Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hur har ni gjort med era Dyonträns innan första användning? På skötselrådet stod det att det skulle oljas in i Glycerinolja innan, men...
Svar
3
· Visningar
1 743
Senast: Nevermind
·
Utrustning Någon som drar med VW Tiguan , bensin? Ska byta ut min älskade Honda CR-V pga dessa nya tråkiga regler som gör att man inte får köra in...
Svar
15
· Visningar
5 245
Senast: caballus
·
Utrustning En till sadelfråga, eller ett par. Inte aktuellt med bomlös sadel men bara vetgirig då jag verkligen kan och vet noll om bomlösa...
Svar
6
· Visningar
2 827
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Har lite svårt att välja täcke inför en liten åktur vi ska ut på... Vanligtvis kör vi 10-30 min till träning, och då låter jag oftast...
Svar
11
· Visningar
2 099
Senast: aramis
·
Utrustning Någon här på Bukefalos som har flyttbart stall? Tänker på stall som står på lastväxlarram, containerstall eller på annat sätt som är...
Svar
5
· Visningar
1 672
Senast: Pudlan
·
Utrustning Är det något ni brukar göra? Alltså typ fleece- eller ulltäcke som ligger över sadeln och som man sedan lägger bak över sina egna ben... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 058
Senast: mily
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: Liten
·
Utrustning Vad skulle ni satsa på i sadelväg ? Allround- sadeln börjar ha sett sina bästa dagar och borde bytas ut. Frågan är bara till vad : en ny...
Svar
5
· Visningar
693
·
Utrustning Jag skulle behöva ett svettäcke till hästen. Det ska skydda mot drag över ryggen (inte tillföra mer värme eftersom han lätt överhettas)...
Svar
3
· Visningar
697
Senast: Lindsen
·
Utrustning Värmlandsvagnen vi har nu håller på att kasta in handduken och det börjar bli dags att se sig om efter något nytt. Ni kanske kan hjälpa... 2
Svar
32
· Visningar
2 823
Senast: Angel
·
Utrustning Lite nyfiken, är det någon som kan utläsa någonting ur följande nummer? 407130 - skrivet på en rad med väldigt "fina"/smala och "löst... 2
Svar
28
· Visningar
4 927
Senast: EmmaBovary
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av dessa boots från Veredus? (safety bell) Jag har bekymret att många boots blir alldeles för långa...
Svar
0
· Visningar
352
Senast: aleksis
·
Utrustning Någon som testat en jacka eller väst från 8kflexvarm? Det verkar ju helt strålande. Jag som är en fryslort och lider igenom vintrarna...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: alice
·
Utrustning Kikar lite på Equilines men sett det finns flera, vilken har ni och med lite rymligare för öron? Hört vissa är mindre, andra mer...
Svar
0
· Visningar
380
Senast: Ackio
·
Utrustning Hej! Jag är ny på forumet. Det måste finnas fler ponnyer som vår och vilken sadel har de (som ligger bra:). Vi har en b-ponny, 126cm som... 2
Svar
27
· Visningar
4 118
·
Utrustning Jag har en D-ponny med nätta ben som behöver nya skydd. Hon är kvick i benen och än så länge inte så stark, håller inte alltid rätt på...
Svar
12
· Visningar
1 601
Senast: peperoni2
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 209
Utrustning Min häst gillar inte alls andra hästar när han står i sin box. Har flyttat runt honom en hel del i stallet för att han ska få stå själv...
Svar
2
· Visningar
1 210
Utrustning Jag har precis provat ett jaktstång bett på min ponny men jag tycker det känns som att kedjehaken sitter felvänd? Som att den nyper...
Svar
5
· Visningar
669
Utrustning Hej! Jag har en sadel hemma som jag vill sälja, men problemet är att jag inte vet vilket pris jag ska sätta eller vilken sorts sadel den...
Svar
10
· Visningar
1 096
Senast: EllenCla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka