Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Exakt hur är era hjälper för öppna? Och de fel som blir hur korrigerar ni de? Och vilka kännetecken känt från hästryggen letar ni efter...
Svar
10
· Visningar
2 015
Senast: Djurjouren
·
Ridning hej! Nu ska jag våga skriva en alldeles egen tråd. Idag när jag tränade gick det alldeles ovanligt bra och vi lyckades med något jag nog...
Svar
17
· Visningar
1 520
Senast: emindy
·
Träning Funderar på att köpa en shettis hingst men funderar på hur små de kan vara då man kastrerar dom? Kan man kastrera en ettåring? (gäller...
Svar
5
· Visningar
1 724
Senast: caradan
·
A
Träning Har nu lasttränat med pållen hemma och det går verkligen framåt, från att inte alls ha velat gå in, van vid linor i kors runt baken, går... 2
Svar
27
· Visningar
1 881
Senast: Iza
·
N
Träning Hejsan jag har en häst hemma som jag har haft hemma för att rida igång åt bekanta som har köpt henne, det är en nordsvensk travare på...
Svar
2
· Visningar
878
Senast: nilla_82
·
O
Träning Då jag snart inte har någon kontroll över min fjording så tänkte jag göra ett sista försök. NH kanske kan få han att respektera mig som...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: Osis
·
M
Träning Jag vill ha hjälp o råd hur jag ska göra med min ponny! Jag håller på att köra in henne nu men hon är bakskygg eller bakrädd eller vad...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: Lolydodia
·
J
Träning Jag ville bara kontrollera att jag har lärt mig rätt angående hur man fattar galopp. Vid höger galoppfattning har man höger skänkel vid...
Svar
13
· Visningar
8 312
Senast: LottaLuvin
·
Ridning Har tidigare ridit vanlig klassisk ridning och efter det en del islandshästridning. Nu har jag haft ett par års uppheåll från hästa p g...
Svar
4
· Visningar
1 159
Senast: gadriel
·
K
Träning Hur gör ni? på den Finska ridskolan får vi lära oss av vår jätteduktiga instruktör att det egentligen är innerskänkeln som på sin... 2
Svar
29
· Visningar
6 921
Senast: alisson
·
Träning Vårat travarföl är väldigt skygg när det gäller beröring vid nacken och öronen. Vi har jättestora problem med att bara ta av grimman på...
Svar
13
· Visningar
922
Senast: Bia
·
W
Ridning Min lilla pålle verkar trivas med långa tyglar nu och tar gärna tillbaka dem om jag försöker korta upp dem aldrig så lite. Det går bara... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 919
Senast: wennstrom
·
Träning Sitter och pratar med en kompis från ridskolan som säger att hon vill "bli som Monty Roberts" (ja håller med om åsikterna om honom... 2
Svar
38
· Visningar
1 973
Senast: Tassetass
·
T
Träning Varför ska sitta på rätt sittben när man rider lätt? Som jag förstått det ska jag sitta ner när innerfram går bakåt, under hästen, men...
Svar
18
· Visningar
43 810
Senast: Carmenzita
·
C
Träning För ett tag sedan hade jag mitt sto ihop med ett annat sto. De verkade vara vänner och stod intill varandra och åt bla. En dag när jag... 2
Svar
36
· Visningar
2 760
Senast: carojoh
·
T
Träning Jag vet knappt längre hur jag ska göra. :confused: Det GÅR inte att rycka manen på min häst. Jag har provat allt (tror jag i alla fall)... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 651
Senast: trip
·
Träning Nu har min stora åkt (som jag varit fodervärd åt) och tyvärr så kunde inte shettisen åka samtidigt utan först tidigast på fredag. Vad...
Svar
8
· Visningar
1 091
Senast: istapp
·
P
Träning Igår blev jag så arg så jag hade kunnat ställt mig och tjutit i stallet :D Tog ut veterinären för en besiktning och efter att ha väntat...
Svar
8
· Visningar
1 255
Senast: prince77
·
Ridning Jag måste erkänna, jag förstår inte varför ett flertal av er som är här på forumet nödvändigtvis måste ha en så tråkig attityd? Det... 2
Svar
31
· Visningar
3 076
Senast: Mona
·
Träning Har fått hem nyhästen för ett tag sedan. Studerade henne och kom underförn med en sak: Hon tyr sig till mig. Hon är "tuffare" med de...
Svar
5
· Visningar
818
Senast: nettan77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tandfen utan kontanter
  • Hiss eller diss - del 6
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur