Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Det finns många medryttare här på buke och jag är själv en lycklig medryttare till en charmig arabvalack :bow:. Jag tycker att det är...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 339
Senast: Thinkle
·
Träning Har på skojj kikat på lite hästannonser och började fundera på en sak: Ponera att jag efter många års önskan äntligen har möjlighet...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 872
Senast: Lena_B
·
A
Träning Mitt travarsto nedkom med ett stofol efter en russhingst for tre ar sedan, vi fick stoet ovetande om hennes gravidiet, och hade aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 088
Senast: Neinor
·
Träning jag får på tisdag hem min nya häst..Vad finns dte för bra tips på hur vi ska lära känna varandra? Han har inte blivit mkt riden, och ska...
Svar
6
· Visningar
799
Senast: Fossing
·
O
Träning Är det någon som kan förklara hur man gör när man longerar, vilken utrustning man behöver, hur man spänner fasst utrustningen i varandra...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: ponnylollo
·
E
Träning foderhästen jag ska ha går barfota just nu,och är mkt sparsamt riden knappt riden alls.Och vi ska börja skritta lite försiktigt runt...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: Wilma
·
T
Träning Har ni era hästar broddade i hagen vintertid? Jag är livrädd för sparkskador med broddar. Funderar eventuellt på att flytta till ett...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 341
M
Träning vi har satt igång lite med longeringen där vi slutade innan höstvilan.Stoet som i vanliga fall är mycket väluppfostrad fick vinterfnatt...
Svar
2
· Visningar
632
Senast: Myy
·
P
Träning HejHej! Har precis börjat rida min medryttarhäst på allvar nu. Hon är en 20 årig connemara och jag kan ju erkänna att hon inte är...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: Jenny1
·
S
Träning nu är det mörkt jätte tidigt hur gör ni när ni ska rida.......?????:confused:
Svar
16
· Visningar
1 035
Senast: Filippa99
·
S
Träning Hej! Hur stora är era 03or och hur mkt har de växt sen treårstestet? Själv har jag en herre som nu är 1,60 och vid treårstestet...
Svar
1
· Visningar
758
Senast: Emsan
·
C
Ridning Att göra en flamsig skriktråd på Barock? Jag är trött, jag är utarbetd, jag är slut som människa. Då ringer Organisatören och...
Svar
16
· Visningar
1 712
Senast: jjeg
·
A
Träning Min häst behöver lära sig att ta det lugnt.. Att så stilla och slappna av i arbetet. När hon står stilla vill hon gärna kasta med...
Svar
3
· Visningar
794
Senast: busigdemon
·
M
Träning Har precis börjat att träna NH med mitt nya ungsto, en tuff tjej som inte ger sig i första taget. Ville prova en annan väg än jag gjort...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: Sammet
·
Träning vet inte va som hände sist, har haft min häst i tre månader nu, han är rellativt ny importerad så vet inte va han vart me om innan...
Svar
19
· Visningar
1 344
Senast: molgan
·
E
Träning Hejsan!Nu har jag och min kompis läst en del om nh forumen här på bukefalos ,men inte förstått vad dom sju lekarna betyder eller innebär...
Svar
5
· Visningar
941
Senast: Emilieblues
·
Q
Träning Om en person är ungefär 160 cm och väger runt 45 kg, hur liten ponny kan då denne person rida? Vilken är den lägsta mankhöjden enligt...
Svar
11
· Visningar
5 111
Senast: lillaP
·
Träning Hej alla, vi ska flytta våra hästar till ett annat stall. Det kommer att bli jätte bra med stora fina boxar, ridbana och trevliga...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 686
Träning Ska man enligt er NH:are se det som ett misslyckande om hösten inte kommer galopperande när man kommer i hagen? Ibland gör hästen det...
2
Svar
35
· Visningar
2 395
Senast: CaliforniaSwed
·
Träning Min häst har dåligt med muskler från huvud till bål (även ryggen behöver tränas, men det har jag rett ut), och jag undrar hur man tränar...
Svar
4
· Visningar
1 066
Senast: cristobal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp