Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Hej! Jag har blivit intresserad av Monté och skulle vilja lära mig mer av den sporten. Det kanske finns någon i närheten av mig som kan...
Svar
7
· Visningar
1 275
Senast: AkiraPhoto
·
Körning Hej! Jag är helt ny vad gäller körning och behöver lite hjälp. Har ett 6-årigt russto som jag planerar att köra in. Kommer... 2
Svar
25
· Visningar
3 869
Senast: kolblakkur
·
Fälttävlan bortsett från en liten träning i höstas så är det evigheter sedan jag var ute på fälttävlandsbanorna.. har bytt hästar och bytt gren... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
8 203
Senast: Bettibets
·
R
Hoppning Asså ja förstår inte riktigt TR dom har ju ändrat lite på hur många La man måste rida innan man kvalar till MSVB (ponny).. Nån som vet? :)
Svar
2
· Visningar
1 283
Senast: L8P8
·
S
Western När/vid vilken ålder reds era westernhästar in och hur långt tid tog det? När anser ni är mest lagom att rida in alt. när är det för...
Svar
19
· Visningar
1 652
Senast: independent
·
A
Tävling Ska anmäla min häst till 3-årstestet på Bollerup som Österlens Hästvänner anordnar. I deras prop sker anmälan via TDB, men jag hittar...
Svar
3
· Visningar
1 059
Senast: lytesout95
·
Islandshäst läste att man inte ska avla på ston med blup under 100.. har ni alla med föl, ett sto med över 100? i vilka fall kan man tänka sej...
Svar
13
· Visningar
2 207
Senast: videnlis
·
Western Har sett någonstans (kommer självklart inte ihåg vart el vad de heter) att det finns en "grej" man köper så att man kan få western...
Svar
19
· Visningar
1 872
Trav Har sökt runt på nätet för att se hur det kommer se ut med lopp osv för min danska 2 åring. Men jag blir inte klok kan jag säga. Hon...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: martha
·
A
  • Låst
Hoppning Som rubriken lyder varför gör de det? Kan ju knappast vara bekvämt för hästen. Sadeln borde ju glida bakåt i alla fall till den...
Svar
1
· Visningar
1 043
Senast: L8P8
·
N
Hoppning Ngn som har en? Betyg? Negativt och positivt. Var på sadelprovning med unghästen och den låg som ett smäck, det var väl inte riktigt...
Svar
13
· Visningar
6 479
Senast: robinhood
·
Hoppning Är det inte lite underligt att man plötsligt skall få tävla hästar på fenylbutazon, men inte med vanliga bakbensskydd? Är det någon här...
Svar
8
· Visningar
1 562
Senast: Pancakes
·
Distans Som jag förstått det så måste man numera ha nummerlappshållare (eller vad man nu ska kalla det?) själv? Vart får man tag på sådanna?
Svar
13
· Visningar
2 524
Senast: Liten
·
Övr. Grenar Undrar bara om det är någon som vet vad det kan kosta att ta hem en häst ifrån Florida ? På ett ungefär...:laugh:
Svar
5
· Visningar
1 334
Senast: Nanny
·
Y
Western Jag har en 9-årig ridtravarvalack som jag ridit mycket dressyr med de senaste åren och har nu funderingar på att kanske börja träna lite...
Svar
6
· Visningar
1 609
Senast: Norna
·
Western Ni flesta vet ju säkert att jag har en ny häst, stor. Han har gått msv dressyr & hoppning. När vi ska jobba lite så blir han så himla... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 568
Senast: Pettsson
·
A
Hoppning Ni med 5-åringar som ni siktar på att kvala till Falsterbo, hur mycket har ni tävlat i år? Min har bara gått 1 tävling i år och det...
Svar
2
· Visningar
1 187
Körning http://www.skanskakorsallskapet.com/pdf/korkonferens_arlanda_10.pdf Vilka ska dit? Ni som inte ska dit, vad skulle ni önska att... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 679
Senast: stall w
·
Dressyr Har nyss sett küren från Scandinavium. Måste säga att jag blir besviken och klart oroad för dressyren som tävlingsform när en ryttare... 8 9 10
Svar
195
· Visningar
18 421
Senast: bigganl
·
Tävling Jag hade helt glömt bort att det krävdes att man hade löst medlemskap i den klubb som man avser tävla för (var verkligen 100 år sedan...
Svar
4
· Visningar
1 097
Senast: An1e
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka