Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

G
Ridning Jag har brist på ridövnigar i skritt och trav! :confused: Jag vet att man kan göra: Serpentiner öppner/slutner skänkelvikning volter...
Svar
6
· Visningar
1 165
Senast: Exxip
·
W
Ridning Finns det alltså några killar eller män som bloggar om hästar, ridning, tävling, vilka då? Länk? Skulle gärna läsa men hittar inget själv...
Svar
5
· Visningar
1 655
Senast: Emlis
·
Ridning Har kanske en korkad fråga men jag har tänkt mycket på detta. Ni som har välskolade AR hästar, rider ni enbart AR? Jag menar, när ni...
Svar
16
· Visningar
1 674
Senast: Lavinia
·
Ridning Som ni säkert läst tidigare har jag haft många bett trådar och har hittat det han funkar absolut bäst på, hackamore. Men ibland liksom...
Svar
8
· Visningar
1 843
Senast: Hekla2001
·
V
Ridning Jag undrar hur man enklast tränar sin travare på ett bra sätt. Han är en härlig kille på 9 år som gått som ridhäst i ca 2 år. Han är...
Svar
9
· Visningar
2 211
Senast: Hekla2001
·
Ridning Tror aldrig att jag har sett en trâd som handlar enbart om longering. Jag har longerar mycket hästar av alla sorter, föl, unghästar...
Svar
6
· Visningar
1 422
Senast: Helan
·
Ridning varje gång jag rider så får jag ont i min fot och det känns som om min fot är vinklad in under magen.. någon mer som har/haft det? och...
2
Svar
26
· Visningar
3 056
Senast: Deimion
·
Ridning Någon som har ett bra tips för en som inte kan sko med snöklampsulor?! Fick förra året inflammation p.g.a. sulorna. Rider en del i...
Svar
10
· Visningar
2 022
Senast: Centaur
·
A
Ridning Hejsan Har en travare som jag haft i 9 år och nu helt blötsligt så tycker han att hinderna är jättefarliga. Vare sig vi ska hoppa...
2
Svar
20
· Visningar
2 071
Senast: LisaY
·
K
Ridning Hej, min gråa ponny har rosa saker och jag har ingen aning hur man som ryttare ska matcha det utan att det ser helt "tacky" ut ?? Ex...
Svar
9
· Visningar
2 089
Senast: steffiiie
·
I
Ridning Ni som har eller har haft Höga kusten stövlar, är de bra? Bra att rida i och så? Vad tycker ni?
Svar
5
· Visningar
1 334
Ridning Vad har ni för smak där ute?? Ska det vara smyckade träns, bröstor etc, eller väljer ni en mer stilren linje med mer minimalistiska drag?
2
Svar
25
· Visningar
4 519
Senast: Lella
·
V
Ridning Hej! Har ett jätte trevligt halvblodssto, ganska stor och rida. Iaf så är hon ganska tung, ligger på bettet om ni förstår vad jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 911
Senast: LisaY
·
Ridning Jag letar nu ny häst i lugn och ro, efter att min islandshäst gick bort i början av sommaren. Tänkte leta lite smått medan jag har en...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 820
Senast: Winter
·
Ridning Är det någon som har bilder på undersidorna på lite olika sadelmodeller? Där man ser hur bossorna ser ut, bredd på ryggradskanal etc...
Svar
5
· Visningar
1 369
Senast: psychogrrl
·
M
Ridning Eftersom boken handlar om akademiskt ridkonst så lägger jag den här. Jag undrar (sitter och ska betälla) om Branderups "Ridning på...
Svar
7
· Visningar
1 287
Senast: Immer
·
  • Låst
Ridning Ska snart skriva kontrakt med en C-ponny på 134cm. Men än så länge bara ett hyres kontrakt på 5månader. Om vi passar ihop kanske jag kan...
Svar
1
· Visningar
851
Senast: IngelaH
·
9
Ridning Hej! Har en ponny som jag har haft i 1.5år och jag kanske ska byta stall då det är så dåliga vibbar från ägarna i stallet. Och när det...
Svar
16
· Visningar
1 437
Senast: Elina8
·
Ridning jag har haft mitt 9-åriga fjordsto i två år nu. jag har ridit in henne själv och känner nu att hon är hyfsat grundutbildad. eftersom jag...
Svar
8
· Visningar
1 722
Senast: Charlotta4
·
A
Ridning Okej Buke. Jag hoppas ni kan hjälpa mig lite nu. Jag har ett litet stall med 2 ston och ett föl. Ena stoet har gått med föl hela...
Svar
10
· Visningar
1 332
Senast: Arwyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp