Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Min häst är skimmel, helt vit numera. Jag har brunt träns och har beställt en brun sadel till honom. Brunnyansen är vanlig brun... 2
Svar
20
· Visningar
5 001
Senast: Casco
·
S
Utrustning Satt idag och funderade... När man lindar benen och använder padd under, hur ska man då placera padden? Hur långt ner på kotan? Vilken...
Svar
3
· Visningar
3 931
Senast: Summercloud
·
E
Utrustning Jag undrar hur man använder sig av en kapson och när. Jag vet att endel använder den vid longering men vart ska man då fästa...
Svar
8
· Visningar
3 126
Senast: Eliii
·
F
Utrustning Jag har en häst där Morris & Nolan's goldcollection dressyrsadel ligger perfekt på. Problemet är bara att jag klarar inte av att rida i...
Svar
4
· Visningar
651
Senast: Fjäril
·
M
Utrustning Varför lindar ni benen på era hästar?? både när ni tränar och ni som lindar över natten etc.?? 2
Svar
31
· Visningar
2 083
Senast: _Sofie_
·
  • Låst
Utrustning Jag har en brun vallack på 150 cm, normalbyggd. Vilken sadel kan passa på honom?
Svar
8
· Visningar
938
I
Utrustning Jag tycker att det är nästintill omöjligt att passa in en remontnosgrimma! Antingen är den för lång i nosdelen eller så hamnar allt för...
Svar
16
· Visningar
5 566
Senast: Fredag
·
M
Utrustning Satt just och putsade en av mina sadlar, en Stübben Bennys Harmony Focus och såg att det stod E32 som märkning på den. Jag vet ju att 32...
Svar
2
· Visningar
738
Senast: Milschen
·
H
Utrustning nu får jag inte in en bikd här, men om ni kollar på nyheter på globus hemsida. nackstycket där, de blir jag lite fundersam på? Kanske...
Svar
5
· Visningar
910
Senast: Kaki
·
L
Utrustning Vad har ni för sadlar till era hästar som är smala i rygg och manke? nu har min häst dåligt hull men även när han är musklad och med... 2
Svar
27
· Visningar
2 689
Senast: pomelo
·
S
Utrustning är det vanligt att en ny sadel knarrar mycket? eller kan lädermaterialet påverka det? tex kalvskinn? ngt man genom smörjning kan få bort?
Svar
17
· Visningar
5 064
Senast: fjordtokan
·
M
Utrustning Kanske kan någon hjälpa mig? Jag ska köpa en ridkapson till gamla donnan, som drar x-full till xx-full. Men eftersom de flesta kapsoner...
Svar
5
· Visningar
1 228
Senast: biffen
·
Q
Utrustning Hej! Jag vet att jag sett men kommer inte ihåg vart, det är ett par benskydd med boots "inbyggda" om ni förstår vad jag menar.:crazy...
Svar
8
· Visningar
1 029
Senast: super
·
Utrustning Någon som klämt/kännt eller tom. ridit i en sådan? Låter ju väldigt bra! Är det samma bomsystem som på lädersadlarna... 2 3
Svar
43
· Visningar
7 927
Senast: fjordtokan
·
M
Utrustning en enkel fråga finns det? eller finns det vissa märken som är större än andra?
Svar
3
· Visningar
933
Senast: MissNegativ
·
W
Utrustning Hehe , en kanske lite korkad fråga, men här kommer den ändå. :) Om man ska använda stövelpådragare, måste det typ sitta ngt speciellt...
Svar
8
· Visningar
1 494
Senast: bollen__
·
Utrustning Använde dom för några år sen men har därefter gått över till vanliga järnskor igen. Nu är hästen skolös och jag är sugen på en ridtur...
Svar
3
· Visningar
798
Senast: taccotad
·
Utrustning min Wintec Isabell Werth. Köpt begagnad:banana:
Svar
10
· Visningar
926
Senast: __Stilett__
·
Utrustning Funderar på att köpa ett back on track täcke,men vet inte om jag ska köpa nättäcket eller fleecetäcket? Nån som har dessa och kan...
Svar
18
· Visningar
1 164
Utrustning Kanske en dum fråga, men kan man byta järn i Bates sadlar själv? Är det svårt?
Svar
6
· Visningar
1 303
Senast: sissu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka