Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Min häst har dåligt med muskler från huvud till bål (även ryggen behöver tränas, men det har jag rett ut), och jag undrar hur man tränar...
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: cristobal
·
C
Träning Hej! Jag har en fråga! Min häst har jättelätt för skänkelvikning åt höger men det går inte åt vänster för då börjar han studsa runt i...
Svar
2
· Visningar
846
Senast: Carina__89
·
S
Träning Hur tränar man en 'stel' häst på bästa sättet till att bli lösgjord? Hästen är född -90. Han är väldigt stel bak, och går med ett kort...
Svar
8
· Visningar
920
Senast: Farle
·
Träning Brukar ni som har unghästar ställa av dom någon/några månader under en period?
Svar
15
· Visningar
1 058
Senast: Jezzie
·
N
Träning Hej jag är medryttare till en isis som är lite äldre ca 12 år. hon är de senaste 5 åren insatt i nh. Nu när jag vill börja arbeta henne...
Svar
6
· Visningar
861
Senast: cristobal
·
C
Träning Min Ponny Bimbo ^^ Brukar få gå lös efter hans hagkompis Duffy när Duffy blir promenerad. Alltså Duffy går i grimma och grimskafft med...
Svar
2
· Visningar
670
Senast: conniiie_
·
9
Träning Mörkret är här och hästarna är leriga:crazy: jobbit när jag har kommit hem är det helsvart ute:( Vad ska man göra?? bor i...
Svar
7
· Visningar
990
F
Träning Efter flera âr utomlands känns det som jag inte pulsat i snön sedan jag hade ponnyn i början pâ 80-talet. Idag var det dags igen, det...
Svar
7
· Visningar
1 779
Senast: fnorr
·
C
Träning mitt var en kväll mitt i den kalla vintern för 2 år sen... jag och en kompis er ut på ängarna i månljuset... det var fullt med snö, upp...
Svar
8
· Visningar
938
Senast: mirage_
·
C
Ridning Och trött på att det finns 683 olika teorier för uppbyggnad av häst. Jag vill ha en klar linje, och ja jag vet, jag måste ju vara den...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 720
Senast: cristobal
·
Träning Min arabkille på 4 år vägrar att hoppa. Första gången jag hoppade med honom gick sådär, han vägrade hoppa själv, men hoppade en häst...
Svar
14
· Visningar
1 559
Senast: jenny82
·
L
Träning Min häst är jätte lätt att böja åt vänster håll, men åt höger går det knappt, vad kan man göra för at mjuka upp den sidan? Tips på...
2
Svar
27
· Visningar
2 356
Senast: Bambilino
·
H
Träning Jag har en treåring som jag har haft sedan slutet av augusti. Hon kommer från Holland och var inkörd och inriden när jag fick henne...
Svar
9
· Visningar
1 069
Senast: Novelette
·
I
Träning Hej, jag har lärt min travare höger galopp. Men hon har jätte svårt för vänster. Hur ska jag lära henne den ? man måste ha jätte hög...
Svar
9
· Visningar
900
Senast: Idrus
·
Träning Hejsan. Kanske en lite konstig tråd, men men hoppas ni kan hjälpa mig :angel: Min vallack går tillsammans med ett sto i hagen...
Svar
11
· Visningar
1 622
Senast: Zenith
·
R
Träning Jag rider för en ridlärare men vi funkar bara inte tillsammans allt blir fel hela tiden. Tycker ni jag ska byta till en ridlärare jag...
Svar
11
· Visningar
894
Senast: ponnylollo
·
M
Träning Jag skulle verkligen bli tacksam för svar för jag vet verkligen inte vad man ska göra eller varför hon gör så. Jag har ett varmblod på...
Svar
5
· Visningar
1 122
P
Träning Hej.. Ja funderar lite på om jag ska köpa häst eller om jag ska hyra ponny, jag är 16 år och 152 cm lång (kort). På storhästar har...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: Extasia_ox
·
F
Träning hej jag har nyligen börjat träna mitt fjording sto saga 15 år i Nh men jag har bara tränat henne i vanlig grima men hon har lärt sig att...
Svar
4
· Visningar
889
Senast: sthu
·
R
Ridning Jag har i det senaste mött detta uttryck vid ett flertal tillfällen. Är det ett stort problem bland ryttare som vill samla sina hästar...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 333
Senast: Malinigbg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovbensfraktur
  • Hur få stilla händer?
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp