Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

W
Utrustning Om det står följande i skaftet på ridstövlar: 8-49-47 Vad innebär det i höjd/fotstl/skaftvidd? :) Vilket är vad? :p Märket är...
Svar
8
· Visningar
879
Senast: popeye
·
Utrustning Vet någon hur vilken/a typer av hästryggar dessa märkens allround resp. hoppsadlar passar på: Jorge Canaves (JC), Jacson, Globus, CH... 2
Svar
27
· Visningar
3 893
Senast: pluttis
·
U
Utrustning Har min häst barfota och fick ett tips att använda easy boots nu när snön kommer. Finns easy boots med broddar? Är det någon som har...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: joneya
·
M
Utrustning Halloj... Nu har jag, efter X antal diskutioner både här o på ridtravare.com belutat mej för att byta bett på min darling, till ett...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: alice
·
Utrustning Om man inte får in tre (eller fyra, vad det nu ska vara?) fingrar mellan framvalv och manke, är det då givet att sadeln är för vid för...
Svar
9
· Visningar
1 239
Utrustning Undrar vad som är rimligt att begära för en beg. Olympic Jessica. Mycket välskött, i fint skick. Nypriset ligger ju på ca 10 500-12...
Svar
3
· Visningar
817
Utrustning Har mätt ponnyns sadelläge och det är 35 cm :eek: Han har granka hög-hög manke och är bred som en flygplats över ryggen. Har provat...
Svar
5
· Visningar
968
B
Utrustning är lite brydd på min sadel...eller rättare sagt min häst...undrar om det kan uppkomma av sadeln? han har en väldigt hög manke ,sadeln...
Svar
4
· Visningar
818
V
Utrustning Är det familjen Pessoas idé, Pessoabettet? Har funderat på det så JÄKLA länge nu. Give me an answer! :bump: 2
Svar
36
· Visningar
2 617
Senast: Pazuzu
·
J
Utrustning Ngn som har den äldre modellen till ST dressage sadeln (föregångaren till den som finns på kaupres hemsida idag)? Nöjd? Vad är...
Svar
2
· Visningar
744
N
Utrustning Tar det lång tid att ändra bomvidd? Min häst har nästan vuxit ur sin sadel igen :p (den här gången tog det bara 2 månader ;)) men som...
Svar
7
· Visningar
855
Utrustning Vill ha några lite annorlunda. Inga Verdus eller Eskadron. Sånna har ju alla :p Hellst inte allt för dyra, ge mig förslag :D
Svar
6
· Visningar
918
Senast: cactuspower
·
W
Utrustning Sitter här och ska skicka min griffinsadel.. men står helt still.. vad ungefär väger en sadel? :)
Svar
2
· Visningar
825
Senast: wingil
·
Utrustning Jag har ju gått och köpt mig en unghäst, -03. Han är inriden, men just nu tar jag det lugnt och han skall bli mera riden nästa år. Nu är...
Svar
9
· Visningar
1 046
Senast: Favina
·
Utrustning Är på G att köpa nytt träns, men har tyvärr inte möjlighet att gå o klämma o känna på särskilt många.. Är det nån som sett/har nåt av...
Svar
19
· Visningar
1 417
Senast: åsnan
·
Utrustning ngn som har provat, jag menar de med de nya sulorna, märks det ngn skillnad. Vill ha ridskor med bra stötdämpning är de bra eller finns...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: popeye
·
Utrustning Jag har en Comfort Shorty med normala paneler (ca 2 cm) till min arab. Nu har han stått mycket i sommar pga skada (sammanlagt ca 10...
Svar
10
· Visningar
2 301
Senast: nira
·
K
Utrustning Jag har två sadlar nu och ingen av dem passar optimalt på hästen. Den ena är lite för trång fram så att det blir torra fläckar precis...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Havregryn
·
P
Utrustning Hur vet man vilket bett man ska ha? det finns ju så många olika... Vad har ni för bett till eran häst? (varför, hur är hästen osv?)
Svar
8
· Visningar
780
Senast: fisalisa_
·
N
Utrustning Är de täckena stora i bogen? Små eller stora i storleken?
Svar
13
· Visningar
951
Senast: Notorius
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka