Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Ska på min första clinic nästa helg, som fotfolk då. Nån som har något tips på vad jag ska titta extra noga på? Jag kommer förmoligen...
Svar
13
· Visningar
1 777
Senast: Liselott76
·
E
Ridning Plöjde igenom BBs Kandarbok igår för femtielfte gången. Lika roligt varje gång! :d Varje gång lyckas jag hitta nåt som jag inte läst...
Svar
5
· Visningar
1 848
Senast: true_blue
·
G
Ridning Red lektion igår för en AR/barock tränare. Det var jättekul och gick väldigt bra faktiskt. Detta var i princip min första riktigt...
2
Svar
33
· Visningar
3 061
Senast: Jegra
·
Ridning Dressyrsadel mot \"barock\"- Finns det? Jag har precis börjat med barock & måste skaffa en ny sadel till min häst, jag vill inte släppa...
Svar
18
· Visningar
2 719
Senast: Uddi
·
P
Ridning När kan man börja med öppnor och slutor i skritt? Hur många steg ska man kräva i början?
Svar
6
· Visningar
1 968
Senast: Spider84
·
B
Ridning jag undrar om det är möjligt att kombinera engelsk dressyr (ridskole)och akademiskt... jag hade en kund som sa att när hon på ridskolan...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 258
Senast: Calazirya
·
L
Ridning Ska göra en historisk uppsats om Akademisk ridkonst, jag behöver HISTORISKA böcker om just Akademisk ridkonst, alltså inte hur man...
2
Svar
26
· Visningar
4 557
Senast: Lena_B
·
Ridning Ser att en tråd redan finns aktuell men jag skulle gärna vilja ha tips på böcker som innehåller särskilt mycket av övningar...hur man...
Svar
6
· Visningar
1 529
Senast: Zora
·
T
Ridning Har ett nioårigt vbl sto aldrig tidigare riden eller körd. Helt orörd tills hon kom hit. Är riden sedan i januari i år. Väldigt känslig...
Svar
6
· Visningar
1 604
Senast: tirnanog
·
J
Ridning Min pålle behöver sättas igång och helst utan ryttare eftersom han har haft lite problem med ett framben (+ att jag väger ca. 10 kilo...
Svar
10
· Visningar
1 847
Senast: joneya
·
P
Ridning jaha så har man fått bastning av tränaren för att jag daltar med unghästen ( 6år). Eller snarare så att jag nu måste gå från...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 278
Senast: josse
·
U
Ridning Nu när man har börjat prova lite med kapson & stång kommer man ju till motoriken...... Vill bara undra - hur hanterar ni alla tyglar...
Svar
14
· Visningar
2 132
Senast: Spider84
·
I
Ridning Fram- & avskrittning ? Undrar först och främst om det är nödvändigt att skritta fram på helt lång tygel mer än ett varv i ridhuset, när...
Svar
17
· Visningar
2 389
Senast: space_cowgirl
·
E
Ridning Har funderat kring det här med styrka och kondis hos hästen. I denna ridning är det ju vanligt att man rider korta och intensiva pass...
Svar
11
· Visningar
2 348
Senast: artemis
·
S
Ridning Rider då och då med stångbett och kompletterar då med ridkapson, vilket jag inte alls gillar. Min häst spänner nacken och håller emot...
Svar
10
· Visningar
3 308
Senast: Spider84
·
Z
Ridning Med anledning av en annan diskussion. Har hört om fler och fler som har börjat använda SP istället för kapson. Vad är det stora...
Svar
9
· Visningar
2 122
Senast: sissu
·
Ridning Nu vill jag också lära mig! Vad tittar ni efter, och hur skiljer ni det som är "rätt" från det som är "fel"? (Är medveten om att...
2
Svar
25
· Visningar
4 643
Senast: moli
·
U
Ridning Det kommer ibland trådar där man hamnar på diskussioner om hur illa det står till med alla "barockryttare" som på olika sätt gör fel -...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 836
Ridning Hur gör ni för att ta hästen ur en piaff? Min häst har inga problem med att vinkla in och bära och trampa, däremot har jag problem med...
Svar
12
· Visningar
3 068
Senast: Asa_S
·
Z
Ridning av Charles de Kunffy. Första uppgåvan är från 1936, jag har fått tag på en från 70-talet. Någon som har hört om den eller läst den? Jag...
Svar
16
· Visningar
2 136
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp