Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

A
Utrustning det är så här att jag har lite problem att hitta rätt sadel till min unghäst. Då han har rätt hög manke och lång. men han är rätt smal...
Svar
3
· Visningar
741
Senast: MoQ
·
Utrustning Jag tänkte rensa lite i bokhyllan och sälja lite gamla hästböcker, de flesta kommer då ifrån Pollux. Hur mycket kan man ta för dom dvs...
Svar
10
· Visningar
2 775
Senast: cili
·
W
Utrustning Om det står följande i skaftet på ridstövlar: 8-49-47 Vad innebär det i höjd/fotstl/skaftvidd? :) Vilket är vad? :p Märket är...
Svar
8
· Visningar
881
Senast: popeye
·
Utrustning Vet någon hur vilken/a typer av hästryggar dessa märkens allround resp. hoppsadlar passar på: Jorge Canaves (JC), Jacson, Globus, CH... 2
Svar
27
· Visningar
3 895
Senast: pluttis
·
U
Utrustning Har min häst barfota och fick ett tips att använda easy boots nu när snön kommer. Finns easy boots med broddar? Är det någon som har...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: joneya
·
M
Utrustning Halloj... Nu har jag, efter X antal diskutioner både här o på ridtravare.com belutat mej för att byta bett på min darling, till ett...
Svar
3
· Visningar
1 012
Senast: alice
·
Utrustning Om man inte får in tre (eller fyra, vad det nu ska vara?) fingrar mellan framvalv och manke, är det då givet att sadeln är för vid för...
Svar
9
· Visningar
1 242
Utrustning Undrar vad som är rimligt att begära för en beg. Olympic Jessica. Mycket välskött, i fint skick. Nypriset ligger ju på ca 10 500-12...
Svar
3
· Visningar
817
Utrustning Har mätt ponnyns sadelläge och det är 35 cm :eek: Han har granka hög-hög manke och är bred som en flygplats över ryggen. Har provat...
Svar
5
· Visningar
968
B
Utrustning är lite brydd på min sadel...eller rättare sagt min häst...undrar om det kan uppkomma av sadeln? han har en väldigt hög manke ,sadeln...
Svar
4
· Visningar
818
V
Utrustning Är det familjen Pessoas idé, Pessoabettet? Har funderat på det så JÄKLA länge nu. Give me an answer! :bump: 2
Svar
36
· Visningar
2 619
Senast: Pazuzu
·
J
Utrustning Ngn som har den äldre modellen till ST dressage sadeln (föregångaren till den som finns på kaupres hemsida idag)? Nöjd? Vad är...
Svar
2
· Visningar
745
N
Utrustning Tar det lång tid att ändra bomvidd? Min häst har nästan vuxit ur sin sadel igen :p (den här gången tog det bara 2 månader ;)) men som...
Svar
7
· Visningar
855
Utrustning Vill ha några lite annorlunda. Inga Verdus eller Eskadron. Sånna har ju alla :p Hellst inte allt för dyra, ge mig förslag :D
Svar
6
· Visningar
918
Senast: cactuspower
·
W
Utrustning Sitter här och ska skicka min griffinsadel.. men står helt still.. vad ungefär väger en sadel? :)
Svar
2
· Visningar
825
Senast: wingil
·
Utrustning Jag har ju gått och köpt mig en unghäst, -03. Han är inriden, men just nu tar jag det lugnt och han skall bli mera riden nästa år. Nu är...
Svar
9
· Visningar
1 048
Senast: Favina
·
Utrustning Är på G att köpa nytt träns, men har tyvärr inte möjlighet att gå o klämma o känna på särskilt många.. Är det nån som sett/har nåt av...
Svar
19
· Visningar
1 417
Senast: åsnan
·
Utrustning ngn som har provat, jag menar de med de nya sulorna, märks det ngn skillnad. Vill ha ridskor med bra stötdämpning är de bra eller finns...
Svar
6
· Visningar
1 108
Senast: popeye
·
Utrustning Jag har en Comfort Shorty med normala paneler (ca 2 cm) till min arab. Nu har han stått mycket i sommar pga skada (sammanlagt ca 10...
Svar
10
· Visningar
2 303
Senast: nira
·
K
Utrustning Jag har två sadlar nu och ingen av dem passar optimalt på hästen. Den ena är lite för trång fram så att det blir torra fläckar precis...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Havregryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka