Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Någon som har en sån? Har hittat mina kavajer nu men velar mellan AA Motion och Pikeur Quibelle/Paulin. Tycker AA Motion verkar käck men...
Svar
0
· Visningar
415
Utrustning Hej! Jag har två Bates sadlar och den ena är äldre och så klart är det den som passar oss bäst. Min fråga är då om jag om det skulle...
Svar
9
· Visningar
1 793
Senast: Blyger
·
Utrustning Vår arab har hos oss gått med en äldre Morris &Nolan sadel (allround/hopp) 15/32 med u-format koppjärn. Den passar perfekt och är säkert...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: Aifos
·
Utrustning Är det någon som har denna sadel? Vill veta lite mer om den, vilken typ av häst passar den, är den skön att rida i, osv.
Svar
3
· Visningar
3 012
Senast: Fiorano
·
Utrustning Addidas har kommit ut med en tröja för oss hästmänniskor. Självklart är den limitid editition.
Svar
14
· Visningar
1 365
Senast: Valptass
·
Utrustning Ja alltså det här låter kanske som ett väldigt fånigt problem, men när man stänger shortchaps drar man ju oftast dragkedjan uppåt, eller...
Svar
4
· Visningar
800
Utrustning Jag har en travhäst som jag nu skolar om till ridhäst/skogsmulle. Men tävlingsinstinkten sitter djupt inrotad och så fort han hamnar...
Svar
3
· Visningar
1 895
Senast: Terese
·
Utrustning Hej! Hade tänkt beställa en fenwick huva till min häst😁 Är det någon som vet om de funkar?
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Angel
·
Utrustning Hej! Undrar om någon vet om det finns någon stocksadel med kortare anläggningsyta. Den enda som jag har provat har varit tillräckligt...
Svar
2
· Visningar
633
Utrustning Jag är i akut behov av nya sadlar till min häst. Dressyrsadeln som provades ut för ett år sedan av en erkänt skicklig sadelutprovare är... 2
Svar
25
· Visningar
12 659
Senast: ylvalill
·
Utrustning Varför har man ridstrumpor egentligen? Ska de vara som stödstrumpor? Eller är det för att det är snyggt? 2
Svar
33
· Visningar
4 699
Senast: ricca
·
Utrustning Jag råkade 👼 fynda en äldre, "väl insutten" kvalitetssadel (Passier :love:) till ett mycket bra pris... :D Den känns väldigt fin i...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: mackan
·
Utrustning Hej! Jag har 2 frågor... Jag har ett sto som snart kommer att få ett föl om allt går enligt planerna. Tanken är att hon ska föla utomhus...
Svar
5
· Visningar
1 183
Senast: Bee
·
Utrustning Hej! Jag har en fundering, är det någon här som har nå positivt/Negativt att säga om Brenderup 37N? Den är från år 2000. Ska om någon...
Svar
7
· Visningar
2 318
Senast: FailGirl
·
Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 879
Utrustning Hej! Funderar på att köpa ett pullarträns då jag tycker att det är så sjukt snyggt haha;). Men min häst är varken stark eller drar. Kan...
Svar
4
· Visningar
933
Utrustning Min dotters D-ponny är hopplös med täcken (och sadlar) pga en mycket markerad manke. Hon är en fryslort, med gigt i 2 facetled i halsen... 2
Svar
25
· Visningar
2 986
Utrustning Såg att hööks hade en tygel i Biothane. Någon som testat att rida med sån? Hur blir greppet när hästen är svettig eller i spöregn? Hur...
Svar
8
· Visningar
2 029
Senast: Sporthorse
·
Utrustning Köpte träns för några år sedan och fick med detta bett. Vad är detta för slags bett? Någon som vet? OBS Lånad bild. Mitt har dock...
Svar
6
· Visningar
1 176
Senast: mackan
·
Utrustning Alla senskydd jag provat har varit för höga och tar i knävecket på min häst. Storlek M/Full är lagom runt, så jag misstänker att en...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka