Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

M
Utrustning När vi pratar om sadlar handlar det ofta om kvalitétssadlar och skräpsadlar, men jag funderar på vad som räknas in i ordet kvalitét ...
Svar
9
· Visningar
1 023
Senast: sarma
·
E
Utrustning Har en kompis som söker en ny sadel till hennes häst, nån som kan tänka ut nån hoppsadel som kan tänkas passa pållan?:confused: (Helst...
Svar
5
· Visningar
702
Senast: e.s
·
F
Utrustning Hejsan! Jag har en JC Hoppsadel Brillant i fint skick och det jag undrar är om någon här vet ungefär värdet på en sådan sadel begagnad?
Svar
2
· Visningar
930
Senast: Centaur
·
H
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Rice eller Richardsons hästtrailers? Vi är i behov av ett släp med fronturlastning som inte är...
Svar
2
· Visningar
931
Senast: alice
·
N
Utrustning Någon som har något tips på hur man kan konstruera "sockerbitar" (så kallar jag dem, de vita plastblocken som fungerar som cavaletti-...
Svar
7
· Visningar
7 373
Senast: Niki
·
F
Utrustning Någon som har en sån? Vadtycker ni om den i så fall. Det är mycket större anläggningsyta framtill på sadeln jämfört med andra sadlar...
Svar
3
· Visningar
1 327
Senast: Sunshine
·
Utrustning Hur är de i dels kvaliten och dels i storleken? :p
Svar
2
· Visningar
742
Senast: teammalmgren
·
Utrustning ...har precis köpt ny sadel. Eller ja, begagnad asså, men ny för mig. Jättebra skick o ligger super på hästen. Mitt problem är bara...
Svar
2
· Visningar
657
Senast: Yenetai
·
Utrustning Kör Volvo 945, inga planer på att byta bil och när den måste bytas om många år så blir det en liknande... Har i dagsläget en...
Svar
16
· Visningar
1 207
Utrustning Jag har ingen som helst koll på denna sadel! Är den nån som vet nåt om dessa (dressyrmodellen helst)? Vilka hästar passar den? Kvalitet...
Svar
2
· Visningar
600
Utrustning Nu är Rumpnissen ute på hal is. Har blivit ombedd att ta reda på vad en handikapphiss i ett ridhus kostar med montering och rubbet. Jag...
Svar
1
· Visningar
1 068
Senast: MisterLillen
·
Ö
Utrustning Är det någon som vet om det finns något billigare alternativ till Jaguarsadeln, dressyr, någon som är lika kort och har samma kurva på...
Svar
18
· Visningar
2 524
Senast: flashlight
·
Utrustning Köpte ju ett nytt träns på Scandinavium, men såklart (!) var det ju alldeles för litet, nosgrimman funkade bra och gick runt utan...
Svar
9
· Visningar
1 298
Senast: jjeg
·
L
Utrustning Skall köpa nya ridstövlar, hade tänkt mig ett par Königs Grandgester-Royal bruna -supersnygga!! Men till problemet, hur utläser man...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: linnéa
·
C
Utrustning Ok då har man varit hos sadelutprovare....... tycker mig ha ganska bra koll på tillpassning av sadel (man har ju ändå hållt på ett bra...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: clint Eastwood
·
Utrustning Jag har för mig att jag har läst nånstans att man inte behöver ha hästtransport-dekal bak på transporten om resan understiger 30 minuter...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: Mli
·
Utrustning Hur tänker ni när ni sätter pris på era begagnade saker? Kan man gå efter nån tumregel, ex. efter X antal år/slitage osv så bör man gå...
Svar
3
· Visningar
844
Utrustning Ja det ska jag göra, vill helst inte ha något Mias men i värsta fall får det väl bli det. Det ligger till som så att jag har ett par... 2
Svar
37
· Visningar
2 373
Senast: hejhopp1
·
M
Utrustning Vore glad om någon kunde tipsa om sadelmärken som är betydligt rakare än Wintecen. Tackar alla sadelexperter på förhand :bow:
Svar
4
· Visningar
875
Senast: melev
·
Utrustning Det har nu blivit allmänt känt att min foderhästs sadlar inte är utprovade, för ingen av dem sitter bra. Allrounden glappar bak men är...
Svar
4
· Visningar
785

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Svensk Politik 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka