Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Flyttar min fråga hit. Kan någon berätta om denna typ av sadlar? Om de är bekväma o hälsosamma för hästen först o främst? Hur ni...
Svar
0
· Visningar
1 106
Senast: Manon
·
Hästhantering Jag vill börja lasta min häst själv, tipps eller bra film om hur jag skall börja. Han tar tid på sig att gå in som det är i dag, inte...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 670
Senast: Buck
·
Hästhantering Man ser ofta folk som råder andra att inte köpa hästar som det råkar vara lite problem med. Att det ska vara roligt att ha häst och att...
2
Svar
38
· Visningar
4 121
Senast: nullo-modo
·
Träning Fungerar ett uppresande tygeltag på en häst som går med huvudet nedåt (inte bakom lod) och med lång hals? Eller finns det andra bättre...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: fridaxi
·
Ridning Har ridit mer eller mindre hela livet, tävlade mycket på ponnynivå, fram till 16 år ungefär. Hade sedan uppehåll pga studier, barn, osv...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 087
Träning I olika sammanhang ser jag ofta formuleringar som "du bör rida på minst den - och den-nivån". För en som aldrig har tävlat eller fått...
2
Svar
33
· Visningar
10 135
Senast: Grazing
·
Ridning Kan ni inte pressentera era akademiskt/klassiskt ridna varmblod, de skulle va så kul å se, hur långt har ni kommit med era varmblod osv:)
Svar
12
· Visningar
3 139
Senast: proxyma
·
Träning Har en häst som lätt distraheras av allt runt omkring. Han är under inridning och precis börjat skritta på honom. Det har aldrig...
Svar
2
· Visningar
1 058
Ridning Först lite bakgrundsfakta: Har ridit på ridskola i drygt 5 år och ligger för närvarande på LC, kanske lite åt LB hållet i dressyr...
Svar
9
· Visningar
1 379
Senast: millan10
·
Ridning Min hyresvärd har gett mig tillåtelse att sätta igång hennes varmblodsvalack som har blivit gående i säkert 4-5 år. Frågan är bara hur...
Svar
2
· Visningar
896
Senast: NotlikeI
·
Träning Hej! Anser ni att en 2,5-åring måste ha vintervila? Jag tänker inte rida in min häst det här året utan vi arbetar med tömkörning i...
Svar
15
· Visningar
1 861
Hästhantering :cautious:Har en foderhäst på 11år som är hur cool och mysig som helst. Vi har känt varann i två månader snart. Hon är lätt att...
Svar
3
· Visningar
1 118
Senast: Tussinussen
·
  • Låst
Ridning Hej, jag är ny på detta forumet och har en fråga. Jag är 175 cm lång och väger kring 68 kg, hur stor häst bör jag ha i förhållande till...
Svar
2
· Visningar
1 028
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag läste nyss om en häst som hade haft grimma på i hagen och kliat sig på örat med bakhoven. Hästen fastnade med skon i grimman, föll...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
14 051
Senast: CK
·
Hästhantering Hej! Jag och min pojkvän har nyligen köpt en liten hästgård. Vi planerar att bygga om det nuvarande garaget till stall. Det är mycket...
Svar
9
· Visningar
2 021
Senast: warg
·
Hästhantering Har en valack på 8 år som är väldigt arg, vissa dagar "bara" lite småsur medan han andra dagar försöker attackera folk. Han har varit så...
Svar
14
· Visningar
3 233
Senast: Nathaniel
·
Ridning Imorgon ska jag iväg till ett stall där den perfekta medryttarhästen eventuellt finns! Det är en kolsvart valack på 20 år, 155 i manken...
Svar
8
· Visningar
4 386
Senast: Tildewn
·
Träning Hej. Har en äldre herre som jag köpt och nu håller på att sätta igång. Han är mycket känslig i mun och för hjälperna. Vill ha tips och...
Svar
8
· Visningar
3 527
Senast: Totola
·
Träning Jag red min 3 åring på lektion igår. Alldeles på slutet när vi travade av så blev hon tyngre och tyngre i handen och jag gjorde...
2
Svar
31
· Visningar
3 204
Senast: Sar
·
Hästhantering Jag har lite problem med mina två medryttarhästar, båda är f.d travare och det märks tydligt på skogsturerna. Vi har ingen ridbana, så...
Svar
5
· Visningar
1 596
Senast: Rouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp