Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Sålde i höstas ett täcke till en tjej som bor ca 5 mil bort, hon betalde genom att sätta in pengar på mitt konto för hon skulle absolut...
Svar
8
· Visningar
1 307
Senast: moonlightgarden
·
Gnägg Här är en bild på min nya häst Opal! Vist är han söt? Hoppas att vi ska kunna starta lite distanser när han blir 5 år.
Svar
0
· Visningar
141
Senast: lwt03001
·
S
Hästmänniskan Vilken tjocklek är bäst att ha på ett elrep och varför? 3 mm, 5 mm, 7-8 mm. Jag hade tänkt att ha ett 5 mm, men har nu börjat fundera på... 2
Svar
26
· Visningar
1 974
Senast: LIA
·
F
Hästmänniskan Vet ej om denna ligger rätt, men jag tycker den har med hästverksamhet att göra :) Jag har ett problem, jag sköter en welsh, som nu...
Svar
3
· Visningar
1 014
Senast: chrysler
·
L
Hästmänniskan Vet inte om jag skriver på rätt tråd nu, men jag gör ett försök. Det är så att jag är fodervärd åt ett halvblod, hawr varit det sedan i...
Svar
6
· Visningar
949
Senast: little_me
·
M
Hästmänniskan Nu har jag och min familj köpt en hästgård, och stallet som hör till har ingen gödselplatta. Vad finns det för alternativ? Betong är...
Svar
6
· Visningar
1 090
Senast: Prinsen
·
S
Hästmänniskan Hej! Jag skulle behöva lite tips. Vad ska man tänka på som fodervärd? Det är verkligen enormt svårt att hitta foderhäst, kan ni...
Svar
1
· Visningar
782
G
Hästmänniskan Jag hyr ett stall och den förra hyresgästen var inte så noga med att sköta paddocken. Så det har nu växt upp gräs i paddocken:crazy... 2 3
Svar
47
· Visningar
6 546
Senast: Ylva86
·
Hästmänniskan hej! jag funderar på att praktisera utomlands helst i spanien eller något liknande land. Jag undrar om det är någon som har...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: aleekb4105
·
Hästmänniskan Finns det inte en lag om att man måste ha en gjuten platta? kanter på plattan och eller tak? det gäller kanske bara om man har ett...
Svar
9
· Visningar
1 116
Hästmänniskan Saxat från tidningen Ridsport Spiltförbud införs i Danmark Nu har till slut det danska lagförslaget om hästhållning presenterats... 2
Svar
33
· Visningar
2 256
Senast: peaceful
·
K
Hästmänniskan Jag ska efter sommaren börja på gymnasiet, jag har valt NV-NV 4-årig på st:Petri i malmö och jag behöver lite hjälp. Om någon vet ... vi...
Svar
9
· Visningar
870
Gnägg Jag och Liona bland gravkullarna
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Elanor
·
Hästmänniskan Jag skickade ett paket med efterkrav via bussgods. Paketet hämtades ut fredagen den 27/3. Jag har fortfarande inte sett några pengar på...
Svar
12
· Visningar
6 740
Senast: Dorinda
·
C
Hästmänniskan Om jag önskar importera en häst från ett Icke EU land, kan det vara så att landet är "låst" och att man permanent inte får importera... 2
Svar
22
· Visningar
3 163
Senast: millustra
·
Hästmänniskan Har nyss köpt ett fullblod. Tycker hans pass är "konstigt", jag har ju inte sett ett sånt förut, har kompisar som har halvblod o deras...
Svar
8
· Visningar
1 023
Senast: Hoppiz
·
Hästmänniskan Vi har ev. planer på ett ridhus här på gården och vill gärna veta om era erfarenheter kring att bygga ridhus! Hur lång tid tog det...
Svar
10
· Visningar
4 010
Senast: molnskimmer
·
P
Hästmänniskan Ett nybyggt stall, boxar med fönster, 5 balar spån, fri tillgång på hösilage, fina hagar, spolspilta, foderkammare, el o vatten...
Svar
9
· Visningar
1 114
Senast: Stinky
·
Svar
0
· Visningar
111
Svar
0