Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Hej! vet inte om jag hamnade rätt nu men annars får ni gärna flytta min tråd. Vi ska bygga om en gammal ladugård till stall. Har lite... 2
Svar
20
· Visningar
4 561
Senast: VeronicaRappe
·
Ekonomi & Juridik Har haft hästen utlånad på foder i 3 års tid nu. Nu har tyvärr fodervärden blivit allvarligt sjuk och måste lämna igen hästen. Vi... 2
Svar
21
· Visningar
3 225
Senast: wiw31
·
Ekonomi & Juridik Jag står just nu inför att installera nya hyresgäster i båda mina små uthyrningsstugor. Och jag upphör faktiskt aldrig att förvånas över... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
11 169
Senast: BeastieBabe
·
Ekonomi & Juridik Börja vara jäkligt trött på att låna andras transporter. För här finn det ingen som hyr ut. så jag funderar på att köpa en och hyra...
Svar
11
· Visningar
2 434
Ekonomi & Juridik Jag skickade in mitt hösilage på analys mitten av maj. Jag har fått analyssvaret och fakturan är betald. Några veckor senare, den 19...
Svar
12
· Visningar
2 358
Ekonomi & Juridik I ett hästforum här på internet har "forumsägaren" totalt hängt ut ett visst antal personer. Är det verkligen lagligt? Han har skrivit... 2
Svar
26
· Visningar
4 090
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Hej, jag ska troligen köpa häst och håller just nu på att provrida. Nu är det så att en häst jag är intresserad av har haft en del... 2
Svar
21
· Visningar
2 607
Senast: MiaS
·
P
Anläggning Hej! Vi behöver byta ut våra stalldörrar på vårt lilla stall. Dom har blivit alldeles för slitna och de smiter in för mycket kyla på...
Svar
5
· Visningar
1 580
Senast: Berin
·
Anläggning Fungerar det? Vad ska man i så fall tänka på, tvåtaktare? hur många cc ska den vara på? det finns ju en del billigare varianter, vågar...
Svar
2
· Visningar
2 210
Senast: sassiball
·
O
Hästmänniskan Vad tycker ni om nya lagen angående taggtråd? Våra shettisar är uppväxta på taggtråd och har aldrig skadat sig. De går i en STOR... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 434
Senast: snuffo_12
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Jag har köpt mina morfaräldrars gård där det finns ett hus från början av 1900-talet. På gården fanns också ett litet uthus...
Svar
6
· Visningar
1 316
I
Hästmänniskan Jag behöver bara skriva av mig och rensa tankarna lite. Du måste inte läsa om du inte vill jag bara känner att jag behöver göra det här...
Svar
9
· Visningar
1 866
Hästmänniskan Glöm inte lyssna på karlavagnen på radion somhandlar om hästar just ikväll. Själv ligger jag och lyssnar just nu, mys :) P4 för er...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: minimal
·
H
Anläggning Har lite funderingar kring åskskydd - Hur vanligt är det att man har det till sina stängsel? Hur vanligt är det att det händer...
Svar
4
· Visningar
4 452
Senast: kryddelydd
·
Hästmänniskan Hur gör ni när ni är ute och kör med hästen? Är det ok att sitta i sätet iklädd rid/stallkläder? Skorna då? Är jag löjlig som reagerar... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 550
Senast: Emelei
·
Ekonomi & Juridik Har annons på min fölunge och har nu spekulanter på honom i Norge, vad bör man tänka på vid export dit? Om jag fattat det hela rätt...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: electra1
·
Ekonomi & Juridik Ska försöka göra en lång historia kort;). En tjej hade under hösten och vintern 4 st hästar inhyrda hos mig. Efter X antal månader... 2
Svar
24
· Visningar
4 965
Senast: LitenIsa
·
R
Ekonomi & Juridik Jag vill ha bort allt som växer i hagen där hästarna ska gå i höst och vinter. Vill absolut inte att de ska äta fruset gräs så det måste...
Svar
14
· Visningar
1 632
Ekonomi & Juridik Vet inte vad jag vill, är bara så jävla förbannad nu. Jag har vetat att Sverige är helt värdelösa när det gäller att straffa... 2 3
Svar
47
· Visningar
6 869
Senast: BIMM
·
Hästmänniskan Har ingen arning om var jag ska lägga denna tråd.:confused: Hur som helst. Jag funderar på hur viktigt det e att ha en bil med...
Svar
17
· Visningar
1 477
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp med diarré?
  • Dalmatiner
  • Valp 2025