Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Skulle behöva göra sammanbetsövningar och stimulerande övningar för min häst i ridningen och i stallet, både psykiskt och fysiskt...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Callitsson
·
P
Träning Jag heter Lea och är hästägare såklart!! Jag behöver hjälp med min häst Khan!!! Han vägrar att göra som jag säger varje gång jag rider...
Svar
3
· Visningar
719
Senast: LIA
·
B
Träning Hittils har de gått ute och det har räckt med vindskyddet, men om det nu skall ösa ner en hel vecka så behöver de förmodligen komma in...
Svar
8
· Visningar
897
Senast: Bellatrix
·
S
Träning Lite dum fråga kanske men jag har just börjat rida islänning och kom på att jag inte har en aning om varför de kan bära mer än "vanliga...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
15 069
Senast: ang
·
Z
Träning Förvirrad - hur fattar man galopp?
2
Svar
22
· Visningar
21 098
Träning ...efter 20 minuters ridning? Det slår sällan fel, i måndags tog vi till och med tiden. Hästen är av den bråkigare sorten. Varje...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
19 313
Senast: equitouch
·
S
Träning :confused: Vi har ett ponnysto som är 7 år och har börjat med en ful ovana som vi inte vet hur vi ska få bort. Hon backar så fort hon...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: ecila
·
Träning Hur många här har med sina unghästar som handhästar? Hur gamla är de när ni börjar och hur länge fortsätter ni? Hur mkt "gör" de vid...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 784
Träning min häst har varit skadad och ska snart börja ridas igång igen. MEN han har tappat allt vad ryggmuskler heter och sadlarna som ligger...
Svar
7
· Visningar
739
L
Träning Ja som min tråd lyder, så undrar jag vart jag ska vända mej om jag vill lämna bort min häst för inkörning? Har satt ut en annons men...
Svar
11
· Visningar
1 060
Senast: åke
·
M
Träning Hästen som jag rider nu är en skogsmulle. Funkar bra att rida ut i sällskap och kan alla gångarter men den kan bara skritt och trav på...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: mala
·
Träning Vad menas med att hästen går i "rund och låg" form? Lång och låg har jag nog kläm på men hur ser den "runda" ur och på vilket sätt är...
Svar
11
· Visningar
1 265
Träning Lillkillen är hela 150 över manken nu som 2,5 men connemara. Om man skulle vilja ställa upp i ett treårstest med honom (utom tävlan...
Svar
6
· Visningar
1 062
F
Träning funkar de om man låter hästen stå dagen innan träning? hästen går i en stor hage där dom rör på sej mycke.. har de någon betydelse...
Svar
5
· Visningar
958
Senast: Winterjoy
·
L
Träning Hej! Jag har börjat rida på ridskola igen på gamla dagar:) ! Jag har egna hästar hemma på gården men kände för att komma hemifrån en...
Svar
6
· Visningar
934
Senast: lillsnorre
·
M
Träning Hejsan! Hur gör man för att löshoppa en häst? Hur får man den att springa mot hindret och så? / Moa
Svar
5
· Visningar
767
Senast: randig
·
D
Träning Måste skriva av mig lite. Hur kan man mena att en häst knölar lite ibland när man ska lasta och då antog jag att han valsade runt lite...
Svar
9
· Visningar
1 012
Senast: Mirre
·
Träning Det finns många medryttare här på buke och jag är själv en lycklig medryttare till en charmig arabvalack :bow:. Jag tycker att det är...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 335
Senast: Thinkle
·
Träning Har på skojj kikat på lite hästannonser och började fundera på en sak: Ponera att jag efter många års önskan äntligen har möjlighet...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 871
Senast: Lena_B
·
A
Träning Mitt travarsto nedkom med ett stofol efter en russhingst for tre ar sedan, vi fick stoet ovetande om hennes gravidiet, och hade aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 086
Senast: Neinor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp