Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har verkligen försökt hitta ngt om detta i djurskyddslagen elr liknande, men ingenting. Hur gammalt får ett föl vara innan man...
Svar
10
· Visningar
949
Senast: arna
·
Ridning Efter all skitt som har varit senaste tiden så här det hänt något med min ridning. Ni minns nog tråden med bilder som jag hadde på gnägg...
Svar
15
· Visningar
1 398
A
Träning Vill bara tacka för alla tips och råd! :bow: Och berätta att nu funkar det jätte bra! Han kliver in helt själv, den som lastar står på...
Svar
5
· Visningar
831
Senast: Arbogamarre
·
Träning red på skolan igår? Har tidigare aft en rätt så ok och balanserad sits men igår höll jag på och skumpa av direkt :eek: på lilla M som e...
Svar
12
· Visningar
1 742
Senast: bigganl
·
S
Träning Min treåring har varit mycket svår att köra i transport. Det tar oftast 4 timmar att få in honom i transporten. Han är inte alls rädd...
Svar
11
· Visningar
955
Senast: Farouk
·
I
Träning Idag när jag skulle lasta min häst och åka hem från ridhuset fick jag se två unga tjejer som hoppade med sina ponnysar på ridbanan. Såg...
Svar
9
· Visningar
999
Senast: Farouk
·
B
Träning Har inte skrivit här innan men tänkte att jag kankse kunde få något gott råd av utomstående. I måndags råkade min foderhäst ut för en...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: Bella70
·
T
Träning Vad är det?? Vad går det ut på? Finns det tävlingar? Hur hoppas det över hinder? Springer "ryttaren" brevid, eller hoppar den också? Har...
Svar
16
· Visningar
1 072
Senast: Dragonfruit_
·
Träning Får en stallägare göra vad han vill med de hästar han hyser i sitt stall?? Jag bytte till ett litet mindre stall för drygt 4 månader...
Svar
19
· Visningar
1 645
Senast: Mirre
·
Träning Har kastrerat min 3 årige kille.hur länge efter det är det lämpligt att släppa honom med stona?Tacksam för svar.
Svar
10
· Visningar
2 077
Senast: charmant
·
S
Träning Satt vid pollens hage och fikade lite, han låg och småslumrade i solen, han brukar alltid göra det på förmiddagen...helt utslagen...
Svar
7
· Visningar
1 070
Senast: Cronis
·
N
Träning Nu har hon börjat igen!!! Så fort jag rider på volten så frustar hon, ca 1-2 gånger /minut!!!!! Inget i skritt, men konstant i trav dock...
Svar
12
· Visningar
3 081
Senast: crazy
·
Träning \"Klagotråd\" Låna ut eller inte Jag har tre hästar i dagsläget... En ridhäst, en avelsmärr och en unghäst. Ridhästen har jag haft...
Svar
19
· Visningar
1 370
Ridning I senaste numret av Cavallo var det en stor artikel om en liten studie de gjort. 15 ryttare fick rida med en dragmätare på vardera... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
8 204
Senast: psychogrrl
·
B
Träning Är alla "NH-idoler" amerikaner ? Finns det någon motsvarighet till NH i något annat land ? Det kan väl ändå inte enbart vara "jänkarna"... 2 3
Svar
45
· Visningar
2 499
Senast: **BORTTAGEN**
·
P
Träning Om hästen är stel i ett varv, vad ska man göra då?? Har hört att man inte ska jobba för mycket i det varvet, för då blir det motsatt...
Svar
7
· Visningar
4 154
Senast: plura
·
H
Träning Sitter hemma och funderar på vilken skillnad det egentligen gör... Själv kyler jag alltid hästens ben efter större ansträngningar och...
Svar
10
· Visningar
1 432
Senast: Hästbiten
·
E
Träning Har nu tänk att öva upp min sits och därför rida barbacka lite oftare. Men nu i början kommer jag antagligen skumpa ganska mycket i...
Svar
13
· Visningar
1 310
Senast: Qodrofenia
·
Träning ... vad har ni för erfarenheter av hur deras häst-beteende blir???? utstötta ur en flock? svåra att hanskas med på olika sätt? inte... 2
Svar
24
· Visningar
3 243
Senast: Nafayette
·
Ridning 20 åring som \"växer\" har nu ridit AR på min valack i snart 2 år och på senare tid har han "vuxit" dvs ger ett mycket större intryck...
Svar
11
· Visningar
1 588
Senast: paradox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka