Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

T
Utrustning Igår när jag red ute i paddocken så hade jag först en tjock jacka på mig, sen tog jag av mig den och plötsligt så känndes sadeln "för...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: feel
·
Utrustning Nu börjar det dra ihop sig inför GHS och tränsköpet till lillpojken. Jag har fortfarande inte fastnat för något speciellt :crazy: Så nu...
Svar
17
· Visningar
2 450
Senast: FadeAway
·
Utrustning Sökte i forum men hittade ingen tråd som passade. Till frågan, har ni några förslag på bra prisvärda träns för under 500 lappen? De ska...
Svar
12
· Visningar
1 120
Senast: bumbi_608
·
S
Utrustning Vilket är "säkrast" för små gummisnoddsstigbyglar eller lagom stora vanliga stigbyglar? Eller är det lika illa? Vilka stigbyglar kan...
Svar
6
· Visningar
755
Senast: Suskiv
·
Utrustning Ser att de flesta i stallet har fårskinnsunderlägg under sina sadlar. Det är i de flesta fallen små paddar med tunnel. Min kompis har... 2
Svar
35
· Visningar
3 803
Senast: bigganl
·
Utrustning Vad är det för skillnad mellan Mattes pad och Mattes korrektionspad? Om man är ute efter en fårskinnspad med kanal, kan man välja ett... 2
Svar
23
· Visningar
6 385
Senast: pomelo
·
Utrustning Jag rider med stigbyglar med "vridet" fäste för stigläder. Jag undrar om någon provat sådana fast med snodd på sidan? mvh Lisis
Svar
10
· Visningar
1 441
Senast: Lisis
·
  • Låst
Utrustning Hur tar ni hand om era sadlar? Främst ni som har sadlar i lite finare läder, typ kalv och buffel. Jag har svårt att hitta ett bra...
Svar
3
· Visningar
2 280
Utrustning Hoppas jag inte lagt detta i fel forum nu...? Jag har någon gång sett att det finns någon slags "extrasadel" eller snarare någon...
Svar
10
· Visningar
3 496
Senast: Björk
·
Utrustning Vita järnet är väl det vidaste? Men som jag har förstått kan man banka ut det lite, hur pass mycket törs man vidga det? Hur har ni gått...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: Bison
·
Utrustning Hejsan! Har ni några tips på bra och prisvärda dressyrsadlar? Hade tänkt mig ett finare märke, kanske ev. köper begangnat om det är...
Svar
2
· Visningar
619
Senast: fjordtokan
·
Utrustning Någon här som har en sådan/har ridit i en sådan? Som jag förstår är det en äldre modell? Hur är stropparna till sadelgjorden fästa...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: feel
·
Utrustning Igår tog jag hem en Wintec sadel på prov för att se om den passa.. var tvungen att sätta i det X-vida järnet, då sadeln låg i bakvikt...
Svar
6
· Visningar
961
Senast: tinituss
·
S
Utrustning Har nu en allroundsadel mot hopp men den är hemsk att rida länge i! Rider ofta långturer ca 3-4 timmar och behöver en bekvämare sadel...
Svar
10
· Visningar
1 458
Senast: Bill
·
M
Utrustning Hej! Jag har ett par Königs ridstövlar och det är lite träligt när man ska få av dem, de är ganska stela då de inte är så inridna...
Svar
5
· Visningar
1 035
Senast: Mildis
·
K
Utrustning Jag skall köpa ny hjälm men vet inte riktigt vilken jag vill ha. Är sugen på en Wellington Classic men har svårt att bestämma...
Svar
5
· Visningar
741
Senast: Kariin__
·
Utrustning Har tvättat mina schabrak flera ggr nu men dom blir inte rena... Det ena är ett Lamicellschabrak (med mockaliknande yta) i ljusblått som...
Svar
11
· Visningar
2 593
Senast: bollen__
·
Utrustning Nelson Pessoa Paris, ca 5-6 år gammal. Inga skador förutom någor skavd av stigbyglarna. Behöver stoppas om. Vid bom. Blivit erbjuden...
Svar
5
· Visningar
1 005
A
Utrustning Är ute efter en billig (under 3000:-) dressyrsadel till min c-ponny. Hur är H**ks billiga i syntet? Tips på andra billiga sadlar.
Svar
3
· Visningar
862
C
Utrustning Har någon koll på vad horsesavers bom normal mot vid motsvarar i siffror? Typ Globus 30-38...
Svar
7
· Visningar
1 083
Senast: mizzfritzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka