funderar på vilken svängel som passar till just de draglinorna?
Svar
1
· Visningar
764
Senast: Egonson_
·
S
Hoppning Varför har man inte låga (LC häst) klasser med omhoppning mer? Det är bara bedöming A eller clear round. Jag tycker det är kul att...
Svar
14
· Visningar
1 921
Senast: karmandi
·
Dressyr Vet att det finns en tråd för dressyrsadlar men vill skapa en tråd för enbart Santa Cruz sadlarna då det finns en mängd olika modeller...
2
Svar
35
· Visningar
19 373
Senast: AnnBur
·
M
Islandshäst har köpt mig en grisepassare,,,:D han går ett och annat rent steg i tölt men annars går han i grisepass. Har försökt få honom i galopp...
2
Svar
25
· Visningar
3 471
Senast: Grana
·
Dressyr Alla tips och ideer mottages tacksamt till vårt problem. Jag vill börja med att säga att vi tränar regelbundet för erfarna tränare men...
2
Svar
21
· Visningar
3 094
Senast: axel
·
Islandshäst jag behöver lite hjälp av alla er som är kunniga på islandshästens speciella färger! jag har ju ett litet stoföl o jag vet baskemig inte...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
26 969
Senast: cowgirl73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp