Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Hej alla kompetenta bukefalister! Jag har precis köpt en liten hästgård och behöver råd gällande stallet m.m. Stallet är en gammal...
Svar
1
· Visningar
953
Hästmänniskan Min son son som aldrig visat hästintresse vill plötsligt rida... Vad tycker ni? Jag tycker att först lär man sig i skritt, styra, göra...
Svar
13
· Visningar
5 037
Senast: lil-sis
·
M
Hästmänniskan Hejsan alla! Vet inte vilket forum jag skulle sätta det här på så satte det här. Nu känner jag att jag behöver ta lite hjälp av er på...
Svar
4
· Visningar
1 146
E
Ekonomi & Juridik Hej alla vana och kunniga hästägare! Jag har en fråga om foder och dess kostnader till våra älskade vänner. Jag har tänkt att skaffa mig...
Svar
13
· Visningar
1 381
Senast: Siiiia
·
Svar
0
· Visningar
113
Senast: annama
·
Gnägg Åringarna med sin lilla vän tjuren
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Fannih
·
A
Hästmänniskan När är det vanligast att man röntgar en häst inför försäljning/köp?? Är det över ett visst pris?? 100 000kr eller? Du köpare när... 2
Svar
22
· Visningar
3 577
Senast: Favina
·
Hästmänniskan Jag har haft, bortsett från ett par månader i höstas, ett riduppehåll på ett par år. Nu kliar det i ridnerverna så jag håller på o blir...
Svar
3
· Visningar
1 187
Senast: Laylin
·
I
Hästmänniskan Jag har fått mer smärta osv i rygg/korsrygg sedan några år. Jag funderar på att återuppta ridning...1-2 dagar i veckan. Vad har ni för...
Svar
7
· Visningar
1 936
Senast: Mia_R
·
C
Ekonomi & Juridik Vad tar ni eller tycker är en rimlig betes avgift per månad för en okomplicerad shetlandsponny valack? Rimlig betes avgift för... 2
Svar
33
· Visningar
4 016
Hästmänniskan Är väldigt nyfiken på vad dessa två håller på med och vad det är för "lek" de gör. Dom biter, eller naffsar, varandra i frambenen tills...
Svar
13
· Visningar
1 833
Ekonomi & Juridik Den här frågan har säkert kommit upp tidigare, men försöker lägga en realistisk budget för vad det kostar att hålla en häst per mån...
Svar
8
· Visningar
1 246
Senast: Petunia
·
Ekonomi & Juridik Kan en ägare bara säga upp ett fodervärdskontrakt bara så där? Fodervärden har ej gjort nåt fel. Anledningen till uppsägningen är att... 2
Svar
24
· Visningar
3 403
Senast: lynxlady
·
J
Anläggning Tanken är att vi till nästa vår ska göra en ny och större ridbana (30x60). Jag har funderat lite på vilket underlag som är lämpligt? Har...
Svar
19
· Visningar
3 958
Senast: NilaD
·
Ekonomi & Juridik Har en del frågor som jag skulle behöva få svar på. 1. Om man som privatperson köpt in en såkallad problemhäst,slakthäst osv. För...
Svar
13
· Visningar
4 329
Ekonomi & Juridik Nej, jag tänker inte byta yrkesbana;) Men jag satt och funderade idag på vad ombuden tjänar sina pengar på... Jag har både använt mig av...
Svar
19
· Visningar
6 349
Senast: Zqathan
·
N
Hästmänniskan Det är så att min häst har varit skadad en längre tid. Men efter ett års vila fungerade hon att rida. Men nu har skadan slagit till igen... 2 3
Svar
43
· Visningar
4 591
Senast: Nile
·
L
Hästmänniskan Hejsan, jag har blivit intresserad av en häst som står på Gotland 40 mil ifrån mig. Jag har inte varit och tittat på honom ännu men om...
Svar
9
· Visningar
1 930
Senast: Santoxen
·
Svar
0
· Visningar
114
Ekonomi & Juridik Jag har sökt här och på jordbruksverket men jag fattar inte eller hittar inte. om jag har ett stall för 3 hästar, måste jag ha...
Svar
5
· Visningar
1 177
Senast: Caress
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025