Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jahapp,det råkade hamna en mini här i stallet och då dök ju genast ett problem upp. Mina boxdörrar är ju ungefär 130 cm höga och det är...
Svar
8
· Visningar
5 849
Senast: Rosett
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag funderar på hur man blir "mätman"? Är det någon som vet jag hittar inte det någonstans. Tack :)
Svar
5
· Visningar
1 838
Senast: oofcoourse
·
Hästmänniskan Någon som ska söka till hippologen till hösten? Jag söker den om ett år istället, ska satsa på att först ta körkortet och sen...
Svar
3
· Visningar
1 081
Ekonomi & Juridik Jag har en hästgård på 13 ha varav 8 ha åkermark. Jag är singel och har två hästar. Första året jag bodde här hägnade jag in 2 ha till... 2
Svar
25
· Visningar
5 239
Senast: Favina
·
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och... 2 3
Svar
46
· Visningar
8 631
Senast: Speedway
·
I
Ekonomi & Juridik Hur blir man av med det? Vi har en hel del av ängssyra i hagen. Har renfana också, men den har liksom vuxit i täta små "buskar" så den...
Svar
4
· Visningar
1 236
Senast: Trix
·
S
Hästmänniskan Har letat häst nu i ett halvår och börjar bli smått vansinnig... Hästar som ligger ute för runt hundratusen som man i min värld knappt... 10 11 12
Svar
236
· Visningar
26 886
Anläggning Vi har lite planer på att komplettera vårt 6-boxars stall med en ligghall. Nu är ju inte den primära planen att utöka antalet hästar...
Svar
2
· Visningar
1 524
Senast: moiran
·
M
Hästmänniskan Jag måste få detta ur mig, för det tär så på mig. För några år sedan råkade jag trilla av min häst när han stegrade sig. Pga att han...
Svar
17
· Visningar
1 758
Senast: lobell
·
Gnägg jag och min älskade häst tar en sväng i galopp.
Svar
0
· Visningar
106
Senast: laeikinois
·
Gnägg Lilla Totsie är en gosehäst
Svar
0
· Visningar
187
Senast: smallsteps
·
M
Hästmänniskan Nu är det så att detta är inte alls aktuellt nu, men jag vill väldigt gärna få svar på detta iallafall :) Jag har ridit på ridskola i 7...
Svar
1
· Visningar
1 034
H
Ekonomi & Juridik Barnens ponny började hosta för en tid sedan. Sedan har han inte hostat mer men i dag när jag longera honom så så fort jag bad om trav... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 099
Senast: handsup
·
L
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att köpa en liten hästgård med stort renoveringsbehov. Det är vad jag har råd med själv, orkar inte vänta på "prince...
Svar
6
· Visningar
3 183
Senast: Nirvana
·
C
Hästmänniskan Hej allihop! Är ny på forumet och har några frågor till er, har fått en möjlighet att köpa en 22 årig triangelmärkt arabhingst. Har...
Svar
16
· Visningar
2 172
T
Ekonomi & Juridik Jag sitter och funderar på det här med betesmarker. Hur gör man egentligen? Det är mark som betas av hästar. Höskörd är inte aktuellt...
Svar
10
· Visningar
15 497
Senast: Trollungen
·
Ekonomi & Juridik Jag kommer för första gången hyra ut en boxplats i mitt stall nu i höst. Jag gör det inte för att tjäna några pengar, utan för att jag...
Svar
19
· Visningar
2 329
Hästmänniskan Ni som är studenter (högskola/universitet/heltidsstudier) och samtidigt hästägare.. Hur får ni ihop er vardag? Går det med rätt... 2
Svar
22
· Visningar
2 785
Senast: Finess
·
Ekonomi & Juridik Har sökt i flertalet gamla trådar och upptäckt att många andra funderat över samma fråga som mig. Har dock inte hittat något svar...
Svar
5
· Visningar
1 880
Senast: Pettsson
·
Hästmänniskan har en shettis och en islänning,islänningen har stora problem med rygg och höft han har inte varit bra på många år,så därför har jag...
Svar
2
· Visningar
798
Senast: solhattar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025