Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Ridning Hallå där Någon som ridit/hört något om Monturas Lucas sadlarna? Den portugisiska varianten tyckte jag påminnde om en av BB-sadlarna...
Svar
14
· Visningar
2 776
Senast: Shasta
·
C
Träning Har funderat en hel del på det här med inridning. Självklart är det bästa att sätta upp en så lätt ryttare som möjligt första gången...
Svar
10
· Visningar
1 087
Senast: **BORTTAGEN**
·
Träning Denna tråd hamnar säkert fel nu, men jag försöker :). Jag behöver verkligen jobba med min sits och jag har dragit slutsatsen att jag...
Svar
10
· Visningar
1 326
Senast: malumbub
·
F
Ridning Någon som har ridit i Zaldi Schoolern? Intryck, för/nackdelar? Har ni bara barocksadel eller rider ni i vanlig ute? Funderar på att...
Svar
8
· Visningar
1 818
Senast: Spider84
·
Träning Nu behöver jag lite tips och råd från er här på buke! Vet itne om tråden ska ligga här men ni på NH brukar ha många bra tankar och...
Svar
19
· Visningar
1 254
Senast: AnneOnym
·
H
Träning Jag blev faktiskt förvånad när min sambo, som ligger ute på jobb, berättade att en häst hade blivit skrämd i sin hage och rusat igenom...
Svar
3
· Visningar
843
Senast: Dragonfruit_
·
Träning åhh igår när det var tävling så VÄGRADE aladdin att gå in i transporten så vi fick stryka oss. :cry:..men tävling vart det med Othello... 2
Svar
35
· Visningar
2 460
Senast: Zangerl
·
O
Träning Någon som har erfarenhet av hästar som vandrar och inte kan stå still varken i boxen eller i hagen? Hästen i fråga är en femårig...
Svar
17
· Visningar
2 563
Senast: Malkavia
·
M
Träning Hur stor box måste en smäcker häst på 154 mkh ha. Jag vill veta takhöjd mm.
Svar
3
· Visningar
774
Senast: millis
·
K
Ridning Jag har en unghäst som jag vill longera och senare rida in, eftersom han är känslig mot bett så vill jag ha en kaspon. Hittade då en...
Svar
10
· Visningar
1 880
Senast: aker
·
E
Träning red en häst igår som såfort man tog tyglarna drog huvudet bakåt. eller spände upp sig i nacken. Har lite svårt att förklara :crazy...
Svar
8
· Visningar
1 153
Senast: EmMmY
·
F
Träning Det finns ju en anledning till att man INTE rekommenderar flaska till föl! ;) Så fort man kan, efter den första dagarna, ska man lära...
Svar
9
· Visningar
2 338
Senast: Nafayette
·
Träning Jag skulle vilja jobba "min" hästmadam lite mer från mariken, men longering (och löslongering) verkar inte vara någon bra idé. Hon är...
Svar
15
· Visningar
1 365
Senast: Sonic76
·
M
Träning För lastträning med ponnyn.. nått man ska tänka på? :D
Svar
5
· Visningar
779
Senast: miss_willow
·
Träning Hur lär man snabbt och effektivt om när hästen har missuppfattat och man har beröm FÖR mycket? Jag vill gärna att min häst ska lära sig...
Svar
10
· Visningar
976
Senast: mian1
·
Träning Om jag vill stärka vänster bakben - i vilken galopp skall jag rida då för att få bäst resultat? Jättedum fråga men jag blev förvirrad...
Svar
16
· Visningar
6 741
Senast: Lotus
·
Träning Idag hände något som jag aldrig kunnat drömma om att min häst skulle göra. Han stod lös i gången som vanligt. Det har han alltid gjort... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
5 504
Senast: Yrja
·
G
Träning Hej jag har en f.d travare. I skritten går hon ofta i fin och mjuk form och känns mjuk. Men i traven kör hon upp huvudet och håller dte...
Svar
15
· Visningar
1 473
Senast: Gilan
·
H
Träning Hur ska jag lära min häst att galoppera på tömmen? Han har en bra galopp men har svårt för fattningarna. Just nu tränar vi mest galopp...
Svar
6
· Visningar
1 137
Senast: Hästbiten
·
Ridning jag undrar vad som i anmällhet gäller vid barock riedning...bett, sdel häet typ och olika tävlingar..vilken är den lättasre klassen och...
Svar
2
· Visningar
1 008
Senast: Spider84
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka